search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

ΥΠΕΝ: «Πράσινο» σε έργα αναβάθμισης του αερολιμένα Μυκόνου

Αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας χρήσης προκειμένου να επιτευχθεί συμμόρφωση με το κανονιστικό πλαίσιο του European Union Aviation Safety Agency

Το «πράσινο φως» σε έργα αναβάθμισης του αερολιμένα Μυκόνου άναψε το ΥΠΕΝ.

Συγκεκριμένα, ύστερα από σχετικό αίτημα της Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Α.Ε., με απόφαση της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής δόθηκε η έγκριση τροποποίησης της ΑΕΠΟ προκειμένου να προχωρήσουν εργασίες που αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας χρήσης του αερολιμένα, προκειμένου να επιτευχθεί συμμόρφωση με το κανονιστικό πλαίσιο του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (European Union Aviation Safety Agency, EASA).

Από τις εργασίες αυτές, όπως σημειώνεται, δεν αναμένονται ουσιαστικές αρνητικές μεταβολές των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του αερολιμένα.

Τα έργα που θα γίνουν

Στα έργα περιλαμβάνονται παρεμβάσεις βελτίωσης της ασφάλειας χρήσης του αερολιμένα για τη συμμόρφωση με το πλαίσιο του EASA, που αφορούν σε:

α) Ενίσχυση και διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας εκατέρωθεν του διαδρόμου (RWY Strips) σε πλάτος 75m από τον άξονα του διαδρόμου και σε μήκος 2.022m. Περιλαμβάνονται: α1) Χωματουργικές εργασίες εξυγίανσης (εκσκαφή και επίχωση με κατάλληλα υλικά, διαμόρφωση τελικής επιφάνειας). α2) Ανακατασκευή δικτύου και υποδομών ΗΜ (φρεάτια-καλύμματα-καλωδιώσεις). α3) Μετατόπιση ή κάλυψη τάφρων που βρίσκονται εντός RWY strips. α4) Εκτέλεση των απαραίτητων τεχνικών έργων εντός RWY strips. α5) Εναρμόνιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, εντός RWY strips, με τον κανονισμό EASA.

β) Νέα κατασκευή ξύλινης περίφραξης ζώνης επιρροής συστήματος VOR (210μ).

γ) Εναρμόνιση του επίγειου αεροναυτικού φωτισμού διαδρόμου (AGL) με τον κανονισμό EASA.

δ) Επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών (apron) και οδοστρώματος για χρήση από τον εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης (GSE) κατά 1.380m2 προς βορρά.

ε) Κατασκευή τεχνικού προστασίας ναϋδρίου ευρεθέντος εντός της ζώνης ασφαλείας (runway strip).

Ακόμη προβλέπεται ότι τα υλικά προς απομάκρυνση από το έργο, καθώς και αδρανή, γαιώδη και άλλα που εισέρχονται στο έργο ως αναγκαία για τις εργασίες κατασκευής, αποθηκεύονται προσωρινά είτε εντός του αερολιμένα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμος χώρος, είτε σε θέσεις εκτός του αερολιμένα, μετά από υποβολή Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕΠΕΜ) στη ΔΙΠΑ του ΥΠΕΝ, στην οποία θα εξετάζονται οι συνθήκες και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις προσωρινής αποθήκευσης, ώστε να προτείνονται λεπτομερή μέτρα για την πρόληψη και αντιμετώπισή τους.

Όπως σημειώνεται, «η εκτέλεση των εργασιών κατασκευής των έργων εναρμόνισης με τον κανονισμό EASA πραγματοποιείται υπό τους όρους των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού. Το σύνολο των εργασιών στο βόρειο τμήμα του διαδρόμου, από την περιοχή εύρεσης του ναού έως και το όριο του αρχαιολογικού χώρου, να εκτελούνται με συνεχή παρουσία και επίβλεψη αρχαιολόγου της ΕΦΑ Κυκλάδων».

Τέλος προβλέπεται έλεγχος της ποιότητας των επιφανειακών και υπόγειων νερών στην έκταση του αερολιμένα, με λήψη δειγμάτων ανά έτος, από τρεις συγκεκριμένες θέσεις.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: «Αποκαλυπτήρια» για το σχέδιο που παγώνει τα επιτόκια στα στεγαστικά δάνεια

Η αποχή «αβαντάρει» τη ΝΔ, ο Δένδιας, ο Χατζηδάκης και… ο Ανδρουλάκης, ο Νο2 της Intrakat και ο Βρεττός που κέρδισε τον Σκλαβενίτη

ΥΠΟΙΚ: Έλεγχοι σε ελληνικά ΑΦΜ με καταθέσεις, επενδύσεις και συντάξεις στο εξωτερικό

 

Exit mobile version