Τα καλλυντικά χωρίς νερό κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια αγορά, καθώς οι καταναλωτές δίνουν πλέον μεγαλύτερη σημασία στη βιωσιμότητα, στη διαφάνεια όσον αφορά τα συστατικά και στις φιλικές προς το περιβάλλον ρουτίνες ομορφιάς.

Η αγορά αναμένεται να φτάσει τα 10,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και να αναπτυχθεί με σταθερό ετήσιο ρυθμό 12,4% έως το 2031, φτάνοντας τελικά τα 24,71 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που δείχνει μια ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα ομορφιάς παράγονται, συσκευάζονται και χρησιμοποιούνται.

Αυτή η ταχεία ανάπτυξη αντανακλά την αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών για συμπυκνωμένα, χωρίς νερό προϊόντα ομορφιάς, που είναι αποτελεσματικότητα και φιλικά προς το περιβάλλον, σύμφωνα με το Open PR.

Αρκετές τάσεις οδηγούν στην αυξανόμενη χρήση των καλλυντικών χωρίς νερό:

• Έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και στην εξοικονόμηση νερού: Η βιομηχανία καλλυντικών συμβάλλει σημαντικά στην παγκόσμια κατανάλωση νερού. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των Ηνωμένων Εθνών, μέχρι το τέλος του 2025 το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού ενδέχεται να αντιμετωπίσει έλλειψη νερού, καθιστώντας την ανάγκη για πιο βιώσιμες λύσεις ολοένα και πιο επιτακτική.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα καλλυντικά που περιορίζουν ή καταργούν το νερό στη σύνθεσή τους, αναδεικνύονται ως μια οικολογική επιλογή που μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας. Η αυξανόμενη ανησυχία για την έλλειψη νερού οδηγεί όλο και περισσότερους καταναλωτές και εταιρείες να στραφούν προς αυτά τα προϊόντα, καθιστώντας τα όχι μόνο μια βιώσιμη επιλογή, αλλά και μια αναγκαιότητα για το μέλλον.

• Αυξανόμενη ζήτηση για αποτελεσματικά, συμπυκνωμένα προϊόντα υψηλής ποιότητας: Τα προϊόντα χωρίς νερό είναι συνήθως πιο συμπυκνωμένα και περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα θρεπτικών ή δραστικών συστατικών που φροντίζουν την επιδερμίδα και ενισχύουν την αποτελεσματικότητά τους. Η απουσία νερού σημαίνει υψηλότερη συγκέντρωση συστατικών όπως φυτικά έλαια, εκχυλίσματα και βιταμίνες, προσφέροντας πιο εντατική περιποίηση του δέρματος.

Τα προϊόντα αυτά εκτιμώνται ιδιαίτερα από τους καταναλωτές για την αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητά τους και την καθαρότητα της σύνθεσής τους, ενώ απαιτούν μικρότερη ποσότητα ανά χρήση, γεγονός που τα καθιστά πιο ελκυστικά για όσους αναζητούν υψηλή ποιότητα στις αγορές τους.

• Συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον και μειωμένο αποτύπωμα του άνθρακα: Τα καλλυντικά χωρίς νερό είναι πιο ελαφριά και χρησιμοποιούν απλούστερες και φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, μειώνοντας τις τοξικές εκπομπές και τα απόβλητα. Συχνά διατίθενται σε στερεή μορφή, όπως σαμπουάν σε μπάρα, ή σε υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης πλαστικού και στην προώθηση πρωτοβουλιών μηδενικών απορριμμάτων. Αυτό συνάδει με τις γενικότερες τάσεις για «καθαρή ομορφιά» και προϊόντα με μηδενικά απόβλητα, που έχουν όλο και σημαντικότερο ρόλο όσον αφορά τις καταναλωτικές επιλογές, ενώ παράλληλα μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα και έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

• Αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών για ηθική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα: Οι καταναλωτές των γενεών Millennials και Gen Z προτιμούν προϊόντα ομορφιάς που παράγονται με υπεύθυνο τρόπο, είναι απλά στη σύνθεσή τους και φιλικά προς το περιβάλλον. Το να γνωρίζουν με σαφήνεια τι περιέχει κάθε προϊόν και ότι τα υλικά προέρχονται από υπεύθυνες πηγές ενισχύει την ανάπτυξη αυτής της αγοράς.

Δυναμική της αγοράς – Τύποι προϊόντων, τάσεις και μοτίβα υιοθέτησης

Η αγορά των καλλυντικών χωρίς νερό περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, όπως στερεά σαμπουάν και μαλακτικά, σαπούνια καθαρισμού, προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας σε σκόνη, συμπυκνωμένους ορούς, βάλσαμα και προϊόντα μακιγιάζ σε μορφή στικ.

• Τα στερεά προϊόντα και τα σαπούνια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, χάρη στην ευκολία χρήσης τους, στη φορητότητά τους και στο ότι δεν χρειάζονται πλαστικά μπουκάλια.

• Τα προϊόντα που έχουν τη μορφή σκόνης, τα οποία οι καταναλωτές αναμειγνύουν με νερό πριν τη χρήση, αποτελούν μια από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες κατηγορίες, καθώς μειώνεται ταυτόχρονα η ανάγκη για πρόσθετα βλαβερά υλικά ή χημικές ουσίες.

• Στα premium προϊόντα περιποίησης για την επιδερμίδα και τα μαλλιά, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για προϊόντα που είναι αποτελεσματικά και ταυτόχρονα φιλικά προς το περιβάλλον.

Οι αναπτυγμένες περιοχές κατέχουν αυτή τη στιγμή μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Αυτό οφείλεται στην εκτεταμένη ενημέρωση των καταναλωτών για τις τάσεις της «καθαρής ομορφιάς». Ωστόσο, οι αναδυόμενες αγορές αναμένεται να έχουν σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη στο μέλλον, καθώς η ενημέρωση για τη βιωσιμότητα αυξάνεται ολοένα και περισσότερο και η πρόσβαση στα προϊόντα γίνεται πιο εύκολη.

Προκλήσεις και περιορισμοί

Παρά τις θετικές προοπτικές, η αγορά των αδιάβροχων καλλυντικών αντιμετωπίζει μερικές δυσκολίες:

Υψηλότερο κόστος παραγωγής προϊόντων: Οι ειδικές συνθέσεις και τα βιώσιμα συστατικά καθιστούν τα προϊόντα πιο ακριβά. Αυτό το κόστος μετακυλίεται στην τιμή αγοράς, με αποτέλεσμα να αποθαρρύνει τους καταναλωτές που δίνουν σημασία στην τιμή.

• Δυσκολία ενημέρωσης των καταναλωτών: Ορισμένοι καταναλωτές δεν είναι εξοικειωμένοι με την νέα αυτή κατηγορία προϊόντων. Χρειάζονται απλές πληροφορίες για το πώς χρησιμοποιούνται, πώς αποθηκεύονται και ποια είναι τα πλεονεκτήματά τους σε σχέση με τα συνηθισμένα προϊόντα.

Μελλοντικές ευκαιρίες – Τι σημαίνει για τον κλάδο

Η αγορά έχει πολλές δυνατότητες για ανάπτυξη:

Καινοτομία στα προϊόντα: Η έρευνα και η ανάπτυξη πολυλειτουργικών και εύχρηστων προϊόντων χωρίς νερό μπορεί να αυξήσει τη δημοτικότητά τους.

Premium προϊόντα και διαφοροποίηση των brands: Οι εταιρείες που συνδυάζουν βιωσιμότητα, αποτελεσματικότητα και όμορφο σχεδιασμό μπορούν να κερδίσουν πιστούς πελάτες και να επιτύχουν μεγαλύτερα κέρδη.

Επέκταση σε αναδυόμενες αγορές: Καθώς υπάρχει αυξανόμενη ευαισθητοποίηση από τους καταναλωτές για την προστασία του περιβάλλοντος παγκοσμίως, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν νέα ζήτηση σε αναπτυσσόμενες αγορές μέσω στοχευμένης ενημέρωσης των καταναλωτών για τα χαρακτηριστικά, τη χρήση και τα οφέλη των προϊόντων, καθώς και μέσω τρόπων προώθησης που λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε αγοράς.

Τμηματοποίηση της αγοράς των καλλυντικών χωρίς νερό

Ανά τύπο προϊόντος:

• Περιποίηση δέρματος
• Περιποίηση μαλλιών
• Καλλυντικά
• Άλλα

Ανά καταναλωτική ομάδα:

• Άνδρες
• Γυναίκες
• Unisex

Ανά εύρος τιμών:

• Οικονομικά (κάτω των 30 δολαρίων)
• Μεσαία (30 έως 60 δολάρια)
• Premium (πάνω από 60 δολάρια)

Ανά κανάλι πωλήσεων:

• Χονδρέμποροι/διανομείς
• Σούπερ μάρκετ
• Μικρά καταστήματα
• Ειδικά καταστήματα
• Πολυκαταστήματα
• Ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο
• Άλλα

Ανά περιοχή:

• Βόρεια Αμερική
• Ευρώπη
• Ανατολική Ασία
• Νότια Ασία και Ωκεανία
• Λατινική Αμερική
• Μέση Ανατολή και Αφρική

Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά καλλυντικών χωρίς νερό:

• Unilever Plc
• The Waterless Beauty Company
• L’Oreal SA
• Kao Corporation
• The Procter & Gamble Company
• Loli
• Clensta
• Ruby’s Organics
• Carter + Jane
• Taiki USA
• Ktein
• Niconi
• True Botanicals
• Allies Group Pte. Ltd.
• Lavedo Cosmetics
• No Cosmetics
• May Coop
• Azafran Innovacion

Η παγκόσμια αγορά καλλυντικών χωρίς νερό ακολουθεί μια σταθερή και δυναμική πορεία ανάπτυξης, ενισχυμένη από την αυξανόμενη έμφαση στη βιωσιμότητα, τη ζήτηση για προϊόντα υψηλής απόδοσης και την αλλαγή στις αξίες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών. Σύμφωνα με το MG Evolution, αυτά τα προϊόντα δεν είναι απλώς μια σύγχρονη τάση, αλλά προσφέρουν λύσεις στις οικολογικές προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου. Η ανάπτυξή τους μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης φυσικών πόρων και στην περιορισμένη χρήση πλαστικών συσκευασιών, προσφέροντας παράλληλα πιο βιώσιμες επιλογές για τους καταναλωτές.

Παρότι εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις, όπως τα κόστη και η ανάγκη καλύτερης ενημέρωσης του κοινού, η συνεχής καινοτομία και η αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών αναμένεται να διατηρήσουν τα καλλυντικά χωρίς νερό ως το επίκεντρο του κλάδου της ομορφιάς.

Διαβάστε ακόμη

Δωρεά 1 εκατ. δολ. από την Τέιλορ Σουίφτ στον οργανισμό Feeding America

Taste Atlas: Ποιο ελληνικό τυρί βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου

Γερμανία: Λιγότερες οι ευκαιρίες απασχόλησης για τους άνεργους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα