Η κυκλική οικονομία αποτελεί ένα σύγχρονο οικονομικό μοντέλο που αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία αλληλεπιδρά με τη φύση. Στόχος της είναι η πρόληψη εξάντλησης πόρων, η ορθολογική χρήση ενέργειας και υλικών και η στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης.

Βασική της επιδίωξη είναι η εξάλειψη των αποβλήτων και η συνεχής αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.

Κυκλικά συστήματα στην πράξη

Τα κυκλικά συστήματα εφαρμόζουν πρακτικές όπως συντήρηση, επαναχρησιμοποίηση και αναδιανομή, ανακαίνιση-ανακατασκευή και ανακύκλωση, δημιουργώντας έναν κλειστό βρόχο που μειώνει τις εισροές πόρων και περιορίζει τη ρύπανση, τα απόβλητα και τις εκπομπές άνθρακα.

Η φιλοσοφία της κυκλικής οικονομίας επικεντρώνεται στη διατήρηση προϊόντων, εξοπλισμού και υποδομών για μεγαλύτερο διάστημα, ώστε να αυξάνεται η παραγωγικότητά τους. Παράλληλα, τα απόβλητα πρέπει να γίνονται εισροές για νέες διεργασίες, είτε ως πρώτη ύλη για βιομηχανική χρήση είτε ως αναγεννητικοί πόροι για το περιβάλλον, όπως το κομπόστ.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση αντιπαραβάλλεται με τη γραμμική οικονομία, που λειτουργεί με τη λογική «προμήθεια–παραγωγή–απόρριψη» (take-make-waste).

Η στρατηγική της Audi

Η Audi ανακοίνωσε στρατηγική εξασφάλισης ανακυκλωμένων πρώτων υλών με τρόπο αποδοτικό και οικονομικά βιώσιμο. Παράλληλα, θέσπισε διαδικασία επιστροφής υλικών από οχήματα που φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, με στόχο τη συνεχή προώθηση της κυκλικής οικονομίας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η εταιρεία επιδιώκει να αυξήσει τη χρήση δευτερογενών υλικών στα οχήματά της, όπου είναι τεχνικά εφικτό και οικολογικά χρήσιμο. Έπειτα από δοκιμές τεχνικής σκοπιμότητας, ανέπτυξε και εφάρμοσε ένα οικονομικά βιώσιμο μοντέλο ανακύκλωσης.

Στη διαδικασία αυτή, τα χαλύβδινα απορρίμματα από παλαιά οχήματα μετατρέπονται σε υψηλής ποιότητας δευτερογενές υλικό, το οποίο επανεισάγεται στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Από το 2025, η Audi θα διαθέσει αρκετές χιλιάδες οχήματα προπαραγωγής για ανακύκλωση. Μέσω της συνεργασίας με την TSR Resource, αυτά θα τεμαχιστούν και θα μετατραπούν σε νέες πρώτες ύλες που θα χρησιμοποιηθούν ξανά στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η στρατηγική αυτή συμβάλλει σημαντικά στην επαναχρησιμοποίηση των δευτερογενών υλικών μετά την κατανάλωση, προσδίδοντας αξία σε υλικά που είχαν διαφορετική αρχική χρήση και πλέον αποκτούν νέα ζωή μέσω της ανακύκλωσης.

Διαβάστε ακόμη 

Η Ελλάδα πατάει γκάζι για έξτρα παροχές και επενδύσεις-ρεκόρ

Αρχισαν τα deal ΗΠΑ – Τουρκίας: Η Botas έκλεισε 20ετή συμφωνία για την εισαγωγή LNG με τη Mercuria

Χατζηδάκης για Ελληνικό: Από το 2026 θα αρχίσουν να παραδίδονται τμήματα του έργου (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα