Αυξημένο προϋπολογισμό θα έχει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το οποίο θα αντικαταστήσει τον τρέχοντα δεύτερο κύκλο του προγράμματος μετά τη λήξη του στις 30 Απριλίου, ενώ θα πριμοδοτούνται περισσότερο οι επιδοτήσεις που θα αφορούν και απόσυρση οχημάτων και θα αφαιρούν παλαιά οχήματα από την κυκλοφορία.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο συνέδριο «Υποδομές και Δίκτυα» την Τρίτη.

«Για το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 διασφαλίσαμε ήδη τους πόρους, οι οποίοι θα είναι περισσότεροι από το 2», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας. Προσέθεσε πως στόχος του υπουργείου είναι να επταχυνθούν ακόμα περισσότερο οι διαδικασίες και να υπάρξει μεγαλύτερη σύνδεση των επιδοτήσεων με την ανανέωση του στόλου: «Υφίσταται ήδη και θα ενισχυθεί περισσότερο η σύνδεση της απόσυρσης οχημάτων με την ανανέωση του στόλου με ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα υπάρχει μια πρόσθετη επιδότηση 1.000 ευρώ σε όποιον προχωρούσε και σε απόσυρση του οχήματός του. Αυτό το ποσό θα το ενισχύσουμε. Στόχος μας δεν είναι μόνο να μεταβούμε στην ηλεκτροκίνηση, αλλά ταυτόχρονα να αποσύρουμε και ένα κομμάτι του στόλου που είναι μεγάλης ηλικίας», ανέφερε ο υπουργός.

Αν και στο υπουργείο, επισημαίνουν ότι οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι δικαιολογώντας το κλείσιμο της πλατφόρμας σε ελάχιστο χρόνο, φαίνεται πως έχουν ήδη προβληματιστεί με ορισμένες «περίεργες» κινήσεις.

«Οταν ανοίγουμε την πλατφόρμα σε μισή ώρα διαπιστώνουμε ότι έχουν καλυφθεί οι δυνατότητες που υπάρχουν. Αλλά και αυτό ερευνάται. Έχουμε δει περίεργα λογισμικά συστήματα που χρησιμοποιούνται από μεγάλες επιχειρήσεις για να κλειδώνουν επιδότηση για μεγάλους στόλους», τόνισε.

Από το καλοκαίρι έως σήμερα, πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε, έχουν πληρωθεί 5.000 αιτήσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ όταν σε όλο το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 1» είχαν πληρωθεί 10 εκατομμύρια. «Το πρόγραμμα τρέχει με υψηλότερες ταχύτητες και δεσμεύομαι ότι κάθε μήνα μέχρι το τέλος του έτους θα πληρώνονται περίπου 4 εκ ευρώ. Αρκεί και ο πολίτης να έχει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, διότι υπάρχουν και τέτοια ζητήματα», είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Η επιδότηση στο υφιστάμενο πρόγραμμα φτάνει έως και τα 8.000 ευρώ για κάποιο ηλεκτρικό όχημα, ενώ στο επόμενο πρόγραμμα, εξετάζεται αυτή να είναι υψηλότερη και η διαδικασία να είναι πιο γρήγορη και πιο ευέλικτη.

Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχει αυξηθεί στα 65 εκατ. ευρώ ενώ παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς αδιάθετων πόρων από μία κατηγορία οχημάτων σε άλλη, για την οποία οι πόροι έχουν εξαντληθεί. Παράλληλα ο δικαιούχος θα πρέπει να υποβάλει δελτίο παραγγελίας οχήματος εντός 45 ημερών αλλιώς η αίτηση απορρίπτεται και το ποσό της επιδότησης αποδεσμεύεται.

Στη μεγάλη εικόνα, πάντως, αν και το 2023 σημειώθηκε αύξηση της ταξινόμησης των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 130%, η Ελλάδα έχει να διανύσει ακόμα πολύ δρόμο μέχρι να φτάσει τις επιδόσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη όπου 2 στα 10 οχήματα είναι ηλεκτρικά.

Διαβάστε ακόμη

Εurostat: Υποχώρησε στο 2,4% πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Μάρτιο – Αυξήθηκε στο 3,4% στην Ελλάδα

Δ. Κουτσολιούτσος: Τι είπε για τις πλαστογραφίες και τις κατηγορίες για εικονικές πωλήσεις στη Folli Follie

Αριστείδης Πίττας: Η Euroseas εκσυγχρονίζει τον στόλο της και μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ