Για την δημιουργία ενός νέου κλιματικού νόμου που θα προσδιορίζει ποσοτικούς στόχους για την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου τα επόμενα χρόνια, δεσμεύτηκε πριν από λίγο στην βουλή ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο ακόμη και για περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αν η πανδημία, τόνισε κατέστησε σαφές σε όλους ότι απαιτείται διεθνής συνεργασία για να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχα φαινόμενα, στον ίδιο υπερθετικό βαθμό ισχύει αυτή η κατεύθυνση και για την κλιματική αλλαγή. Η κυβέρνηση τόλμησε να αναλάβει πρωτοβουλίες πριν το θέμα έρθει με ένταση και ως απότοκος της πανδημίας.

Οι παρεμβάσεις, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρέπει να διαπερνούν το σύνολο της οικονομίας και της κοινωνίας και να προσελκύσουν την νέα γενιά που θίγεται περισσότερους από όλους από την περιβαλλοντική υποβάθμιση του πλανήτη.

«Πρέπει να περιγράψουμε με σαφήνεια έναν οδικό χάρτη για τα επόμενα 30 χρόνια, γιατί πρέπει να είμαστε συνεπείς με τους ευρωπαϊκούς στόχους που έχουμε θέσει και να φτάσουμε στο σημείο να μπορούμε να πετύχουμε μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και για την πατρίδα μας και να το κάνουμε αυτό με ένα τρόπο, ο οποίος θα είναι τεχνοκρατικός. Αυτή η προσπάθεια πρέπει να καταστήσει την ελληνική κοινωνία σύμμαχο. Και αναφέρομαι, κυρίως, στη νέα γενιά. Έχουμε την υποχρέωση να παραδώσουμε στα παιδιά μας ένα περιβάλλον, που δε θα είναι χειρότερο από αυτό που παραλάβαμε εμείς από τους γονείς μας..».

Κάθε χρόνο παγκοσμίως εκπέμπονται 51 δισεκατομμύρια τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι μέσα στα επόμενα χρόνια πρέπει να μηδενιστούν με βάση τις κλιματικές απαιτήσεις που προάγει η Ευρωπαϊκή Ήπειρος, επισήμανε ο  Πρωθυπουργός. Για να γίνει αυτό, πρέπει να γίνουν μεγάλες παρεμβάσεις στην ηλετροπαραγωγή που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τις εκπομπές λόγω κυρίως του λιγνίτη αλλά και από την βιομηχανία, η οποία αφήνει ακόμη μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή της Βουλής που ξεκίνησε σήμερα την προκαταρκτική συζήτηση με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης για την θέσπιση του κλιματικού νόμου, με πρωτοβουλία της προέδρου του ΚΙΝΑΛ κ. Φώφης Γεννηματά, επισήμανε ότι η προστασία από το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής είχε προσδιοριστεί από την αρχή της κυβερνητικής πολιτικής.

Η χώρα μας, τόνισε είναι από τις πρώτες σε όλη την ΕΕ που από το Σεπτέμβριο του 2019 ανακοίνωσε από το βήμα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών το πρόγραμμα ταχείας απολιγνιτοποίησης με το κλείσιμο όλων των λιγνιτικών μονάδων έως το 2023.  Αναφερόμενος μάλιστα στις μεταφορές, μίλησε για γενναίες αποφάσεις, λέγοντας ότι η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και ότι θα χρειαστεί σύντομα να μπει ένα  όριο απαγόρευσης στους κινητήρες εσωτερικής και  η ενέργεια που θα χρησιμοποιείται για τα οχήματα αυτά να είναι πράσινη.

Υπάρχουν όπως αναφέρθηκε διάφορες τεχνολογίες που θα συμβάλλουν στην σταδιακή μείωση των αερίων του θερμοκηπίου όπως είναι η αποθήκευση ενέργειας αλλά και άλλες λιγότερες ώριμες όπως το υδρογόνο. Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε μάλιστα και στην ανάγκη να μπει ένα φρένο στην ασύδοτη επέκταση των ΑΠΕ, αναφέροντας ότι κάποια έργα έχουν ξεσηκώσει κοινωνικές αντιδράσεις και χρειάζεται να μπει ένα πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού.

Ο Πρωθυπουργός μίλησε για μια παγκόσμια κινητοποίηση στην οποία συμμετέχουν δημόσιοι και ιδιωτικοί πόροι με την συμμετοχή και μεγάλων διαχειριστών κεφαλαίου. Επικαλέστηκε μάλιστα διεθνείς μελέτες όπως της MacKinsey, λέγοντας ότι η στροφή στην πράσινη οικονομία θα ανοίξει 5 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας.

Όπως σημείωσε οι δράσεις για την κλιματική αλλαγή δεν ανήκουν στο μέλλον αλλά ξεκινούν από το παρόν.

Είναι μια συζήτηση, επισήμανε που διατρέχει  όλο το ιδεολογικό φάσμα που αφορά μια υπαρξιακή απειλή για όλο τον πλανήτη. « Δεν θα αντέξουμε να ζούμε όπως ζούμε και να  καταναλώνουμε όπως καταναλώνουμε γιατί οι επιπτώσεις θα είναι δραματικές».

Ο πρωθυπουργός είπε ότι σε αυτό το στάδιο η χώρα μπορεί να είναι πρωταγωνιστής, εξαντλώντας  τα ζητήματα της προσαρμογής της κλιματικής αλλαγής που χτυπάει την πόρτα μας. Σε αυτό θα συμβάλλουν τόσοι οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης όσο και το νέο ΕΣΠΑ με ξεχωριστό διακριτό πρόγραμμα για την πολιτική προστασία με 750 εκ. ευρω.

 Διαβάστε ακόμη:

Ακίνητα: Σε ανοδική τροχιά οι τιμές των διαμερισμάτων – Οι πόλεις με τις πιο μεγάλες αυξήσεις (πίνακας)

Το 14,8% των ελληνικών επιχειρήσεων τέθηκε σε αναστολή τον Μάρτιο του 2020

Γρηγόρης Ζήκος (Costamare): Στόχος μας η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με το ελληνικό επενδυτικό κοινό