Χωρίς συγκεκριμένη συμφωνία για την προγραμματισμένη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 έληξε η Σύνοδος για την Αυτοκινητοβιομηχανία, που πραγματοποιήθηκε στην Καγκελαρία. Παρότι δεν υπήρξε κοινή θέση, όλες οι πλευρές συμφώνησαν ότι το Βερολίνο πρέπει να ζητήσει από τις Βρυξέλλες «μεγαλύτερη ευελιξία» στον τρόπο επίτευξης των κλιματικών στόχων. Ο αντικαγκελάριος Λαρς Κλινγκμπάιλ έκανε λόγο για μια «δραματική κατάσταση» στον κλάδο.
Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς δήλωσε ότι η Γερμανία δεν μπορεί να δεχτεί μια απότομη μείωση των εκπομπών το 2035, ωστόσο επιμένει στη διατήρηση του στόχου για περιορισμό του CO₂ στις μεταφορές. Τόνισε επίσης ότι το ζήτημα θα τεθεί στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, ζητώντας αναθεώρηση του πλαισίου για πιο ρεαλιστική μετάβαση.
Ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ, επικεφαλής της CSU, χαρακτήρισε «λάθος προσέγγιση» τη σημερινή στρατηγική της ΕΕ, υποστηρίζοντας ότι η αυστηρή κατάργηση των κινητήρων χωρίς επαρκή προετοιμασία θα πλήξει χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα αποδυναμώσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ.
Ο αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομικών Λαρς Κλινγκμπάιλ (SPD) υπογράμμισε ότι η γερμανική βιομηχανία χρειάζεται άμεσες αποφάσεις και ρεαλιστικές λύσεις, προτείνοντας τα plug-in υβριδικά οχήματα ως βιώσιμη εναλλακτική μετά το 2035.
Παράλληλα, μίλησε για την ανάγκη επέκτασης του δικτύου φόρτισης και εισαγωγής ενός νέου υπολογισμού εκπομπών, που θα περιλαμβάνει όχι μόνο τις εκπομπές λειτουργίας του αυτοκινήτου, αλλά και εκείνες που προκύπτουν κατά την παραγωγή.
Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες που χρησιμοποιούν “πράσινο” χάλυβα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις γραμμές παραγωγής θα επιβραβεύονται, ενισχύοντας τη μετάβαση σε περιβαλλοντικά ουδέτερες τεχνολογίες.
Οι αντιδράσεις του κλάδου
Η πρόεδρος της Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), Χίλντεγκαρντ Μύλερ, χαιρέτισε τη στάση της κυβέρνησης και χαρακτήρισε τις προτάσεις για τα plug-in υβριδικά ως «θετικό μήνυμα» προς την αγορά. Τόνισε, πάντως, ότι πρέπει να αποφευχθούν τα πρόστιμα που επιβάλλει το ισχύον πλαίσιο της ΕΕ, καθώς οι κατασκευαστές ήδη δοκιμάζονται οικονομικά.
Η πρόεδρος του συνδικάτου IG Metall, Κριστιάνε Μπένερ, περιέγραψε τη συζήτηση στο Βερολίνο ως «ενθαρρυντική», επισημαίνοντας πως η Γερμανία οφείλει να υψώσει τη φωνή της στις Βρυξέλλες για να προστατεύσει τον κλάδο. «Αν συνεχιστεί αυτή η αιμορραγία, κινδυνεύει να χαθεί η ουσία των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων», προειδοποίησε.
Διαβάστε ακόμη
Τρεις μήνες αναμονή για σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο – Πόσο κοστίζει στις επιχειρήσεις
Νυχάδικα παντού – Γιατί οι Ελληνίδες δεν σταματούν ποτέ το μανικιούρ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.