search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Σιάμισιης (ΕΛΠΕ): Γιατί είμαστε αντίθετοι με την έκτακτη φορολογία στα διυλιστήρια

Οι τέσσερις λόγοι που στηρίζουν τον αντίλογο στα μέτρα της Κομισιόν και η πρόταση για έκτακτη εισφορά που θα καλύψει ανάγκες θέρμανσης σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και σχολεία

Πρόταση, τα ελληνικά διυλιστήρια να ενισχύσουν την επιδοματική πολιτική της κυβέρνησης με κοινωνικά και στοχευμένα κριτήρια, αντί της φορολόγησης των υπερκερδών απευθύνει ο διευθύνων σύμβουλος της HelleniQ Energy, κ. Ανδρέας Σιάμισιης.

Ο μάνατζερ των πρώην Ελληνικών Πετρελαίων επιβεβαίωσε χθες βράδυ κατά την επίσημη τελετή αλλαγής της επωνυμίας της εταιρείας ότι ο κλάδος των διυλιστηρίων θα εναντιωθεί στην πρόταση της Κομισιόν να φορολογηθούν με 33% τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων κάτι που έχει ξεκινήσει να αποδομεί και όλο το πετρελαϊκό λόμπι της  Ευρώπης.

Από τα όσα μάλιστα ανέφερε, το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας κατά την πρώτη επίσημη τοποθέτηση του ομίλου γύρω από το θέμα της φορολόγησης, διαπιστώνεται ότι έχει ανοίξει ήδη η συζήτηση και με την ελληνική κυβέρνηση, η οποία πρώτη βγήκε να στηρίξει την πρόταση της Κομισιόν για έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις του κλάδου. Ο κ. Σιάμισιης αν και απέφυγε να αποκαλύψει το αποτέλεσμα των συνομιλιών, περιορίστηκε να πει ότι έχουν σταλεί στην κυβέρνηση όλα τα στοιχεία που υπακούουν στην κοινή λογική και τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.

«Εάν καταφέρουμε να πείσουμε εκείνους που θα εκπροσωπήσουν την χώρα στη Ευρώπη, να υποστηρίξουν την θέση που προβάλλουμε ή κάτι διαφοροποιημένο, δεν μπορώ να το ξέρω», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Εκτιμάται πάντως ότι όπως και στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής έτσι και εδώ, τα έκτακτα μέτρα αν τελικά υιοθετηθούν, θα αποτελέσουν ένα παζάρι στο τρίγωνο μεταξύ Κομισιόν, εθνικών κυβερνήσεων και επιχειρήσεων με στόχο μια ευνοϊκότερη μεταχείριση.

Ο κ. Σιάμισιης, μιλώντας  στο περιθώριο της εκδήλωσης σε δημοσιογράφους, εξήγησε τους λόγους που οι ελληνικοί πετρελαϊκοί όμιλοι δεν συνηγορούν στην πρόταση της ΕΕ.

Όπως είπε, το προτεινόμενο σχέδιο δεν έχει ηθική και νομική υπόσταση, αντίθετα  «τιμωρεί τα ελληνικά διυλιστήρια, την HelleniQ Energy και την Motor Oil, που μέσα στην κρίση επένδυσαν δισεκατομμύρια για να αυξήσουν σημαντικά τις εξαγωγές τους».

Ο ίδιος τόνισε, ότι η εταιρεία αναγνωρίζει τα προβλήματα του  κόσμου για αυτό και αντιπροτείνει να δοθεί αυξημένη κοινωνική εισφορά σε πετρέλαιο θέρμανσης σε σχολεία, σε πολύτεκνες οικογένειες, με κριτήρια καθαρά κοινωνικά και στοχευμένα.

Μια ανάλογη πρωτοβουλία, είπε ο κ. Σιάμισιης, θα μπορούσε να ήταν η επιβολή μιας εισφοράς στις εταιρείες προκειμένου να αντληθούν πόροι που θα μειώσουν το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης.

Ο επικεφαλής της HelleniQ Energy, χαρακτήρισε πολύ ουσιαστικό το μέτρο για το πετρέλαιο θέρμανσης που πήρε η κυβέρνηση, παρέχοντας  έκπτωση 20 λεπτά (25 λεπτά με τον ΦΠΑ) το λίτρο στην αντλία. «Θα μπορούσε η κυβέρνηση να πει πως βάζω μια εισφορά για να καλύψω αυτό το κόστος» δήλωσε.

Ο αντίλογος στις προτάσεις της Κομισιόν

«Επενδύσαμε κάποια δισ. στην Ελλάδα και εμείς και η Motor Oil σε μια δύσκολη περίοδο για να αυξήσουμε την εξαγωγική δυναμικότητα. Προσθέτουμε αξία στη χώρα. Και έρχεται τώρα κάποιος στην Ευρώπη και λέει πως θα σε φορολογήσω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σιάμισιης.

Όπως μάλιστα δήλωσε όταν μια εταιρεία κάνει εξαγωγές στην Αίγυπτο, την Τουρκία στην Σιγκαπούρη και ανταγωνίζεται το τοπικό διυλιστήριο, μια τέτοια πρωτοβουλία την βγάζει εκτός αγοράς. «Πυροβολάμε και πάλι τα πόδια μας» σημείωσε.

Εκτός από την εξαίρεση των κερδών που προέρχονται από εξαγωγές, το στέλεχος της εταιρείας αναφέρθηκε σε άλλους τρεις λόγους που δεν μπορεί να στηριχθεί η πρόταση της φορολόγησης των υπερκερδών του κλάδου.

Ο πρώτος είναι ότι πρέπει να εξαιρεθούν και τα λογιστικά κέρδη από την αποτίμηση των αποθεμάτων ασφαλείας που διατηρεί ο όμιλος με βάση τη νομοθεσία. Φέτος υπολογίζονται σε 300 έως 350 εκατ. ευρώ στην κερδοφορία του ομίλου.

Το δεύτερο στοιχείο όπως ανέφερε, είναι ότι όμιλος δεν είναι μόνο διυλιστήριο αλλά έχει κέρδη και από άλλες δραστηριότητες όπως είναι για παράδειγμα τα πετροχημικά.

«Αν έχω βγάλει κέρδη επειδή επένδυσα σε μονάδα πετροχημικών πρέπει να πληρώσω το νέο φόρο;».

Ο τρίτος αντίλογος αφορά τον τρόπο που υπολογίζονται τα πρόσθετα κέρδη του 2022. Με βάση την πρόταση της Κομισιόν θα υπάρξει σύγκριση της κερδοφορίας του 2022 με τη μέση κερδοφορίας της τριετίας 2019 – 2021. Ο διευθύνων σύμβουλος της HellniQ Energy θεωρεί πως «συγκρίνουμε το 2022 με χρονιές κορωνοϊού όταν η κατανάλωση πετρελαιοειδών ήταν η χειρότερη στην ιστορία, όταν το πετρέλαιο πήγε από τα 100 στα 40 δολάρια και γράψαμε μισό δισ. ζημιά. Δεν θυμάμαι να βγήκε τότε κανένας να μας πει αν έχουμε να πληρώσουμε τα δάνειά μας ή το προσωπικό ή τις χορηγίες κοινωνικής στήριξης».

Να σημειωθεί ότι την  αντίδραση του κλάδου απέναντι στην έκτακτη εισφορά μετέφερε χθες με δηλώσεις του και ο γενικός διευθυντής της FuelsEurope John Cooper.

Διαβάστε ακόμη:

Επέκταση στην Ελλάδα για τους Ισραηλινούς της Israel Canada – Πρώτο ξενοδοχειακό deal ύψους €10 εκατ.

Τέλος επιτηδεύματος: Πώς θα απαλλάσσονται όσοι προσλάβουν προσωπικό

Τα γκάλοπ, οι αλλαγές στα ΕΛΤΑ, τα νέα Αττικά κόλπα και η νέα επένδυση του Γερμανού

 

Exit mobile version