Στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εναποθέτει τις ελπίδες της η κυβέρνηση για να εξασφαλίσει τους πόρους που θα χρηματοδοτήσουν υποδομές σε δρόμους, απορρίμματα, αεροδρόμια και νέους σταθμούς μετρό.

Κρίσιμο σημείο αποτελεί η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων, για τους οποίους στην κυβέρνηση δηλώνουν ότι η ΕΕ θα δώσει σύντομα την έγκριση των νέων συμβάσεων χάρη στην πολύτιμη συμπαράσταση της Task Force που εμφανίζεται να ξεμπλοκάρει τις διαδικασίες στην Κομισιόν για τα έργα ώστε εν συνεχεία να έρθουν προς κύρωση στην βουλή.

Η ΕΤΕπ έχει δώσει το πράσινο φως για την χρηματοδότηση με 650 εκ. ευρώ των τεσσάρων  οδικών αξόνων, προκειμένου να βρεθεί το «μαξιλάρι» που θα υποκαταστήσει το κενό των τραπεζών στους αυτοκινητοδρόμους ενώ θα συμμετάσχει και στην χρηματοδότηση της μονάδας απορριμμάτων που κατασκευάζει η ΔΙΑΔΥΜΑ στην Δυτική Μακεδονία.

Στο υπουργείο Ανάπτυξης όμως οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και όπως αποκάλυψε τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, προτάσεις έχουν κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την χρηματοδότηση του αεροδρομίου Καστελίου, για την επέκταση της γραμμής V του μετρό από το Γαλάτσι έως το κέντρο αλλά και για τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική και την Περιφέρεια.

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι εκτιμώμενου ύψους 700 εκ. ευρώ προβλέπεται ότι μπορεί να προκηρυχθεί μέσα στο Φθινόπωρο καθώς ο διαγωνισμός έχει συνδεθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης με την επανεκκίνηση των συμβάσεων παραχώρησης.

Ο λόγος είναι ότι στο διαγωνισμό θα συμμετάσχουν και κατασκευαστικοί όμιλοι,  οι οποίοι θα πρέπει να έχουν εξασφαλίσει το μέλλον των άλλων παραχωρήσεων στις οποίες συμμετέχουν για να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για νέες.

Για τις επεκτάσεις του  Μετρό από Γαλάτσι έως κέντρο, η Αττικό Μετρό έχει ήδη προχωρήσει τις μελέτες με αρχικά προβλεπόμενο κόστος της γραμμής περίπου 1 δις. ευρώ. Για τα εργοστάσια απορριμμάτων στην Αττική συνολικού ύψους περί τα 400 εκ. ευρώ η ΕΤΕπ αποτελεί εν δυνάμει χρηματοδότη παρόλο που στελέχη του κλάδου θεωρούν ότι δεν είναι διασφαλισμένη η συμμετοχή της.