Tου Αλέξανδρου Κασιμάτη

Περισσότερα από 40 ξενοδοχεία έχουν κλείσει στο κέντρο της Αθήνας από τότε που ξεκίνησε η οικονομική κρίση. Ο κατάλογος περιλαμβάνει βαριά ονόματα του κλάδου, ξεκινώντας από το «King George» στην πλατεία Συντάγματος, το «Athens Imperial» στην πλατεία Καραϊσκάκη, το «Εσπέρια» στη Σταδίου, τα «Fashion Hotels» και «Classical Acropol» στην Ομόνοια, το «Κάνιγγος 21» κ.ά. Ωστόσο υπάρχουν και οι επιχειρηματίες που σκέφτονται και δρουν αντίθετα από το ρεύμα και επενδύουν στον ξενοδοχειακό τομέα στο κέντρο της Αθήνας. Ο λόγος για τον γνωστό επιχειρηματία και συλλέκτη κ. Δάκη Ιωάννου και τον ιδρυτή της Coco-Mat κ. Παύλο Ευμορφίδη. Οι δύο επιτυχημένοι στους τομείς τους επιχειρηματίες ακολουθούν παράλληλες τροχιές και επενδύουν στο εγκατελειμμένο κέντρο της Αθήνας, ανοίγοντας boutique hotels που βασίζονται σε μια φρέσκια, διαφορετική φιλοσοφία.

Δάκης Ιωάννου
Ο μαικήνας της τέχνης

Ο κ. Ιωάννου δεν είναι νέος στον ξενοδοχειακό κλάδο. Μέσω της Αθήναιον Α.Ε. είναι ο βασικός μέτοχος του «Intercontinental» στη λεωφόρο Συγγρού. Είναι όμως και πρόεδρος της «YES Hotel & Restaurants», η οποία διαθέτει πέντε ξενοδοχεία, με τα τρία από αυτά να λειτουργούν στην Κηφισιά και τα άλλα δύο να έχουν ανοίξει στο κέντρο. Πρόκειται για το «Periscope Hotel», ένα ξενοδοχείο με 21 δωμάτια στην οδό Χάρητος 22 στο Κολωνάκι, και το «New Hotel» με τα 79 δωμάτια στην οδό Φιλελλήνων 16.

Παύλος Ευμορφίδης
Ο εναλλακτικός του ύπνου

Ανάλογη είναι η πορεία και του ιδρυτή της Coco-Mat που έχει δραστηριοποιηθεί τελευταία στον τομέα των ξενοδοχείων. Και αυτός διαθέτει ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων στην Κηφισιά, ενώ προχώρησε και στην αγορά ενός κτιρίου στο Κολωνάκι προκειμένου να το μετατρέψει σε boutique hotel. Συγκεκριμένα πρόκειται για μια πολυκατοικία του Μεσοπολέμου, στην οδό Πατριάρχου Ιωακείμ 36, όπου σήμερα στο ισόγειο στεγάζεται ένα κατάστημα της Coco-Mat. Τα σχέδια εκπονούνται αυτή την περίοδο για ένα ξενοδοχείο περίπου 30 δωματίων, όπου στο ισόγειο θα βρίσκεται το κατάστημα και το lobby του ξενοδοχείου. Θα λειτουργεί όλο τον χρόνο, είναι κοντά στο μετρό και αποβλέπει στο να προσελκύσει business πελατεία. Ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας του εξαρτάται από την Πολεοδομία, τη χορήγηση των σχετικών αδειών κ.λπ.

Ο κ. Παύλος Ευμορφίδης με τον αδελφό του Μιχάλη ξεκίνησαν την Coco-Mat το 1989 σε έναν χώρο 200 τ.μ. στα Πατήσια, που λειτουργούσε ταυτόχρονα ως αποθήκη, εργαστήριο, λογιστήριο και έκθεση.

Σήμερα η εταιρεία έχει δεκάδες καταστήματα, ενώ έχει περάσει τα ελληνικά σύνορα και καταστήματά της υπάρχουν όχι μόνον στην Ευρώπη, αλλά και στην Κίνα, στη Σαουδική Αραβία, στη Νέα Υόρκη κ.α. Εχοντας προμηθεύσει τα προϊόντα της σε 2.980 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο, με τα 1.500 από αυτά να είναι ενεργοί πελάτες σε ετήσια βάση, η Coco-Mat ήταν αναμενόμενο να περάσει στον χώρο των ξενοδοχείων με τα «Coco-Mat Hotels & Resorts Worldwide». Ο κ. Ευμορφίδης δεν ανταποκρίνεται στο συνηθισμένο πρότυπο του Ελληνα επιχειρηματία. Καθοδηγεί την επιχείρηση, έχει άποψη για τη φιλοσοφία της και το marketing που πρέπει να ακολουθήσει, αλλά αποφεύγει να ασχοληθεί με οικονομικά θέματα τα οποία χειρίζεται ο αδελφός του, κ. Μιχάλης Ευμορφίδης, ο οποίος είναι και ο διευθύνων σύμβουλος. Η διαφορετική φιλοσοφία της Coco-Mat είναι εμφανής και στα κεντρικά γραφεία της στην Κηφισιά, όπου στον τοίχο της είναι γραμμένα τα ονόματα των στελεχών αλλά και η κατεύθυνση προς τα γραφεία τους.

Η σύζυγος του κ. Ευμορφίδη, κυρία Μίριαμ Γουίγκερς, έχει την καλλιτεχνική διεύθυνση της επιχείρησης, ενώ η εταιρεία μπήκε στον χώρο των ξενοδοχείων επειδή θεωρεί ότι η φιλοξενία είναι στη φιλοσοφία της.

Ο ιδρυτής της Coco-Mat, κ. Παύλος Ευμορφίδης, μιλάει εννέα γλώσσες, ενώ οι σπουδές του εκτός από την ΑΣΟΕΕ επεκτάθηκαν και στη Γυμναστική Ακαδημία.  Ντύνεται απλά, μιλάει με άμεσο και φιλικό τρόπο και κατακτά εμπορικά τον πλανήτη με την Coco-Mat, υποστηρίζοντας ότι στις δουλειές δεν πρέπει να πηγαίνεις για τα λεφτά, αλλά για τη χαρά.