search icon

Επενδύσεις

Αegean: Οι επιδόσεις του 2022, το νέο εγχείρημα των 140 εκατ. ευρώ και η ενίσχυση του στόλου με πάνω από 70 αεροσκάφη το 2023

«Μάθαμε να προσαρμοζόμαστε και μέσα σε αυτά τα χρόνια πήραμε την απόφαση για μία επενδυτική προσπάθεια σημαντική για την εταιρεία και συνολικά για τον αεροπορικό κλάδο στη χώρα μας» ανέφερε ο πρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης.

Ένα εγχείρημα που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα του ομίλου σε μία συγκυρία όπου η Aegean «πιάνει» τα νούμερα προ πανδημίας και συνεχίζει να ενισχύει τον στόλο της ξεπερνώντας το 2023 το ορόσημο των 70 αεροσκαφών.

O λόγος για την επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε χθές η διοίκηση της AEGEAN για το πρώτο Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων σε ένα από τα πρώτα «πράσινα» hangar της Ευρώπης και έρχεται τώρα, σε μία περίοδο προς την ωρίμανση της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής.

«Τα τελευταία τρία χρόνια δεν ήταν εύκολα αλλά δεν ήταν και στάσιμα. Μάθαμε να προσαρμοζόμαστε και μέσα σε αυτά τα χρόνια πήραμε την απόφαση για μία επενδυτική προσπάθεια σημαντική για την εταιρεία και συνολικά για τον αεροπορικό κλάδο στη χώρα μας» ανέφερε χθές ο πρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης προσθέτοντας μάλιστα ότι η συγκεκριμένη επένδυση έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί έχει να κάνει πρωτίστως με το ανθρώπινο κεφάλαιο κι ενδεχομένως αυτό είναι που την κάνει ακόμη πιο πολύπλοκη: «Είναι μια επένδυση τεχνογνωσίας και δεν αφορά την ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών -που συνεχίζεται ούτως ή άλλως κανονικά και είμαστε στα μισά της διαδρομής με τα 46 νέα αεροσκάφη από την Αirbus ξεπερνώντας τα 70 αεροσκάφη το 2023. Με την κίνηση αυτή όχι μόνο θωρακίζουμε την ανταγωνιστικότητά μας, αλλά ενισχύουμε την εξωστρέφεια, δημιουργούμε έναν κύκλο εκπαιδευτικό και άρτιο και υποστηρίζουμε το κομμάτι της συντήρησης και εκπαίδευσης στις αερομεταφορές, ένα κεφάλαιο σημαντικό για τη χώρα που λείπει αυτή την στιγμή και είναι επίσης πολύ σημαντικό και για τους ανθρώπους της ίδιας της εταιρείας. Η κρίση μας έμαθε και μας πόνεσε, όμως δεν αφαίρεσε τη δυνατότητα να εξελιχθούμε για το μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης προσθέτοντας ότι το 2022, η εταιρεία «φτάνει τους τζίρους και νομίζω ότι θα ξεπεράσουμε και τα αποτελέσματα του 2019, ενώ ξεπεράσαμε και τους απασχολούμενους, έχοντας επιστρέψει σταδιακά στα προ πανδημίας επίπεδα. Θέλουμε να κάνουμε σταδιακά και με σίγουρα βήματα τα πράγματα».

Η νέα επένδυση που θα εξελιχθεί σε ορίζοντα 5- 7 ετών και έρχεται να καλύψει ένα κενό για ένα πλέγμα υπηρεσιών που τώρα γίνεται στο εξωτερικό, θα είναι εμπροσθοβαρής, θα απαιτήσει, όπως είναι εύλογο, τα περισσότερα κεφάλαια την πρώτη διετία, περί τα 65-70 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, υπολογίζεται να εξοικονομήσει πόρους για τον όμιλο που σήμερα κατευθύνονται στο εξωτερικό, παράλληλα και με το «κλείσιμο» νέων συνεργασιών με τρίτους, παράγοντας έναν τζίρο μελλοντικά κοντά στα 100 εκατ. ευρώ.

Η προετοιμασία για τo συγκεκριμένο project ξεκίνησε στις αρχές του 2022, με εσωτερική ομάδα αλλά και εξωτερικούς συμβούλους. Η τελική υπογραφή για τη δέσμευση των χώρων με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έγινε στις 20 Δεκεμβρίου και αφορά την παραχώρηση έως το 2046, ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση της Aegean, θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 άτομα σε άμεσες (500) και έμμεσες (600) θέσεις εργασίας με νέες δυνατότητες ανάπτυξης σαν επιχειρηματική δραστηριότητα για τον όμιλο.

Ερωτηθείς σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης ανέφερε ότι στον «πυρήνα» της συγκεκριμένης επένδυσης βρίσκεται το ανθρώπινο κεφάλαιο για εκπαίδευση 3.000 πιλότων/ χρόνο και 10.000 μελών πληρωμάτων/ το χρόνο σε πλήρη δυναμική και λειτουργία. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο το 2022 «ξοδεύτηκαν» 7.500 πιλοτοημέρες στο εξωτερικό και «όταν έχουμε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό κέντρο στο σπίτι μας θα μας δώσει τη δυνατότητα μείωσης του κόστους, αύξησης της παραγωγικότητας και της ευελιξίας που θέλουμε. Ανοίγει μία νέα διεθνής αγορά με ισχυρές προοπτικές, πέρα από το γεγονός ότι επαναπαπατρίζονται σημαντικές υπηρεσίες που μέχρι σήμερα γίνονταν στο εξωτερικό», αναφέρθηκε σχετικά.

Το νέο εγχείρημα έχει κι έναν έντονο φιλοπεριβαλλοντικό χαρακτήρα, εναρμονισμένη με το πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης του ομίλου με «πράσινα» χαρακτηριστικά, ενώ πέρα από την υψηλή τεχνολογία αυξάνει και το ψηφιακό αποτύπωμα του ομίλου, εισάγοντας νέες τεχνολογίες σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων».

Τι περιλαμβάνει η επένδυση

Η επένδυση των 140 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει το τίμημα για την παραχώρηση από τον ΔΑΑ έως το 2046 κτηριακών εγκαταστάσεων, την επισκευή, λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμισή τους και φυσικά την αγορά σύγχρονου εξοπλισμού για την επί δεκαετίας και πλέον αδρανή Τεχνική Βάση της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Με την επένδυση αυτή, αλλά κυρίως με την αξιοποίηση και εξέλιξη του δυναμικού και της τεχνογνωσίας των ανθρώπων της AEGEAN, δημιουργείται ένα σύγχρονο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά, που θα τεθεί στην υπηρεσία του ευρύτερου κλάδου. Συμπληρώνοντας έτσι, με την ενεργοποίηση δυναμικού χώρων 85,000 μ2,  ένα σημαντικό κενό στην υποδομή της χώρας μας στην παροχή υπηρεσιών υποστήριξης τρίτων μέσα από δύο κυρίες παράλληλες δραστηριότητες:

Ταυτόχρονα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της επένδυσης για την εγκατάσταση στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ, 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης.

Διαβάστε ακόμη

H μία και μοναδική Villa d’Este φέρνει τα Χριστούγεννα στη λίμνη του Κόμο

Γλυκό – χρυσωρυχείο: Τι έχει πάθει ο πλανήτης με το διάσημο ιταλικό Panettone;

Οι αυξήσεις σε τρόφιμα, ενέργεια και επιτόκια «βαρίδι» για 4 στους 5 Ευρωπαίους – Οι 9 πηγές ανησυχίας (πίνακας)

Exit mobile version