© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Νέες αφίξεις στον πεζόδρομο της Ερμού σε λιανική αλλά και φιλοξενία, μηνιαία μισθώματα ακόμη και με εξαψήφια νούμερα (!) και ουρές έξω από καταστήματα στη Βουκουρεστίου, αλλά και ουκ ολίγα κενά καταστήματα σε πιο περιφερειακές αγορές, ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας, σε δρόμους γύρω από το Κολωνάκι.
Αυτή είναι η εικόνα αυτή τη στιγμή στο εμπορικό real estate, η οποία παραπέμπει σε αγορά δύο ταχυτήτων, με τον τουρισμό να απογειώνει τα σημεία που προτιμούν οι τουρίστες και συνακόλουθα και τα ενοίκια. Ενδεικτικά, το μηνιαίο ενοίκιο που θα πληρώνει η Golden Goose -η γνωστή εταιρεία με τα «ταλαιπωρημένα» sneakers των 500 και πλέον ευρώ, η οποία ετοιμάζει το νέο της κατάστημα στην οδό Βουκουρεστίου 15, εκεί όπου στεγαζόταν παλιότερα τραπεζικό κατάστημα- αντιστοιχεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, σε ένα νούμερο κοντά στα 55.000 ευρώ τον μήνα. Ιδιοκτήτης είναι κοινωφελές ίδρυμα, ενώ η λειτουργία του νέου καταστήματος φαίνεται ότι έχει μετατεθεί ελαφρώς προς τα πίσω, στα νέα ανοίγματα του 2026. Λίγα μέτρα απέναντι, έχει ενδιαφέρον η τελευταία εξέλιξη με το ακίνητο συνολικής επιφάνειας 2.500 τ.μ., όπου στεγάζεται και κατάστημα της Eurobank, στη συμβολή με τη Βαλαωρίτου.

Η τράπεζα, όπως αναφέρουν πληροφορίες της αγοράς, ζήτησε πρόσφατα προσφορές για τη μίσθωση του ακινήτου, λαμβάνοντας τη μεγαλύτερη από τη Louis Vuitton, η οποία στεγάζεται στην απέναντι πλευρά του πεζόδρομου, στα 160.000 ευρώ τον μήνα.
Κι αν το νούμερο του προσφερόμενου μισθώματος φαίνεται εξωπραγματικό, στην πραγματικότητα δεν είναι, αν ληφθεί υπόψη ότι η ελληνική θυγατρική του γνωστού brand πολυτελείας πέρυσι είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 20% και να φτάνουν τα 77,8 εκατ. ευρώ, από τα 64,84 εκατ. ευρώ του 2023, ενώ αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν τα 17,6 εκατ. ευρώ, από 14,5 εκατ. ευρώ, με τις ουρές ειδικά από τους ξένους τουρίστες, Ασιάτες αλλά και όχι μόνο, να είναι σταθερές έξω από το υφιστάμενο κατάστημα της Βουκουρεστίου. Ο τουρισμός είναι αυτός που τροφοδοτεί σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους τα πλέον ακριβά εμπορικά καταστήματα της πρωτεύουσας, με του λόγου το αληθές να επιβεβαιώνεται και στην Hermes, στη συμβολή της Βουκουρεστίου με τη Σταδίου, όπου η ασφάλεια του καταστήματος διαχειρίζεται την ουρά, έχοντας αναλάβει και τον ρόλο της ενημέρωσης των πελατών για το ποιο νούμερο έχουν στη σειρά αναμονής…

Η Ερμού
Η άνοδος της τουριστικής κίνησης της πρωτεύουσας που οδεύει φέτος προς νέο ρεκόρ επισκεπτών είναι από τους βασικούς λόγους και για τον διαγκωνισμό που παρατηρείται στην Ερμού, όπου σπεύδουν να τοποθετηθούν μεγάλες ή μικρότερες αλυσίδες, πέραν φυσικά και των ξενοδοχείων που δίνουν το «παρών» στον ακριβότερο πεζόδρομο της χώρας και ανακαινίζονται ή και αυξάνονται. Στην αρχή της οδού, η πρώτη μονάδα του ομίλου Electra Hotels & Resorts μεταμορφώθηκε πλήρως μετά από επένδυση 8 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας τον ρυθμό της πόλης στο πολύ φρέσκο «Εlectra Rhythm Athens» που έκανε επίσημα εγκαίνια πριν από δύο εβδομάδες. Λίγο πιο χαμηλά, τον συνδυασμό τουρισμού-λιανικής στη μεγαλύτερη εμπορική πιάτσα της χώρας υπηρετεί το νέο ξενοδοχείο που λειτουργεί ήδη από τα μέσα του καλοκαιριού, στον αριθμό 26 της οδού, πάνω από το κατάστημα «Terranova».
Για τον Απρίλιο του 2026 είναι προγραμματισμένο το άνοιγμα μιας ακόμη μονάδας με χρήση φιλοξενίας σε κτίριο που ανακατασκευάζεται τώρα, στον αριθμό 61 της οδού από τα Nur Aparthotels, την αλυσίδα που έκανε την εμφάνισή της στην Αθήνα το 2023, και έκτοτε εξακολουθεί να αναπτύσσεται σε κεντρικά σημεία της πόλης.
Στο μέτωπο της λιανικής, μέσα στον πιο εορταστικό μήνα του χρόνου με τους μεγαλύτερους τζίρους, στην τελική ευθεία βρίσκεται ο όμιλος της Η&Μ, ώστε να προλάβει τις εορταστικές αγορές τουλάχιστον για το ένα από τα δύο νέα καταστήματα που θα στεγαστούν στο μισθωμένο διατηρητέο ακίνητο της οδού Ερμού στην πλατεία Καπνικαρέας. Το κατάστημα «Arket», το πρώτο για τον όμιλο στην Ελλάδα, είναι αυτό που προηγείται ως προς τη λειτουργία του μέσα στον Δεκέμβριο, ενώ θα ακολουθήσει από το νέο έτος το νέο κατάστημα της COS στο ίδιο κτίριο.
Το διατηρητέο ακίνητο των 2.500 τ.μ. στη συμβολή των οδών Καπνικαρέας και Καλαμιώτου θα στεγάσει τα δύο καταστήματα (με την έξτρα καινοτομία ότι θα φιλοξενούν και μίνι χώρο εστίασης για τους πελάτες), καθώς και τα γραφεία στους πάνω ορόφους για την H&M, η οποία φαίνεται ότι έχει μεγάλη αδυναμία στην Ερμού, διευρύνοντας περαιτέρω την παρουσία της στην οδό. Ακριβώς δίπλα από το νέο εγχείρημα στην πλατεία Καπνικαρέας βρίσκεται το έτερο διατηρητέο κατάστημα H&M, στον αριθμό 54, πέραν και του αρχικού καταστήματος στη συμβολή των οδών Ερμού 11 και Βουλής στο Σύνταγμα, το οποίο έχει ανανεωθεί πλήρως εδώ και κάποιο καιρό.

«Συνολικά στην αγορά, βλέπουμε πράγματι το τελευταίο διάστημα συγκέντρωση των αλυσίδων στα λεγόμενα καλά εμπορικά σημεία και υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για τα καταστήματα πρώτης γραμμής», σχολιάζει η Ερη Μητσοστεργίου, γενική διευθύντρια της Avison Young, της εταιρείας η οποία μέχρι το τέλος του 2025 θα έχει χειριστεί πάνω από 45 συμφωνίες για αλυσίδες που αναζητούν νέα καταστήματα στις εμπορικές πιάτσες της Αθήνας και όχι μόνο.
«Ειδικά η Ερμού, όπως είναι εύλογο, είναι αυτήν τη στιγμή η περιοχή όπου συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί υπάρχει συνεχής τουριστική ροή, ωστόσο βλέπουμε κινητικότητα και σε επιμέρους εμπορικές περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο πληθυσμό -πέραν των γνωστών και πιο δημοφιλών όπως η Γλυφάδα και το Χαλάνδρι- σε Περιστέρι, Κορυδαλλό, Πειραιά κ.α.», δηλώνει από την πλευρά του ο Aντώνης Αντωνακόπουλος, επικεφαλής του κλάδου λιανικής της Avison Young.
Παρ’ όλα αυτά, όπως σχολιάζει η κυρία Μητσοστεργίου, το ενδιαφέρον από πλευράς των αλυσίδων που επεκτείνονται εστιάζει «σε πολύ συγκεκριμένα τμήματα των επιμέρους εμπορικών αγορών όπου υπάρχει η έντονη προβολή, προωθώντας παράλληλα και την αναγνωρισιμότητά τους στο ευρύ κοινό. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κλείνουν καταστήματα ή δεν πέφτουν τα ενοίκια σε περιφερειακές αγορές. Υπάρχουν τα τμήματα των εμπορικών οδών όπου όλοι θέλουν να τοποθετηθούν και οι ιδιοκτήτες έχουν πολλαπλές προσφορές, όμως από την άλλη πλευρά, για παράδειγμα, ακόμη και στο Κολωνάκι, στους εσωτερικούς δρόμους, υπάρχουν αρκετά κενά καταστήματα με σαφώς πολύ χαμηλότερα ενοίκια. Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει συγκέντρωση σε πολύ συγκεκριμένα σημεία γιατί οι αλυσίδες προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα ενός υβριδικού μοντέλου με ένα δίκτυο που θέλουν αφενός να αποδίδει και παράλληλα να συμπληρώνει τις online αγορές».
Νέες προσθήκες
Οι επιτελείς της Avison Young επισημαίνουν ότι υπάρχουν και νεοεισερχόμενα brands, τα οποία επιδιώκουν να επεκτείνονται σε πολλαπλές γεωγραφικές αγορές πανευρωπαϊκά ώστε να επιτυγχάνουν μεγαλύτερη διασπορά.
«Η ιδιαιτερότητα που έχει η Ελλάδα έχει να κάνει με το γεγονός ότι πρόκειται για μία πιο περιφερειακή, γεωγραφικά, αγορά που δεν επιτρέπει εύκολα στα ξένα brands να τοποθετηθούν όχι τόσο γιατί η ίδια η αγορά δεν έχει τη δυναμική, αλλά επειδή είναι πιο δύσκολο το κομμάτι των logistics, με αυξημένο το κόστος. Αρα όταν αποφασίσουν να έρθουν στη χώρα, θα πρέπει να εξασφαλίσουν και σημαντική κλίμακα, με πολλαπλή παρουσία ώστε να μπορούν να δικαιολογήσουν και την παρουσία τους. Γι’ αυτό και βλέπουμε το τελευταίο διάστημα την επέκταση αλυσίδων (βλ. πολωνικές αλυσίδες, brands προσιτής ένδυσης, καλλυντικών κ.ά.) σε πολλαπλά σημεία».
Η Avison Young έχει χειριστεί δεκάδες συμφωνίες φέτος από το κέντρο της Αθήνας μέχρι το Περιστέρι και τη Νέα Ιωνία, αλλά και σε μεγάλα νησιά που συνδυάζουν και τον τουρισμό, όπως στην Κρήτη ή στη Ρόδο πολύ πρόσφατα με τη συμφωνία για το νέο KIKO Milano.

Στην Ερμού νωρίτερα μέσα στο έτος άνοιξε το κατάστημα της IΝGLOT όπως και της La Vie En Rose, που επίσης επεκτείνεται με πάνω από ένα σημείο στη μεγαλύτερη εμπορική πιάτσα της χώρας. Στις νέες προσθήκες που ετοιμάζονται τώρα στην Ερμού είναι αυτές της Parfois και της Grand Vision, ενώ και η Foot Locker, με ορίζοντα την άνοιξη του 2026, φαίνεται ότι θα ανοίξει τη νέα της «ναυαρχίδα» στο αυτοτελές και διατηρητέο ακίνητο όπου στεγαζόταν η Folli Follie.
Στον Πειραιά, στην Ηρώων Πολυτεχνείου, η Avison Young χειρίστηκε τη συμφωνία όπου το παλιό «Zara» έδωσε τη θέση του, μέσα στο φθινόπωρο σε 1.333 τ.μ., στο νέο «Mango», ένα brand που επίσης επεκτείνεται έχοντας κλείσει θέση και για το Χαλάνδρι, στην οδό Κατσουλιέρη με κατάστημα άνω των 600 τ.μ., που προγραμματίζεται να ανοίξει την άνοιξη του 2026. Επίσης, στην Ηρώων Πολυτεχνείου στον Πειραιά τοποθετείται τώρα και η Sephora με νέο κατάστημα.
Κινητικότητα καταγράφεται και σε μία πιο περιφερειακή αγορά, το Περιστέρι, με νέες αφίξεις ήδη από το πρώτο μισό της χρονιάς, όπως αυτή των Sport Vision και Sinsay αργότερα, στο δεύτερο μισό του έτους, του νέου καταστήματος των Funky Buddha, Gregio κ.ά. αλλά και JD Sport που πρόκειται να ανοίξει προσεχώς.

Αντίστοιχα, νωρίτερα μέσα στο 2025, στη Νέα Ιωνία, ένα σημαντικό deal στο εμπορικό real estate της περιοχής ήταν αυτό του Νίκου Χόντου των Hondos Center για την αγορά ακινήτου 2.800 τ.μ., ενώ στις νέες τοποθετήσεις στην ίδια περιοχή είναι και αυτή της La Vie en Rose της Δήμητρας Κατσαφάδου, ένα από τα εγχώρια brands με δίκτυο που αγγίζει πλέον τα 70 σημεία.
Κεντρική φωτο: Το μηνιαίο ενοίκιο που θα πληρώνει η Golden Goose, η οποία ετοιμάζει τώρα το νέο της κατάστημα στην οδό Βουκουρεστίου 15, είναι κοντά στα 55.000 ευρώ τον μήνα
Διαβάστε ακόμη
Προσωπική διαφορά: Αυξήσεις είδαν οι συνταξιούχοι
Προσωπική διαφορά: Αυξήσεις είδαν οι συνταξιούχοι
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.