search icon

Επενδύσεις

Επανέρχεται το σχέδιο για μεγάλη μαρίνα στο Ηράκλειο μπροστά από το Παγκρήτιο Στάδιο

Με το άρθρο 28 του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Τουρισμού

actionimages

Το πρώτο βήμα προκειμένου να προχωρήσει το φιλόδοξο εγχείρημα για τη δημιουργία μεγάλης μαρίνας μπροστά από το Παγκρήτιο Στάδιο ανοίγουν οι ρυθμίσεις που εισάγονται με το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού «Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης».

Η επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Τουρισμού στη Βουλή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει σήμερα στη συνεδρίαση από τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Στο άρθρο 28 του νομοσχεδίου γίνεται λόγος για την αποχωροθέτηση του τουριστικού λιμένα Ηρακλείου Κρήτης και όπως επισημαίνεται σχετικά «αντιμετωπίζεται ουσιαστικά το χρόνιο ζήτημα της άστοχης χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα Ηρακλείου στον κόλπο Δερματά ενόψει των ειδικών συνθηκών και μορφολογικών παραγόντων, όπως ισχυροί άνεμοι, κυματισμός πέραν του ανεκτού για μαρίνα κ.τ.λ.».

Όπως υποστηρίζεται οι ειδικές αυτές συνθήκες στην περιοχή «καθιστούν τη συγκεκριμένη χωροθέτηση αδόκιμη. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχουν διαπιστωθεί σοβαρά προβλήματα ως προς τις χρήσεις της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ηρακλείου. Η κοινώς ομολογούμενη απουσία οποιασδήποτε προοπτικής ουσιαστικής αξιοποίησης της χωροθετημένης ζώνης, αποτελεί και παραδοχή του δήμου Ηρακλείου, ο οποίος έχει αιτηθεί την αποχωροθέτηση της μαρίνας, την αποδέσμευση της περιοχής και την επαναχωροθέτηση του τουριστικού λιμένα σε σημείο πιο προστατευμένο (και με βάσιμη προοπτική) πλησίον του Παγκρήτιου Σταδίου».

Η δημιουργία μεγάλης μαρίνας στην Κρήτη για τη φιλοξενία τουριστικών σκαφών mega yacht συζητείται εδώ και χρόνια στο νησί, που συγκαταλέγεται, ούτως ή άλλως, στους ‘’πρωταθλητές’’ του ελληνικού τουρισμού, ενώ η χωροθέτηση στον όρμο Δερματά είχε θεωρηθεί ότι δεν εξυπηρετεί τον συγκεκριμένο σκοπό. Το πλάνο βέβαια είναι άκρως φιλόδοξο, τόσο από πλευράς υποδομών και μεγέθους εγκαταστάσεων όσο και κόστους που μπορεί να ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, πέραν φυσικά των μελετών που θα πρέπει να υλοποιηθούν.

Με βάση την παλιότερη προκαταρκτική μελέτη για τη δημιουργία μαρίνας 1.000 θέσεων μπροστά από το Παγκρήτιο Στάδιο, η μαρίνα Ηρακλείου θα καλύπτει μια επιφάνεια περίπου 390.000 τετραγωνικών μέτρων κατασκευασμένη στο μεγαλύτερο μέρος της εντός της θαλάσσιας ζώνης.

Πρόκειται για μια λιμενική υποδομή εναρμονισμένη στις σύγχρονες απαιτήσεις του διαρκώς εξελισσόμενου θαλάσσιου τουρισμού.

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε το 2018 τη χωροθέτηση της μαρίνας (είχε προηγηθεί η έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο) με  προϋπόθεση την αποχωροθέτησή της στον κόλπο του Δερματά.

Διαβάστε ακόμα

Αναστάσης Δαυίδ: Οι «αραβικές νύχτες» του Mr Coca-Cola

Έλον Μασκ: «Πρόσωπο της χρονιάς» για το 2021 από το περιοδικό Time (vid)

Apple: Η πρώτη εταιρεία που σπάει το φράγμα των 3 τρισ. δολαρίων

Exit mobile version