Μια στρατιά από οκτώ συμβούλους ενεργοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ για να θέσει στο στάδιο υλοποίησης το μεγάλο σχέδιο της ανάπτυξης του ελληνικού σιδηροδρόμου και της σύνδεσης με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας συνολικού ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία, η οποία μέχρι τα τέλη του έτους προβλέπεται να ξεκινήσει την πλήρη αυτονόμηση της από τον ΟΣΕ που θα ολοκληρωθεί το 2023, βρίσκεται στο τελικό στάδιο για την προκήρυξη διαγωνισμών προκειμένου να προχωρήσει η επιλογή οκτώ συμβούλων. Όπως δήλωσε χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης θα επιλεγούν αρχικά έξι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα υποστηρίξουν όλα τα στάδια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για τα έξι σιδηροδρομικά έργα που προκηρύχθηκαν πρόσφατα.

Επιπλέον ολοκληρώνεται η σύνταξη τευχών δημοπράτησης για υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου – Project Management για τη συνολική εποπτεία της οριστικής μελέτης και κατασκευής των έργων από τους τελικούς αναδόχους του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη υποβάλλει στη διαχειριστική αρχή τεύχη δημοπράτησης για την πρόσληψη ενός ακόμα συμβούλου που θα αναλάβει την υποβοήθηση της εταιρείας στα έργα ολοκλήρωσης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 515 εκατ. ευρώ, που προκηρύχθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς και την ωρίμανση νέων έργων ώστε να επιταχυνθεί η δημοπράτησή τους.

Ο κ. Βίνης υποστήριξε ότι η ΕΡΓΟΣΕ προχωρεί παράλληλα στην ολοκλήρωση παλαιών εργολαβιών και την προκήρυξη νέων έργων όπως οι έξι διαγωνισμοί που είναι σε εξέλιξη.

Πρόκειται για τα έργα διασύνδεσης με τα λιμάνια (Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Θεσσαλονίκη – Τοξότες, Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, σύνδεση ΟΛΘ με σιδηροδρομικό δίκτυο και τις συνδέσεις με Λαύριο και Ραφήνα).

Για τα έργα αυτά προβλέπεται ότι σύντομα η διαδικασία θα περάσει στο στάδιο Β1 του ανταγωνιστικού διαλόγου όπου θα αρχίσει η διαβούλευση με τους υποψηφίους για τεχνικά και άλλα χαρακτηριστικά με τον κ. Βίνη να εκτιμά χθες ότι ο ανταγωνιστικός διάλογος για τα έξι έργα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Επόμενο βήμα για υπουργείο Υποδομών και την ΕΡΓΟΣΕ είναι η αναζήτηση των πόρων για τη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων έργων. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ανέφερε χθες πως η Ελλάδα έχει πλαφόν μέχρι τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως το Connecting Europe Facility (CEF).

Πρόσθετα κονδύλια μπορεί να διεκδικήσει, πάντως, η εταιρεία και από το Ταμείο Ανάκαμψης στην περίπτωση που δεν προχωρήσει κάποιες άλλες πρωτοβουλίες.

Μέσα στα 2,5 χρόνια διακυβέρνησης του οργανισμού από τον κ. Βίνη, η ΕΡΓΟΣΕ κατάφερε να επανεκκινήσει στοιχειωμένες εργολαβίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ έκλεισε πολλές εκκρεμότητες. Χθες η διοίκηση της εταιρείας αναφέρθηκε και στην εργολαβία για τη σύνδεση του Λουτρακίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο που είχε ανατεθεί από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ χωρίς να έχουν λυθεί σοβαρά ζητήματα με απαλλοτριώσεις, κλπ. Όπως είπε, μετά από διετή προσπάθεια, το έργο, που έχει αναλάβει η Μυτιληναίος, θα βρίσκεται σύντομα σε τροχιά υλοποίησης με στόχο να ολοκληρωθεί εντός έτους.

Σε ότι αφορά τον διαχωρισμό με τον ΟΣΕ, δήλωσε ότι υπαγορεύτηκε από την Κομισιόν ύστερα από 30 έτη καθυστερήσεων στην βασική υποδομή του σιδηροδρομικού δικτύου.  Με την νέα δομή η ΕΡΓΟΣΕ  θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων υποδομής, δηλαδή νέες χαράξεις, επεκτάσεις του υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις. Ο ΟΣΕ θα αναλάβει τα έργα συντήρησης και ανάταξης, βάζοντας στο επίκεντρο το έργο της συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρόμου που θα γίνει με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Διαβάστε ακόμη:

Η Ουκρανία εκτοξεύει το ενεργειακό κόστος – Επί τάπητος νέα μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση

Πούτιν: Η Ρωσία είναι έτοιμη να βρει «διπλωματικές λύσεις» με τους Δυτικούς (vid)

Barclays: Τετραπλασίασε τα καθαρά κέρδη της το 2021