Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς μετατίθεται για το φθινόπωρο, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΟΜΕ). Η απόφαση αυτή λήφθηκε μετά από αίτημα του αναδόχου σχήματος ΙΝΤΡΑΚΑΤ (νυν AKTOR) – REDEX, το οποίο ζήτησε ολιγόμηνη παράταση για την ολοκλήρωση των προσυμβατικών διαδικασιών, επικαλούμενο την πολυπλοκότητα και τον όγκο των απαιτούμενων συμβάσεων. Συγκεκριμένα, η παράταση επεκτάθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου, δίνοντας χρόνο για τη διαμόρφωση των κύριων και δευτερευουσών συμβάσεων χρηματοδότησης, καθώς και για την επίλυση τεχνικών και οικονομικών ζητημάτων.
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι το πρώτο αμιγώς κτιριακό έργο ΣΔΙΤ που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αναμένεται να στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. Το έργο θα ανεγερθεί σε οικόπεδο στον Δήμο Ταύρου – Μοσχάτου και έχει προϋπολογισμό με ΦΠΑ 139,59 εκατομμυρίων ευρώ (112,57 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κτίριο θα σχεδιαστεί με βάση τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και θα πρέπει να πετύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), ενώ θα περιλαμβάνει και μια πεζογέφυρα επί της οδού Πειραιώς, που θα συνδέει το κτίριο με τον σταθμό “Ρουφ” του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, που θα συνδέει το κτίριο με γειτονικές υποδομές, καθώς και τη διάνοιξη οδού σύμφωνα με το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Αυτά τα στοιχεία θεωρούνται κρίσιμα για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου, καθώς θα διασφαλίσουν τη λειτουργική και αισθητική αρτιότητα του νέου συγκροτήματος.
Χρονικά περιθώρια και προκλήσεις
Η συνολική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 μήνες θα καλύψουν την κατασκευαστική φάση και οι υπόλοιποι 324 μήνες την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το έργο θα βασιστεί σε αρχιτεκτονικά σχέδια που αναδείχθηκαν μέσα από διαγωνισμό το 2020, ενώ για την υποστήριξη της υλοποίησης του έχουν συναφθεί συμβάσεις τεχνικού, νομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου από το 2021.
Ωστόσο, η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των προσυμβατικών διαδικασιών δημιουργεί προκλήσεις, καθώς οι διαπραγματεύσεις με τα εμπλεκόμενα μέρη αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρονοβόρες. Οι συμβάσεις του έργου περιλαμβάνουν πολύπλοκες ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και τη μετέπειτα λειτουργία του κτιριακού συγκροτήματος, ενώ απαιτούν προσεκτική διαχείριση για την αποφυγή μελλοντικών νομικών και οικονομικών εμπλοκών.
Τα οφέλη του έργου
Η υλοποίηση του νέου κτιρίου αναμένεται να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως:
* Μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, χάρη στον βιοκλιματικό σχεδιασμό.
* Μείωση των λειτουργικών εξόδων, μέσω ενοποίησης των υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. σε έναν σύγχρονο χώρο.
* Αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων, χάρη στη βελτιωμένη ποιότητα του εργασιακού περιβάλλοντος.
* Μείωση του κόστους τηλεπικοινωνιών μέσω προηγμένων συστημάτων επικοινωνίας.
* Βελτίωση της συνδεσιμότητας με τον υπόλοιπο αστικό ιστό, μέσω της πεζογέφυρας και των νέων οδικών προσβάσεων.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του έργου θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών του δημοσίου τομέα στην Ελλάδα, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα των δημοσίων υπηρεσιών.
Διαβάστε ακόμη
Μητσοτάκης: Η ΝΔ θα εισηγηθεί την αναθεώρηση του άρθρου για την μονιμότητα στο Δημόσιο
Μια ολόκληρη πόλη στεγάζεται σε ένα και μοναδικό κτίριο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.