Η αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισούαποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών. Προς αυτή την κατεύθυνση, όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές συνεργάζονται στενά, με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, να επιβεβαιώνει σε πρόσφατη γενική συνέλευση ότι πράγματι εξετάζονται βελτιωτικές παρεμβάσεις στην Αττική Οδό.

Όπως είχε τονίσει: «Διεθνώς ο κυκλοφοριακός φόρτος σχετίζεται με την πορεία του ΑΕΠ. Ως παραχωρησιούχοι μπορούμε να κάνουμε βελτιώσεις στη ζώνη κατάληψης της Αττικής Οδού».

Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει τη δημιουργία νέας εξόδου στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, ώστε να βελτιωθεί η ροή από και προς την Εθνική Οδό Αθηνών–Θεσσαλονίκης. Σήμερα, στον συγκεκριμένο κόμβο, τα οχήματα που κατευθύνονται είτε προς Λαμία είτε προς Πειραιά μοιράζονται την ίδια έξοδο, γεγονός που προκαλεί έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα, ειδικά σε ώρες αιχμής.

Η υπό μελέτη λύση προβλέπει νέα έξοδο αποκλειστικά προς Πειραιά, ώστε να διαχωριστεί η ροή και να μειωθεί η συμφόρηση στον ήδη επιβαρυμένο κόμβο.

Παρότι πρόκειται για θετική πρωτοβουλία, το Υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι το μέτρο είναι προσωρινό και έχει στόχο μόνο την εν μέρει ανακούφιση του κυκλοφοριακού. Δεν αποτελεί συνολική λύση στο πρόβλημα, καθώς απαιτείται μακροπρόθεσμος και δομικός σχεδιασμός.

Στο πλαίσιο αυτό, κρίσιμο έργο θεωρείται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, με κατασκευή κλειστού αυτοκινητοδρόμου μήκους 3,8 χλμ., ο οποίος θα ενώνει τη Λ. Κύμης με την Αττική Οδό και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλυφτάκη. Το έργο έχει προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ–Άκτωρ, ωστόσο παραμένει σε αναστολή, καθώς αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ λόγω προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου.

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται, αντιθέτως, το έργο του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά, το οποίο έχει ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Το έργο αυτό, με συνολικό προϋπολογισμό 36 εκατ. ευρώ και χρονικό ορίζοντα 36 μηνών, αναμένεται να βελτιώσει αισθητά την κυκλοφορία στη Δυτική Αττική, ιδίως στον κόμβο Λ. Αθηνών–Λ. Σχιστού.

Η ανάγκη για ενιαία διαχείριση κυκλοφορίας και αξιοποίηση τεχνολογιών είναι επίσης στο προσκήνιο. Όπως σημείωσε ο Βασίλης Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Νέας Αττικής Οδού, σε πρόσφατο συνέδριο, το πρόβλημα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί πιο αποτελεσματικά μέσω ενιαίου κέντρου διαχείρισης και εφαρμογής λύσεων όπως η τηλεματική και οι «έξυπνοι αισθητήρες».

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων λειτούργησε σχετικό σύστημα, το οποίο όμως σήμερα παραμένει ανενεργό, παρά τις δυνατότητές του για συντονισμένη και ευφυή κυκλοφοριακή διαχείριση.

Διαβάστε ακόμη 

Νέα απόφαση: Φρένο στις διεκδικήσεις της JP Morgan κατά των στελεχών της Viva στα ελληνικά δικαστήρια (pdf)

ΥΠΕΘΟ: Στα 10.000 ευρώ το όριο τζίρου για απαλλαγή από ΦΠΑ

Το κουμπί που δεν πατά κανένας μας στο πλυντήριο… μειώνει κατά 62% την κατανάλωση ρεύματος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα