Με μια εκτεταμένη πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ δρομολογούν την ανακαίνιση ενός σημαντικού τμήματος. Στο επίκεντρο βρίσκονται 12 συρμοί των γραμμών 2 και 3 καθώς και 10 παλαιότεροι συρμοί της γραμμής 1 (Ηλεκτρικός). Παράλληλα, η Ελληνικό Μετρό προετοιμάζει έναν διπλό διαγωνισμό για την ενίσχυση του στόλου με νέες παραγγελίες.
Συνολικά, η Πολιτεία σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 450 εκατ. ευρώ για αγορά και ανακαίνιση τροχαίου υλικού. Αν στο ποσό αυτό προστεθεί και η εν εξελίξει ανακαίνιση των 14 συρμών της γραμμής 1, το συνολικό κόστος ξεπερνά πλέον τα 500 εκατ. ευρώ. Με αυτές τις παρεμβάσεις, έως το τέλος της δεκαετίας, 51 συρμοί θα πληρούν σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, βελτιώνοντας αισθητά την καθημερινότητα των επιβατών.
Η ΣΤΑΣΥ έχει ήδη καταθέσει αιτήματα χρηματοδότησης για όλα τα έργα που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, επιδιώκοντας να αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα και τη λειτουργικότητα των συρμών.
Για τους συρμούς πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3, η εταιρεία έχει υποβάλει πρόταση χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και πιο συγκεκριμένα στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές». Το κόστος ανακαίνισης των πρώτων 12 συρμών ανέρχεται κοντά στα 90 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις τεχνικές μελέτες, έχει πλέον βρεθεί εφαρμόσιμη λύση για την εγκατάσταση συστημάτων κλιματισμού – το σημαντικότερο πρόβλημα αυτών των συρμών – ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ώστε να εξασφαλιστεί η αξιόπιστη λειτουργία τους για πολλά ακόμη χρόνια.
Εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στους επόμενους μήνες, με στόχο η σύμβαση να υπογραφεί έως το 2026. Η σταδιακή επιστροφή των ανανεωμένων συρμών στο δίκτυο υπολογίζεται για την περίοδο 2028-2029, προσφέροντας όχι μόνο μεγαλύτερη άνεση αλλά και το απαραίτητο ψύχος που απαιτεί το κλίμα της Αθήνας.
Συνολικά, ο αρχικός στόλος των γραμμών 2 και 3 περιλαμβάνει 28 συρμούς που παραγγέλθηκαν τη δεκαετία του 1990, χωρίς καμία πρόβλεψη για κλιματισμό. Η απουσία του παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο δυσάρεστα στοιχεία της θερινής δρομολόγησης, ειδικά τις ώρες αιχμής, όπου οι συνθήκες καθίστανται συχνά δυσβάσταχτες για τους επιβάτες.
Εκτός από τις ανακαινίσεις, η Ελληνικό Μετρό βρίσκεται μπροστά στη δημοπράτηση νέας προμήθειας 15 συρμών: επτά ειδικών «αεροδρομιακών» συρμών και οκτώ συμβατικών. Οι δύο διαγωνισμοί, προϋπολογισμού 145 και 155 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του ΕΣΠΑ. Η διαδικασία επίσης τοποθετείται χρονικά στο 2026, με την παράδοση να εξαρτάται από την πορεία των διαγωνισμών και την απουσία πιθανών προσφυγών.
Η προσθήκη αυτών των συρμών αποσκοπεί σε δύο παράλληλους στόχους: στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας εξυπηρέτησης και στην αύξηση της συχνότητας δρομολογίων. Στόχος είναι να μπορούν οι γραμμές του Μετρό να εξυπηρετούν δρομολόγια ανά 3 λεπτά τις ώρες αιχμής, μειώνοντας την πίεση στα υφιστάμενα δρομολόγια και διευκολύνοντας τη ροή επιβατών.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί πέφτει το bitcoin – Τι λένε οι αναλυτές (γράφημα)
Ελληνικές επιχειρήσεις επιστρέφουν στα Βαλκάνια με επενδύσεις 10 δισ. ευρώ (χάρτης + pics)
Η σκοτεινή πλευρά της τέχνης – Πώς γίνεται το “ξέπλυμα” χρήματος με τα έργα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.