Στην ενίσχυση της δυναμικότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης στοχεύει η Ελληνικό Μετρό με την προσθήκη της γραμμής προς Καλαμαριά, που εκτιμάται ότι θα αυξήσει τους επιβάτες σε 260.000 ημερησίως, από 90.000 σήμερα. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Κουρέτας, μίλησε για το μέλλον του μέσου στο συνέδριο Mobility Next, δίνοντας έμφαση στην τεχνολογική υπεροχή του συστήματος.
Σύγχρονη τεχνολογία και εισιτήρια με κάρτα και κινητό
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, διαθέτει από τα πλέον εξελιγμένα συστήματα παγκοσμίως. Το κέντρο ελέγχου καταγράφει τη θέση κάθε συρμού πέντε έως δέκα φορές το δευτερόλεπτο, με ακρίβεια ενός μέτρου. Παράλληλα, είναι σε τελικό στάδιο η δυνατότητα πληρωμής εισιτηρίου με τραπεζική κάρτα, ενώ σύντομα θα είναι δυνατή και η χρήση κινητού ή έξυπνου ρολογιού μέσω NFC.
Η Θεσσαλονίκη αποκτά επιτέλους δίκτυο μετρό
Ο επικεφαλής της Ελληνικό Μετρό υπογράμμισε τη σημασία ύπαρξης μετρό σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Λυών της Γαλλίας, που με μικρότερο πληθυσμό (550.000 κάτοικοι έναντι 800.000) διαθέτει ήδη τέσσερις γραμμές και 46 σταθμούς.
Θετικά αποτελέσματα στους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας
Με αφορμή το εξάμηνο λειτουργίας του μετρό, ο κ. Κουρέτας σημείωσε ότι ήδη έχουν καταγραφεί πάνω από 10 εκατομμύρια επιβιβάσεις, ενώ έχουν εκδοθεί περισσότερες από 100.000 κάρτες μετακίνησης. Η επέκταση προς Καλαμαριά θα φέρει επιπλέον 100.000 επιβάτες, διατηρώντας τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με τη βασική γραμμή. Ο σταθμός Μίκρα θα λειτουργεί ως κόμβος σύνδεσης με τις γραμμές του ΟΑΣΘ.
Στόχος η ηλεκτροδότηση της νέας γραμμής τον Σεπτέμβριο
Η ηλεκτροδότηση της γραμμής Καλαμαριάς έχει τεθεί ως βασικός στόχος για τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα, εξετάζεται το πώς θα πραγματοποιηθεί η προσωρινή διακοπή της βασικής γραμμής για να ολοκληρωθούν οι τεχνικές εργασίες.
Νέοι συρμοί και χρονοαπόσταση 90 δευτερολέπτων
Ήδη παραλήφθηκε ο πρώτος από τους 15 νέους συρμούς, ο οποίος έχει συναρμολογηθεί και ξεκίνησε τις στατικές δοκιμές. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένονται και οι υπόλοιποι, επιτρέποντας χρονοαπόσταση 90 δευτερολέπτων σε ώρες αιχμής.
Ηλεκτρικά λεωφορεία αλλάζουν την εικόνα του ΟΑΣΘ
Στο ίδιο συνέδριο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, αναφέρθηκε στην εισαγωγή των ηλεκτρικών λεωφορείων. Όπως τόνισε, σε μόλις 11 μήνες εξοικονομήθηκαν 3 εκατ. ευρώ, ενώ μετρήσεις της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης καταγράφουν αισθητή βελτίωση της ατμόσφαιρας και του περιβάλλοντος.
50 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία μέχρι το 2026
Σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την προμήθεια 50 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, που προβλέπεται να παραληφθούν έως τον Ιούνιο του 2026. Ο κ. Ταγγίρης υπογράμμισε ότι στόχος είναι ο πλήρης ηλεκτροκίνητος στόλος έως τα τέλη του 2027.
Τα νέα οχήματα θα έχουν μήκος 18 μέτρων, χωρητικότητα τουλάχιστον 118 ατόμων, τέσσερις πόρτες και αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Επίσης, θα είναι πλήρως προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της συμπερίληψης στις αστικές μεταφορές.
Διαβάστε ακόμη
JPMorgan: Στα 120 δολάρια «βλέπει» το πετρέλαιο σε περίπτωση αντιπαράθεσης Ισραήλ-Ιράν
Αττική Οδός: Σχέδιο αποσυμφόρησης της κυκλοφορίας με δύο εξόδους προς Εθνική Οδό
Τραμπ: Οι ΗΠΑ χάνουν $600 δισ. ετησίως εξαιτίας του Πάουελ αλλά «δεν πρόκειται να τον απολύσω»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.