Tέλος του 2024 προβλέπεται να παραδοθεί το μετρό της Θεσσαλονίκης όπως δήλωσε πριν από λίγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Η πολιτική ηγεσία του υπιουργείου παρουσία του Πρωθυπουργού, παρέστησε στην τελετή υπογραφής της σύμβασης ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου που πραγματοποιήθηκε στο σταθμό Αγία Σοφία.

Πρόκειται για το πρώτο ΣΔΙΤ στη χώρα μας που αφορά στη λειτουργία ενός συγκοινωνιακού μέσου που στο μετρό της Αθήνας είναι υπό δημόσιο έλεγχο και την εταιρεία ΣΤΑΣΥ.

Η σύμβαση για τη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης υπεγράφη με την κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium) η οποία αποτελείται από τις εταιρείες ATM S.p.A. και Egis Projects S.A.S. H αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 249,930 εκατ. ευρώ και είναι διάρκειας 11 ετών. Το έργο χωρίζεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, η κοινοπραξία θα αναλάβει τη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης που ξεκινά από την βορειοδυτική πλευρά της πόλης με τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία» στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης καταλήγοντας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας. Στην δεύτερη θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά, την οποία επίσης θα αναλάβει η κοινοπραξία THEMA.

Στο αντικείμενο των υπηρεσιών περιλαμβάνονται η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, των συστημάτων και του τροχαίου υλικού, ο καθαρισμός, η φύλαξη (Ασφάλεια – Προστασία), η διαχείριση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (AFC) και η εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Αντίστοιχα συστήματα Μετρό λειτουργούν σε 7 χώρες στην Ευρώπη.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σύνολο του, υπολογίζεται πως θα κυκλοφορούν, καθημερινά, περίπου 57.000 λιγότερα ιδιωτικής χρήσης οχήματα, μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Η ιταλική εταιρεία ATM (51% στην κοινοπραξία THEMA) είναι ο φορέας δημόσιας συγκοινωνίας της Μητροπολιτικής Περιοχής του Μιλάνου (με τον οποίο εξυπηρετούνται 96 δήμοι – 3,2 εκατομμύρια κάτοικοι) και από το 2008 φορέας δημόσιας συγκοινωνίας στην Κοπεγχάγη. Διαχειρίζεται αυτόματα συστήματα μετρό για πάνω από 10 χρόνια, καθώς και παραδοσιακά μετρό, λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ.

Η Egis (με 49% στην κοινοπραξία) είναι γαλλική εταιρεία με διεθνή παρουσία και αντικείμενο τους τομείς της παροχής συμβουλών, της μηχανικής κατασκευών και των υπηρεσιών κινητικότητας. Δραστηριοποιείται σε 120 χώρες. Σήμερα, μεταξύ άλλων, ασχολείται με το σχεδιασμό και την κατασκευή διαφόρων Automatic Metro Projects, όπως οι γραμμές 15, 16 και 17 του νέου Μετρό του Παρισιού και η αναβάθμιση συστημάτων του μετρό, όπως η Γραμμή Β στη Λυών.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό και αναπτυξιακό έργο στη Βόρεια Ελλάδα. Η κατασκευή του ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα στα μέσα σταθερής τροχιάς και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας με αποτέλεσμα να είναι, όταν λειτουργήσει βεβαίως, από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμη 

Société Générale: Οι συνθήκες στις αγορές μετοχών και ομολόγων ξυπνούν μνήμες από το κραχ του 1987  

Σήμα Λαγκάρντ για τα επιτόκια: «Θα παραμείνουν αυξημένα για όσο χρειαστεί» (γραφήματα)

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Τέλος στις χρεώσεις για χειραποσκευές στο αεροπλάνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ