search icon

Επενδύσεις

«The Greeks are back»: Τι προτείνουν 50 Έλληνες για να έρθουν ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα

Αναλυτικά οι προτάσεις ανά πεδίο πολιτικής

Με τις προτάσεις 50 Ελλήνων – ανώτερων στελεχών του εξωτερικού για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, παρουσιάστηκε σήμερα η Πρωτοβουλία για τις ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Πρόκειται για το αποτέλεσμα των εργασιών της 1ης Διάσκεψης THE GREEKS ARE BACK, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 21 Οκτωβρίου 2021, στην Αθήνα, με τη συμμετοχή 50 Ελλήνων – ανώτερων στελεχών που εργάζονται 40 και πλέον μεγάλες εταιρείες, σε 12 χώρες του Κόσμου.

Τα πενήντα αυτά στελέχη συνεδρίασαν σε Ολομέλεια και σε έξι Ομάδες Εργασίας, κατά τις οποίες επεξεργάστηκαν και διατύπωσαν προτάσεις εφαρμοσμένης πολιτικής για τη βελτίωση της ελκυστικότητας της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού.

Οι προτάσεις αυτές αποτυπώθηκαν σε ένα κείμενο με τίτλο ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, το οποίο εστάλη στην κυβέρνηση, τα κόμματα, τη Βουλή των Ελλήνων, φορείς και ΜΜΕ, ενώ βρίσκεται διαθέσιμο (ΕΔΩ).

Οι προτάσεις της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ καλύπτουν τα εξής πεδία: Πράσινες Επενδύσεις, Φορολογικό πλαίσιο, Προσέλκυση ταλέντων, Καινοτομία – Έρευνα & Ανάπτυξη, Ψηφιακή Μετάβαση και Silver economy.

Ειδικότερα, προτάθηκαν τα εξής ανά πεδίο πολιτικής:

Πράσινες Επενδύσεις

Φορολογικό πλαίσιο

«The Wheel of cultural change»- Αναπροσαρμογή του φορολογικού πλαισίου στην Ελλάδα

1ος Πυλώνας – Διαφάνεια

Απλοποίηση και ψηφιοποίηση της Φορολογίας.

Ψηφιακοί Φορολογικοί Έλεγχοι (επιτάχυνση διαδικασιών).

Ελαχιστοποίηση της αλληλεπίδρασης με τις φορολογικές αρχές.

2ος Πυλώνας – Εμπιστοσύνη

Επιτροπή Φορολογικής Πολιτικής.

Συγκριτική αξιολόγηση αποτελεσματικότητας και εναρμονισμένης εφαρμογής διατάξεων.

Εισαγωγή συστήματος παρακολούθησης της φορολογικής διαφάνειας μεταξύ επιχειρήσεων & κράτους.

3ος Πυλώνας – Βιωσιμότητα

Φορολογικά κίνητρα για να επιτύχουμε περιβαλλοντικούς στόχους.

Δημιουργία πιο ανταγωνιστικής οικονομίας – Σύνδεση με προτεραιότητες Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου.

Επικοινωνία φορολογικών κινήτρων για προσέλκυση Ξένων Άμεσων Επενδύσεων (ιδιωτικών/εταιρικών).

Single Point of Contact κατ’ αρχάς για μεγάλα επενδυτικά σχέδια / μεγάλες επιχειρήσεις.

Προώθηση του Φόρου ως δείκτη ESG.

Προσέλκυση Ταλέντων

Επικέντρωση σε στοχευμένους τομείς, όπως αειφόρος και πράσινη ενέργεια, καινοτομία και υψηλή τεχνολογία.
Δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για την εγκατάσταση περιφερειακών κέντρων πολυεθνικών εταιρειών στην Ελλάδα ή/και για centers of excellence.

Ανάπτυξη και περαιτέρω ενίσχυση του οικοσυστήματος των νεοφυών εταιρειών (startups), μέσω της παροχής κινήτρων για ιδρυτές και επενδυτές.

Δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων: Σταθερό φορολογικό, ασφαλιστικό και επενδυτικό περιβάλλον (με 10ετή ελάχιστη διάρκεια), που θα υποστηρίζεται από αντίστοιχες υποδομές, νομοθεσία και ευνοϊκούς όρους επένδυσης ή συν-επένδυσης. Συνεχής χαρτογράφηση των αδύνατων σημείων της χώρας και σχεδιασμός στοχευμένων δράσεων, βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στους διεθνείς δείκτες (Δείκτης Διευκόλυνσης και Υποστήριξης της Επιχειρηματικότητας, Δείκτης Ευελιξίας Απασχόλησης, Δείκτης Διαφθοράς) και σύνδεση Πανεπιστημίων με επιχειρήσεις και αγορά.

Προώθηση των δυνατών σημείων της Ελλάδας με σκοπό την ουσιαστική βελτίωση της αναγνωρισιμότητάς της διεθνώς (Δυνητικό talent pool, ευνοϊκές εργασιακές συνθήκες, συνθήκες υψηλής ποιότητας διαβίωσης). Δημιουργία ενός ισχυρού marketing plan και επικοινωνιακού σχεδίου από κρατικούς φορείς, το οποίο θα είναι βασισμένο στις υπάρχουσες ιστορίες επιτυχίας.

Δημιουργία συνεκτικής, μακροχρόνιας στρατηγικής προσέλκυσης στελεχών, βασισμένης στο Employee Value Proposition.

Δημιουργία υπηρεσίας/φορέα “One-Stop” για τους Έλληνες και ξένους expats.

Δημιουργία National Employer Brand / Αναγνώριση και επιβράβευση εταιρειών/καλών εργοδοτών.

Εφαρμογή και εκτενής δημοσίευση της πλατφόρμας REBRAIN με πιο εξελιγμένο look & feel, πιο ευέλικτο και φιλικό προς τον χρήστη περιεχόμενο (εταιρεία/υποψήφιο).

Καινοτομία – Έρευνα και Ανάπτυξη

Αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής σε τομείς όπου η Ελλάδα έχει παράδοση, υποδομή & συγκριτικό πλεονέκτημα

1ος Πυλώνας – Στρατηγική/ Χρηματοδότηση/ Οικονομικά Κίνητρα / Υποδομές

Δημιουργία οικονομικών κινήτρων σε εταιρείες και εργαζομένους με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, όχι λόγω φθηνού προϊόντος, αλλά λόγω προστιθέμενης αξίας – Χρηματοδοτικά εργαλεία π.χ. RSUs (ίδιο φορολογικό καθεστώς με τα stock options).

H σημασία των προτύπων – standards  να είναι μέρος της διαδικασίας.

Επένδυση σε AI solutions: Καινοτομία στη διασταύρωση παραδοσιακών πεδίων, όπου η Ελλάδα διαθέτει βάθος δεδομένων και γνώσεις.

2ος Πυλώνας – Σύνδεση Καινοτομίας με την Εκπαίδευση

3ος Πυλώνας – Σύνδεση Καινοτομίας με συγκεκριμένους παραγωγικούς φορείς & ανθρώπινο δυναμικό

Ψηφιακή Μετάβαση

Silver Economy

Αποτύπωση ικανών και αναγκαίων συνθηκών ευθυγραμμισμένων με τις υψηλές απαιτήσεις (state of theart) υποψήφιου «στοχευόμενου κοινού», που θα έβλεπε θετικά την προοπτική για συνταξιοδότηση και διαβίωση στην Ελλάδα ή/και εξ αποστάσεως απασχόληση (remote work) βάσει και των φορολογικών κινήτρων που έχουν δοθεί (golden visa, μεταφορά φορολογικής έδρας με κίνητρα κ.λπ.).

Δημιουργία οικοσυστήματος, π.χ. Silver Card: Υπηρεσίες πρόσβασης στην υγεία, φαρμακευτική καινοτομία, άμεση επέκταση της ψηφιοποίηση των υπηρεσιών υγείας, ασφάλεια, ασφάλιση, μετακινήσεις, σχέσεις με το ελληνικό Δημόσιο, τραπεζικό σύστημα, φορολογία κ.λπ.

Δημιουργία κόμβων στην ελληνική επικράτεια για τη silver economy. Επιλογή των κόμβων βάσει της ευκολίας πρόσβασης και ύπαρξης υποδομών (π.χ., τακτικές συγκοινωνίες, αεροδρόμια, υποδομές και υπηρεσίες υγείας, πρόσβαση σε νοσοκομεία, ψηφιακές υποδομές). Σύνδεση με προορισμούς ιατρικού, ιαματικού και τουρισμού ευεξίας.

Δημιουργία υπηρεσίας μίας στάσης (one stop shop).

Βελτίωση υπηρεσιών φιλοξενίας: ίδρυση διεθνούς τουριστικής σχολής.

Απλοποίηση και διαφάνεια στην εφαρμογή και επικοινωνία των κινήτρων, υποδομών, υπηρεσιών και θεσμών που στοχεύουν στην προσέλκυση ατόμων >60 ετών από χώρες του εξωτερικού, στοχευμένη επικοινωνία της silver economy στο εσωτερικό και εξωτερικό κοινό (επιπλέον του παραδοσιακού μοντέλου ΕΟΤ).

Η 1η Διάσκεψη THE GREEKS ARE BACK οργανώθηκε από την Public Affairs and Networks και υποστηρίζεται από τη διαΝΕΟσις και την Enterprise Greece ως Στρατηγικούς Χορηγούς, τις εταιρείες DLA Piper, KPMG, Pfizer, Polygreen, Trasys/NRB, AbbVie ως Χορηγούς, τις εταιρείες Coca-Cola Company, Eren, JTI ως Υποστηρικτές, καθώς και την AEGEAN ως Χορηγό Αερομεταφορών.

Διαβάστε ακόμα:

Ανάκαμψη τύπου V της ελληνικής οικονομίας – Φόβοι για «φρένο» από την ακρίβεια

Η Λουξ μπαίνει στην αγορά εμφιαλωμένου νερού μέσω της Δίρφυς

IPTO Analytics: Το mobile App από τον ΑΔΜΗΕ με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο

Exit mobile version