Η ελληνική startup εταιρεία που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα για τις online έρευνες διεθνώς και οι εντυπώσεις ενός ιδιώτη επενδυτή, του Δημήτρη Βρανόπουλου, από τη γνωριμία του με τον ιδρυτή της και τους συνεργάτες του
Του Κώστα Τσαούση
Οταν άρχισα να μαζεύω στοιχεία για την ιστορία της Pollfish, της ελληνικής startup εταιρείας που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα για τις online έρευνες διεθνώς, και του δημιουργού της, του 26χρονου Ιωάννη Παπαδάκη, που γεννήθηκε στη Γερμανία και σπούδασε μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, ήθελα με έναν τρόπο να λοξοδρομήσω, να μην ακολουθήσω την πεπατημένη. Να μη ρωτήσω για την αρχική ιδέα, τη μικρή επαγγελματική και επιχειρηματική διαδρομή του δημιουργού της startup, για την ίδια την εταιρεία, τα σχέδια και τις προοπτικές της.
Αντ’ αυτού επέλεξα να αναζητήσω έναν από τους χρηματοδότες της και να μιλήσω με εκείνον για όλα όσα τον έπεισαν να βάλει τα χρήματά του στην Pollfish.
Ο κ. Δημήτρης Βρανόπουλος, γιος του αείμνηστου Μιχάλη Βρανόπουλου, είναι ένας από τους νέους που έχουν αποφασίσει να ρισκάρουν επενδύοντας σε καλές ιδέες, έξυπνους δημιουργούς και καλά συγκροτημένες ομάδες με όρεξη και κέφι για παραγωγική δουλειά. «Δεν σου κρύβω πως με κέρδισε το πρόσωπο», μου λέει αρχίζοντας να αφηγείται το χρονικό της γνωριμίας του με τον δημιουργό της Pollfish.
Εκείνο που του έκανε εντύπωση από την αρχή κιόλας της γνωριμίας ήταν ότι ο συνομιλητής του είχε την άνεση να παρουσιάζει και να εξηγεί με απλό και κατανοητό τρόπο σύνθετες τεχνικές έννοιες, ενώ δεν τον άφησε καθόλου αδιάφορο το γεγονός ότι προτίμησε, πέραν όλων των άλλων, να επενδύσει πάνω στην οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης.
«Την πρώτη φορά που ήρθε να με δει και να κουβεντιάσουμε μου δήλωσε προκαταβολικά πως δεν ψάχνει για χρήματα αλλά για συνομιλητή», επισημαίνει ο κ. Βρανόπουλος. «Μου εξήγησε την ιδέα του, μου μίλησε για τα σχέδια και τους συνεργάτες του και μου δήλωσε ότι θα με ενοχλήσει ξανά όταν έχουν έτοιμη την εφαρμογή και πρέπει να σηκώσουν λεφτά από την αγορά». Η εταιρεία Pollfish τελικά σήκωσε από την αγορά ένα ποσό της τάξης των 200.000 ευρώ, τα περισσότερα εκ των οποίων προήλθαν από το PJ Tech Catalyst Fund. Ο κ. Βρανόπουλος έβαλε ένα μικρό ποσό σε σύγκριση με τη συνολική χρηματοδότηση και δεν το έχει μετανιώσει ούτε στιγμή.
«Πρόκειται για μια καλά συγκροτημένη ομάδα με ένα καλό προϊόν που αποδεδειγμένα δουλεύει. Αυτό είναι το ένα. Θα έλεγα και ένα δεύτερο: το προϊόν της δεν απευθύνεται στη μικρή ελληνική αγορά αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Με λίγα λόγια, είναι ένα προϊόν που εκπληρώνει τη βασική προϋπόθεση της εξωστρέφειας», αναφέρει.
Tι είναι η πλατφόρμα Pollfish και πώς δουλεύει
Ζήτησα από τον δημιουργό της να μας παρουσιάσει ο ίδιος με τον δικό του τρόπο την πλατφόρμα Pollfish: «Πρόκειται για μια πλατφόρμα που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να δημιουργήσει ερωτηματολόγια και να λάβει απαντήσεις από στοχευμένο δείγμα. Ο χρήστης μπαίνει στο Pollfish, επιλέγει τα χαρακτηριστικά των ατόμων από τα οποία θέλει απαντήσεις (π.χ. άνδρες από την Ελλάδα 18-45 ετών) και δημιουργεί το ερωτηματολόγιο.
Η πλατφόρμα έπειτα διανέμει το ερωτηματολόγιο στα άτομα που έχει επιλέξει ο χρήστης. To Pollfish έχει πρόσβαση σε πάνω από 12.000.000 άτομα ανά τον κόσμο, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Το καταφέρνει αυτό καθώς έρχεται σε συνεργασία με δημιουργούς εφαρμογών για έξυπνα κινητά. Ετσι, όταν κάποιος παίζει ένα παιχνίδι στο κινητό του ή διαβάζει νέα από μια εφαρμογή τού δίνεται η δυνατότητα να κερδίσει ένα δώρο ή να μπει σε μία κλήρωση αν απαντήσει σε ένα ερωτηματολόγιο.
Ο δημιουργός της εφαρμογής αμείβεται με ένα χρηματικό ποσό κάθε φορά που ένας χρήστης του ολοκληρώνει ένα ερωτηματολόγιο.Αυτός ο τρόπος διανομής επιτρέπει την εξάπλωση της πλατφόρμας σε δεκάδες εκατομμύρια καταναλωτές καθώς και τη γρήγορη και οικονομική συλλογή απαντήσεων σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
To Pollfish απευθύνεται τόσο σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιώτες όσο και σε μεγάλα brands, αλλά λειτουργεί και ως panel provider για market research εταιρείες».
Η παρέα των συμφοιτητών από την Πάτρα
Ο κ. Παπαδάκης πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στη Γερμανία και έπειτα στην Αλίαρτο Βοιωτίας. Ως φοιτητής, βρέθηκε να σπουδάζει μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών στη Πάτρα. Ως προγραμματιστής ξεκίνησε τα πρώτα βήματα αναπτύσσοντας εφαρμογές για κινητά αλλά γρήγορα -πολύ γρήγορα- την προσοχή του τράβηξε η σκηνή των startup εταιρειών – μάλιστα, πρόλαβε και ίδρυσε δύο. Αυτή τη στιγμή, ως ιδρυτής της Pollfish, στοχεύει στο να γίνουν οι έρευνες μέσω κινητών οικονομικές, γρήγορες και εύκολες.
Ο ίδιος και οι συνεργάτες του επινόησαν έναν πολύ έξυπνο τρόπο που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα για τις online έρευνες διεθνώς. Ο τρόπος; Η ενσωμάτωση των ερωτηματολογίων σε εφαρμογές για smartphones και η προσφορά αντιτίμου με τη μορφή πόντων, gift cards κ.λπ. προκειμένου εκείνοι να ολοκληρώνουν τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων των ερευνών.
Στο εγχείρημα αυτό θέλησε να βρει συνοδοιπόρους και συνεργάτες. Γι’ αυτόν τον σκοπό ένωσε τις δυνάμεις του με τον συνομήλικό του Γιάννη Ζαούδη, τον 29χρονο Ανδρέα Βούρκο και τον 34χρονο Ζήση Μπέλλα. Προερχόμενοι οι τρεις πρώτοι από το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στην Πάτρα και ο τέταρτος από τον χώρο του web design, γνώριζαν ακριβώς τι έπρεπε να αναπτύξουν για να διεκδικήσουν το μερίδιο που τους αναλογεί σε μια αναδυόμενη αγορά με απεριόριστες δυνατότητες και προοπτικές.
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.