Σημαντικές μειώσεις στα περιθώρια βελτίωσης της αποδοτικότητας πέτυχε η ΔΕΗ, από €557 εκατομμύρια το 2006 σε €124 εκατομμύρια το 2012 λόγω των σημαντικών περικοπών σε μισθούς και τις διαρθρωτικές αλλαγές που πραγματοποίησε.  

Η ΔΕΗ ζήτησε πρόσφατα από την εταιρεία  Booz & Co να προβεί στην επικαιροποίηση μελέτης, βελτίωσης της αποδοτικότητας της ΔΕΗ στην οποία διερευνήθηκαν τα περιθώρια εξοικονόμησης της eταιρείας, σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων της (Προσωπικό, Παραγωγή, Ορυχεία, Εμπορία, Διανομή, Μεταφορά), με δεδομένα και στοιχεία του έτους 2012.

Tο συνολικό περιθώριο βελτίωσης του Ομίλου ΔΕΗ για το 2006 ανερχόταν σε € 557 εκ. Σήμερα, σε σχέση με το 2006, το περιθώριο βελτίωσης της ΔΕΗ Α.Ε. έχει μειωθεί στα € 124 εκ.,.

Στη μείωση του ελλείμματος συνέβαλαν εξωτερικές και διαρθρωτικές αλλαγές, καθώς και βελτιώσεις στην απόδοση της Εταιρείας:

– Στα Ορυχεία υπήρξε μείωση του περιθωρίου βελτίωσης κατά € 274 εκ., με το λιγνίτη να είναι πλέον εξαιρετικά ανταγωνιστικός του λιθάνθρακα, που επιλέχθηκε ως καύσιμο σύγκρισης στην αρχική μελέτη.

– Στην Παραγωγή αφενός επετεύχθη σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας, αφ’ ετέρου μειώθηκαν οι απώλειες εσόδων από μειωμένη διαθεσιμότητα των σταθμών παραγωγής.

Συνολικά για την Παραγωγή το περιθώριο βελτίωσης μειώθηκε κατά € 139 εκ. σε σύγκριση με το 2006,.

– Στην Εμπορία υπήρξε μικρή αύξηση του περιθωρίου βελτίωσης κατά € 13 εκ. Η βασικότερη αιτία αυτής της αύξησης είναι οι μη ελεγχόμενες από την εταιρεία μεγάλες αυξήσεις των ταχυδρομικών τελών για αποστολή των λογαριασμών ρεύματος.

– Τέλος, στις Διοικητικές Λειτουργίες, είχαμε επίσης σημαντική μείωση του περιθωρίου βελτίωσης κατά € 33 εκ., λόγω της μείωσης του προσωπικού και της μισθοδοσίας.

Συνολικά σημειώθηκε μείωση του κόστους μισθοδοσίας κατά 27%, σε σχέση με το 2006, και 43% σε σχέση με το 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση του προσωπικού και του μέσου μισθολογικού κόστους. 

Η καταγραφείσα βελτίωση είναι ιδιαίτερα σημαντική και έχει επιτευχθεί σε ένα εξαιρετικά δυσμενές εξωτερικό περιβάλλον.

Η εταιρεία συνεχίζει να είναι προσηλωμένη στην προσπάθεια βελτιστοποίησης της λειτουργίας της, έχοντας ως προτεραιότητες την περαιτέρω βελτίωση της παραγωγικότητας, τη διαχείριση των εισπράξεων στην τρέχουσα περίοδο της οικονομικής κρίσης, τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και την προσαρμογή της στρατηγικής της για ρυθμιστικά θέματα στο υπό διαμόρφωση νέο περιβάλλον της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.