Σε δέκα ημέρες ξεκινά η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής, μια σημαντική πρωτοβουλία της ΑΑΔΕ για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Από τη Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τη νέα διαδικασία, θα έρχονται αντιμέτωπες με πρόστιμα που ξεκινούν από 500 ευρώ για απλογραφικά βιβλία και φτάνουν τα 1.000 ευρώ για διπλογραφικά. Υπό εξέταση βρίσκεται η αύξηση των προστίμων μέχρι και τα 5.000 ή 10.000 ευρώ, αν και δεν έχει ακόμη θεσμοθετηθεί.
Ποιους αφορά – Οι εξαιρέσεις
Η εφαρμογή αφορά όλες τις επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, με εξαιρέσεις για:
Επιχειρήσεις με έσοδα άνω των 5 εκατ. ευρώ
Θυγατρικές αλλοδαπών εταιρειών που χρησιμοποιούν τα ERP των μητρικών
Εταιρείες που διακινούν φάρμακα, ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα και οικοδομικά υλικά, ανεξαρτήτως εσόδων
Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, το νέο σύστημα θα εφαρμόζεται καθολικά, ενώ θα ενσωματωθεί και η ψηφιακή παρακολούθηση της αποστολής, μεταφόρτωσης και παραλαβής αγαθών. Οι αποστολές θα συνοδεύονται από QR Code, ενώ οι παραλήπτες θα μπορούν να διενεργούν ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο ψηφιακά.
Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εφαρμογής
Α’ Φάση – Ψηφιακή έκδοση & διαβίβαση δελτίων αποστολής:
Έως 1/6/2025: Προαιρετική διαβίβαση για επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ (εξαιρουμένων των προαναφερθεισών).
Από 2/6/2025: Υποχρεωτική εφαρμογή για τις παραπάνω επιχειρήσεις.
Έως 30/11/2025: Προαιρετική συμμετοχή για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Από 1/12/2025: Υποχρεωτική εφαρμογή για όλες τις επιχειρήσεις.
Β’ Φάση – Ψηφιακή παρακολούθηση αποστολής:
1/8/2025 έως 30/11/2025: Προαιρετική χρήση του νέου συστήματος από όλες τις επιχειρήσεις.
Από 1/12/2025: Υποχρεωτική χρήση από το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων.
Ένα ακόμη βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Το ψηφιακό δελτίο αποστολής εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της ΑΑΔΕ και του υπουργείου Οικονομικών για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του φορολογικού συστήματος. Η ενσωμάτωσή του στο myDATA επιτρέπει πραγματικό χρόνο παρακολούθησης των διακινήσεων, αυξάνει τη διαφάνεια, μειώνει τη γραφειοκρατία και δυσκολεύει φαινόμενα παράνομης εμπορίας και απόκρυψης τζίρου.
Η μετάβαση, ωστόσο, απαιτεί εγκαίρως προσαρμογή των επιχειρήσεων και των συστημάτων τους, καθώς και ενημέρωση των εμπλεκόμενων ώστε να αποφευχθούν πρόστιμα και καθυστερήσεις.
Διαβάστε ακόμη
Στη UniCredit περνά το 9,75% της Alpha Bank
Morgan Stanley: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες παρά το ράλι – Ποιοι τίτλοι ξεχωρίζουν
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.