Sponsored Content

Σημείο αναφοράς για την πορεία και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού είναι η μελέτη White Paper «Sustainable Expansion of Greek Tourism», που δημοσίευσε φέτος ο διεθνής ξενοδοχειακός κολοσσός Accor. Φιλοξενώντας πολύτιμες απόψεις από ηγέτες του κλάδου φιλοξενίας, η κλαδική μελέτη επιχειρεί να διαμορφώσει έναν «οδικό χάρτη» για τη βιώσιμη ανάπτυξη σε μία από τις πιο επισκέψιμες χώρες του κόσμου, μετά από την περσινή χρονιά – ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, με πάνω από 35 εκατομμύρια διεθνείς επισκέπτες, επίδοση που κατατάσσει τη χώρα μας στους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως.

Το νέο τοπίο στον ελληνικό τουρισμό, όπως επισημαίνεται, περνάει μέσα από την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και την ανθεκτικότητα του κλάδου. Καθώς ο τουρισμός συνεχίζει να ευδοκιμεί, μεγαλώνει και η ανάγκη για υπεύθυνη ανάπτυξη – μια ανάπτυξη που συνδυάζει την οικονομική πρόοδο με την ορθή περιβαλλοντική διαχείριση και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Με τη δυναμική και συνεχώς διευρυνόμενη παρουσία της στην Ελλάδα, η Accor θεωρεί τη χώρα μας ως στρατηγική προτεραιότητα, και το συγκεκριμένο White Paper αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή της στην εξέλιξη του βιώσιμου τουρισμού.

Η ισορροπία μεταξύ οικονομικής προόδου και βιωσιμότητας

Το White Paper δημιουργήθηκε με τη συμβολή κορυφαίων ειδικών του ελληνικού κλάδου φιλοξενίας και τουρισμού, σε συνεργασία με ειδικούς της Accor στους τομείς Sustainability, Development, Design & Technical Services, Marketing, Loyalty, Sponsoring & Guest Experience. Το κοινό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η τουριστική ανάπτυξη της χώρας πρέπει να στηριχθεί σε ισορροπία μεταξύ οικονομικής προόδου, περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και σεβασμού στην πολιτιστική κληρονομιά. Αυτό απαιτεί ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης και συνεργασίας, όπου ξενοδόχοι και τοπικές κοινωνίες γίνονται ενεργοί φορείς αλλαγής.

Η πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό είναι πλέον διπλή: να διαχειριστεί την αύξηση της ζήτησης με τρόπο που διαφυλάσσει τον χαρακτήρα και την ποιότητα των προορισμών, προσφέροντας ταυτόχρονα βιώσιμη ανάπτυξη που ωφελεί τόσο τους επισκέπτες όσο και τους κατοίκους.

Η κ. Ιωάννα Δρέττα, CEO της Reds και Πρόεδρος της Marketing Greece

Όπως επισημαίνει η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Reds και Πρόεδρος της Marketing Greece, «οι προορισμοί είναι η ουσία – όχι απλώς το φόντο της τουριστικής εμπειρίας. Η αυθεντικότητα και η ταυτότητα του τόπου δημιουργούν τη ζήτηση και δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένα. Η υπερσυγκέντρωση επισκεπτών, η πίεση στις υποδομές και η πολιτισμική φθορά απαιτούν στοχευμένες παρεμβάσεις και ένα στρατηγικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει βιώσιμη ανάπτυξη».

Η κ. Χλόη Λασκαρίδη, Πρόεδρος της Lampsa Hellenic Hotels

Παρόμοια είναι και η προσέγγιση της Χλόης Λασκαρίδη, Προέδρου της Lampsa Hellenic Hotels, η οποία τονίζει πως «η φιλοξενία στην Ελλάδα χτίζεται με σεβασμό στο τοπίο και την ταυτότητα του τόπου. Η συνύπαρξη τοπικών παραδόσεων με τη διεθνή τεχνογνωσία δημιουργεί ένα μοναδικό προϊόν που πρέπει να εξελίσσεται χωρίς να χάνει την ουσία του».

Η κ. Κάλια Κωνσταντινίδου, ιδιοκτήτρια του Empiria Group

Το κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία, σύμφωνα με την Κάλια Κωνσταντινίδου, ιδιοκτήτρια του Empiria Group, είναι η ύπαρξη ενός εθνικού σχεδίου βιώσιμης ανάπτυξης. Το θεσμικό πλαίσιο και ο ρόλος των τοπικών αρχών πρέπει να ενισχυθούν, ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και η σωστή κατανομή των οφελών. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «η αυθεντικότητα αποτελεί το βασικό πλεονέκτημα της Ελλάδας, αλλά κινδυνεύει από την υπερεκμετάλλευση και την υποβάθμιση».

Ο κ. Ανδρέας Ν. Φιορεντίνος, Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ

Ο Ανδρέας Ν. Φιορεντίνος, Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, τονίζει πως η βιωσιμότητα δεν αποτελεί απλώς στόχο, αλλά αναγκαία προϋπόθεση για τον τουρισμό του 21ου αιώνα. Η συνεργασία όλων των φορέων, η προστασία των φυσικών και πολιτιστικών πόρων, και η ενίσχυση του ανθρώπινου παράγοντα είναι τα βασικά κλειδιά για την επιτυχία. Όπως σημειώνει, «η αφήγηση τοπικών ιστοριών και η πολιτισμική συνείδηση προσδίδουν βάθος και αυθεντικότητα στην εμπειρία του επισκέπτη».

Το ισχυρό αποτύπωμα του Ομίλου Accor στην Ελλάδα

Η έκδοση White Paper «Sustainable Expansion of Greek Tourism» έρχεται έπειτα από μια χρονιά σημαντικών επιδόσεων για την Accor στην Ελλάδα, καθώς το 2024 ο όμιλος κατέγραψε αύξηση 13,3% στα έσοδα από τις πωλήσεις δωματίων, άνοδο 5,3% στις διανυκτερεύσεις και αύξηση 7,5% στη μέση τιμή δωματίου σε σύγκριση με το 2023.

Αξιοσημείωτη ήταν η ανοδική τάση στα έσοδα από διεθνείς ταξιδιώτες, με τους επισκέπτες από την Ευρώπη να συμβάλλουν στο 35% των συνολικών εσόδων από τις πωλήσεις δωματίων (+5% σε σύγκριση με το 2023) και τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο να αντιστοιχούν στο 30% (+28% σε σύγκριση με το 2023). Επιπλέον, οι εγχώριοι ταξιδιώτες συνέβαλαν 4% στα συνολικά έσοδα από τις πωλήσεις δωματίων (σημειώνοντας πτώση 36% σε σχέση με το 2023). Τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν τη διαχρονική γοητεία της Ελλάδας ως κορυφαίου παγκόσμιου ταξιδιωτικού προορισμού και υπογραμμίζουν τη τη στρατηγική επέκταση της Accor στη χώρα μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Accor, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο της φιλοξενίας παγκοσμίως προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες σε περισσότερες από 110 χώρες με 5.700 ξενοδοχειακές μονάδες και 10.000 F&B venues, εγκαταστάσεις ευεξίας και ευέλικτους χώρους εργασίας. Ο Όμιλος διαθέτει ένα από τα πιο ποικίλα οικοσυστήματα φιλοξενίας το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 45 ξενοδοχειακά brands, από πολυτελή μέχρι οικονομικά, καθώς και lifestyle με την Ennismore.