Στο μεγάλο βήμα για το «άνοιγμα» στις πιο μακρινές αγορές προχωρά τώρα η AEGEAN, σε μία λίγο πολύ… προαναγγελθείσα, στρατηγική κίνηση δύο μήνες μετά τη μεγάλη ελληνική επιχειρηματική και διπλωματική αποστολή, παρουσία και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ινδία.

Η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική ανακοίνωσε χθες την πρόθεσή της να επενδύσει σε, αρχικά τέσσερα αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, που θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός Ε.Ε., που βρίσκονται κυρίως στα νότια αλλά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας. Τα νέα αυτά αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν
στο στόλο της AEGEAN, η οποία παρεμπιπτόντως προχωρά σε στη νέα αυτή στρατηγική κίνηση φέτος που θα γιορτάσει τα 25α γενέθλιά της, το 2026 και το 2027.

Τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Το γεγονός αυτό εντάσσει την εταιρεία στο κλαμπ των αεροπορικών για ταξίδια εκτός των πιο «παραδοσιακών» ευρωπαϊκών αγορών στον οικονομικό διάδρομο ‘’IMEC’’, που θα συνδέει την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη (India-Middle East-Europe Economic Corridor- IMEC) με διπλό όφελος: Τόσο για την ίδια την εταιρεία, η οποία διευρύνει έτσι το δίκτυό της όσο και γενικότερα, συνολικά για τον ελληνικό τουρισμό, στο πλαίσιο της προσπάθειας για διεύρυνσης της «δεξαμενής» των εισερχόμενων επισκεπτών και από άλλες αγορές. Eπισημαίνεται εδώ ότι μόνο οι τρεις μεγάλες, ευρωπαϊκές, παραδοσιακές για τη χώρα μας αγορές, οι Γερμανοί, οι Βρετανοί και οι Γάλλοι καλύπτουν, σύμφωνα με την έρευνα συνόρων της Τραπέζης της Ελλάδος του 2023, πάνω από μία στις τρεις αφίξεις ξένων επισκεπτών στη χώρα μας (ή αλλιώς ποσοστό άνω του 34% επί του συνόλου), επομένως είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτο το άνοιγμα και σε νέες, πιο μακρινές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, διευρύνοντας το πεδίο και σε πιο «μεγάλα» πορτοφόλια. Μάλιστα τα νέα αεροσκάφη θα διαθέτουν- ενδεικτικά- δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας σε κάθε κάθισμα αλλά και ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο προϊόν για την Business Class με καθίσματα οριζόντιας ανάκλισης, ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα αναβαθμίζουν την ταξιδιωτική εμπειρία.

Σε σχέση με τους προορισμούς, αυτοί θα αφορούν την περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυο της (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουμπάι), είτε αποτελούν πιθανές, νέες, προσθήκες στην περιοχή (π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα, Ομάν) αλλά και νέους δυνητικούς προορισμούς στην Κεντρική Αφρική (π.χ. Λάγος, Ναϊρόμπι, Αντίς Αμπέμπα) ή και στην Ασία με δυνατότητα κάλυψης προορισμών όπως το Δελχί και η Βομβάη στην Ινδία ή το Αλμάτι στο Καζακστάν. Αυτοί οι προορισμοί εκτός Ε.Ε., με χρόνους πτήσεων μεταξύ 4 έως 7,5 ώρες εξυπηρετούνται από ευρωπαϊκές μητροπόλεις από αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν συνήθως αεροσκάφη με καμπίνες που διασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση και μικρότερη πυκνότητα θέσεων σε σχέση με την «τυπική» διαμόρφωση καμπίνας (για τους ίδιους αερομεταφορείς) για εντός Ευρώπης πτήσεις μικρότερης διάρκειας.

Το παράδειγμα της Ινδίας

Ενδεικτικά, η αγορά της Ινδίας θεωρείται από τις πολλά υποσχόμενες και για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο έχει εντείνει και αυτό τις προσπάθειες που είχαν ξεκινήσει προ πανδημίας, το 2019, για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς με απευθείας πτήσεις. Τα νούμερα από την Ινδία είναι ενδεικτικά αν ληφθεί υπόψη ότι με έναν πληθυσμό 1,4 δισ. κατοίκων, η μέση ηλικία είναι 27,6 έτη και με βάση στοιχεία της MacKinsey, τα ταξίδια αναψυχής των Ινδών θα «τρέξουν» τα επόμενα χρόνια με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, λόγω και της αύξησης του κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 80-90 εκατομμύρια ταξίδια ετησίως από Ινδούς σε βάθος της επόμενης 15ετίας.

Για τη χώρα μας, επίσημα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος για τους εισερχόμενους Ινδούς επισκέπτες δεν υπάρχουν λόγω ακριβώς του χαμηλού όγκου, ωστόσο, τα στοιχεία από το ελληνικό προξενείο στο Νέο Δελχί που έχει επεξεργαστεί το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝSETE) παραπέμπουν σε λίγο πάνω από 40 χιλιάδες βίζες που εκδόθηκαν το 2018 και λιγότερες, κοντά στις 36,5 χιλιάδες το 2019, χρονιές που παρουσίασαν και τα μεγαλύτερα νούμερα των τελευταίων ετών. Το ΙΝSETE επισημαίνει ότι η μέση δαπάνη από τους Ινδούς ανά ταξίδι στο εξωτερικό έχει αυξηθεί φτάνοντας τα 1.062 δολάρια (982 ευρώ), ξεπερνώντας τους Δυτικοευρωπαίους με 963 δολάρια (891 ευρώ) και ευθυγραμμιζόμενη με τους ταξιδιώτες από τη Βόρεια Αμερική, με 1.060 δολάρια.

Ο στόλος

Σημειώνεται ότι στα τέλη του 2023, η AEGEAN άσκησε το δικαίωμα (Option) που προέβλεπε η συμφωνία με την Airbus για την αγορά τριών επιπλέον αεροσκαφών A321neo, καθώς και την μετατροπή πέντε αρχικών παραγγελιών αεροσκαφών A320neo, στα μεγαλύτερα A321neo. Σε συνέχεια αυτών των κινήσεων, ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών neo της οικογένειας A320/321 που έχουν ήδη παραληφθεί ή έχουν παραγγελθεί, έφτασε τα 50, εκ των οποίων τα 29 είναι πλέον A321neo. Από τα 29 συνολικά Α321neo, τα τέσσερα αρχικά θα αφορούν την ειδική έκδοση μεγαλύτερων αποστάσεων. Συνολικά 28 αεροσκάφη neo έχουν ήδη παραδοθεί μέχρι σήμερα, ενώ άλλα 22 πρόκειται να παραληφθούν στο διάστημα 2024-2028.

Διαβάστε ακόμη 

Εξονυχιστικοί έλεγχοι σε βάθος πενταετίας σε επαγγελματίες που αμφισβητούν το τεκμήριο

Υψηλές… πτήσεις στις τιμές των καυσίμων- Πασχαλινή έξοδος με την αμόλυβδη πάνω από 2 ευρώ (πίνακες)

Η τελική λύση για τακτοποίηση ρυθμίσεων που χάθηκαν λόγω εκπρόθεσμων δόσεων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ