Στροφή στα πιο premium προϊόντα που μπορεί να της αποφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, κάνει ο όμιλος Avramar που σχηματίστηκε μετά την συγχώνευση των Νηρέα, Σελόντα, Andromeda και Περσέα. Στο πλαίσιο αυτό έχει θέσει ως στόχο την ανάπτυξη νέων κατηγοριών ψαριών ή υφιστάμενων που έχουν δυναμική ανόδου, όπως το φαγκρί και ο κρανιός, αλλά και στα φιλεταρισμένα ψάρια που προσδίδουν προστιθέμενη αξία.

Αυτός είναι ένας τρόπος που μπορεί –μεταξύ άλλων- να βοηθήσει τον όμιλο να σταματήσει να «κυνηγάει» τους Τούρκους ανταγωνιστές που με αιχμή τις χαμηλές τιμές κυριαρχούν στις πωλήσεις με βάση τον όγκο και να στραφεί κυρίως στην ποιότητα των αναβαθμισμένων προϊόντων, όπως εξηγούσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Alex Myers, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους.

Ο Όμιλος ξεκίνησε από πέρυσι να διαθέτει ψάρι σε φιλέτο σε αγορές όπως η Ελβετία, η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία, ενώ όπως είπε ο Ελληνοαμερικάνος μάνατζερ επίκειται αύξηση της γκάμας των προϊόντων με πρώτο στάδιο το λανσάρισμα καπνιστών, έτοιμων προς κατανάλωση φιλέτων.

Επίσης ο κ. Myers τόνισε πως ο Όμιλος, λόγω των καθυστερήσεων που εμφανίζονται για την οριοθέτηση των Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (ΠΟΑΥ), επικεντρώνει το επενδυτικό του πρόγραμμα στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων μονάδων και στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου. Συνολικά το διετές επενδυτικό πρόγραμμα, που θα ολοκληρωθεί φέτος, αναμένεται να φθάσει τα 25 εκατ. ευρώ, όπως είπε.

Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, η Avramar «τρέχει» με +9% αύξηση όγκου πωλήσεων στο α’ εξάμηνο του 2021, γεγονός που κάνει τον κ. Myers να αισιοδοξεί ότι φέτος θα καταγραφεί η πρώτη κερδοφόρα χρήση.  Το 2020 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου κινήθηκε σε περίπου 390 εκατ.  ευρώ, με οριακά θετικό EBΙTDA.

Επί του παρόντος η Avramar αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη στην ελληνική αγορά, με μερίδιο αγοράς που κινείται σε 51 με 52% περίπου. Επισημαίνεται ότι από τον Ιούλιο ο όμιλος προχωρά σε ενιαία τιμολόγηση προς τους πελάτες του, μετά τη συγχώνευση των Νηρέα, Σελόντα, Περσέα και Andromeda και πλέον δραστηριοποιείται με κοινή ετικέτα σε όλες τις αγορές.

Αναφορικά με τον σχεδιασμό σε εμπορικό επίπεδο, ο όμιλος μετά το άνοιγμα της εστίασης προχώρησε σε μείωση της έκθεσής του στη λιανική, η οποία σε κάθε περίπτωση δείχνει ότι μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική που κατέγραψε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Κυριότερες αγορές εξωτερικού της Avramar, που εξάγει το 80% της παραγωγής της, είναι η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, ενώ εξετάζει και την επέκταση της στη Σαουδική Αραβία με δικό της concept.  Επίσης η εταιρεία εξάγει λαβράκι στην Αμερική, αγορά που παρουσιάζει ιδιαίτερη προοπτική.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Avramar έχει έδρα στη Βαλένθια της Ισπανίας και ιδιοκτήτες του είναι δύο ξένα funds, το αμερικανικό AMERRA Capital και το κρατικό fund του Αμπού Ντάμπι Mubadala Investment. Παράγει το 80% των ψαριών του στην Ελλάδα, όπου διατηρεί 60 μικρές μονάδες, και 20% στην Ισπανία, όπου διατηρεί 6 μεγάλες μονάδες.

Διαβάστε ακόμη:

Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά

Ε65: Δίνονται στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου τμήματος

Η Γαλλία, η Google και τα πνευματικά δικαιώματα