search icon

Επιχειρήσεις

Αλυσίδες σούπερ μάρκετ: Ο μεγάλος «πρωταγωνιστής» πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Αποκλειστικά στο newmoney πανελλαδική έρευνα της NEW TIMES σε 81 αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Το 2019, η χρονιά πριν την πανδημία, αλλά και το 2020 –  έτος της πανδημίας -αποδείχτηκαν ιδιαίτερα θετική περίοδος  για το συντριπτικό τμήμα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα πανελλαδικής έρευνας της New Times σε 81 επιχειρήσεις του κλάδου, το ποσοστό αυτών που εμφάνισαν κέρδη ήταν 77,8%. Οι εν λόγω επιχειρήσεις αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους κατά 6% και τα συνολικά τους κέρδη κατά 44%.

Το 2020 – χρονιά της πανδημίας – οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διατήρησαν τις θετικές οικονομικές επιδόσεις τους, αφού σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετς διαμορφώθηκε περίπου στο 10% σε σχέση με το 2019

Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν αδιαμφισβήτητα έναν εκ των μεγάλων «πρωταγωνιστών» πριν αλλά και κατά τη διάρκεια  της πανδημίας, κατορθώνοντας σε μια χρονιά οικονομικής ασφυξίας να επιτύχουν διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων.

Μετά το δεύτερο lockdown στις 7 Νοεμβρίου ο συνολικός κύκλος εργασιών των σούπερ μάρκετ κατέγραφε κάθε βδομάδα διψήφια άνοδο, ενώ στην εορταστική περίοδο υπολογίζεται πως προστέθηκαν πάνω από 1 δις. ευρώ στον τελικό «λογαριασμό» των πωλήσεων.

Το δεύτερο κύμα πανδημίας που προκάλεσε και το νέο lockdown αύξησε σημαντικά τον τζίρο των σούπερ μάρκετ καθώς η αύξηση 10% που φαίνεται να σημειώθηκε το 2020 ξεπέρασε κατά πολύ τις προβλέψεις του Ιουνίου που έκαναν λόγο για αύξηση τζίρου κατά 5,3%. Παράλληλα το γεγονός ότι όλοι οι πολίτες ήταν φέτος αναγκασμένοι να κάνουν εορταστικά ρεβεγιόν στο σπίτι τους λόγω των κλειστών κέντρων διασκέδασης οδήγησε και στην σημαντική αύξηση των αγορών που σημειώθηκε στην περίοδο των Χριστουγέννων που ακόμα δεν έχει αποτυπωθεί  στα τελικά αποτελέσματα.

Επίσης, τα ηλεκτρονικά κανάλια των σούπερ μάρκετ γνώρισαν ανάπτυξη με ρυθμούς που ξεπέρασαν το 150%, λόγω του ότι αυτά τα κανάλια είχαν μικρή συμμετοχή στον τζίρο τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο το 2020 ο τζίρος των ηλεκτρονικών καναλιών αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, με τις μεγάλες αλυσίδες να έχουν προχωρήσει σε στρατηγικές συνεργασίες και να έχουν επενδύσει στη βελτιστοποίηση της ηλεκτρονικής τους παρουσίας.

Ο Δεκέμβριος επίσης θεωρείται παραδοσιακά ο πιο δυνατός μήνας για τα σούπερ μάρκετ καθώς τότε πραγματοποιείται σχεδόν το 11% του τζίρου. Με τους καταναλωτές στο σπίτι, οι δυο τελευταίες εβδομάδες εκτιμάται ότι κατέγραψαν διψήφια αύξηση. Οι υπεραγορές και τα πολύ μεγάλα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν επίσης σημαντικά με τους καταναλωτές να προτιμούν τους πολύ μεγάλους χώρους καθώς η μεγάλη έκταση που διαθέτουν δίνει την αίσθηση ασφάλειας. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 10μηνο του 2020 οι υπεραγορές σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων κατά 48,1%, ενώ τα μεγάλα σούπερ μάρκετ με έκταση 1.000-2.499 τμ είδαν τον τζίρο να αυξάνεται κατά 35,2%.

Έρευνα New Times

Τα συμπεράσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι ο κλάδος διατηρεί τα χαρακτηριστικά ενός σταθερού, ανταγωνιστικού και ισχυρού τομέα του εν Ελλάδι εμπορίου. Έτσι, ο τομέας των σούπερ μάρκετ εκτιμάται να βρεθεί στην πρώτη πεντάδα των πλέον κερδοφόρων κλάδων του ελληνικού εμπορίου. Σύμφωνα με την έρευνα της New Times,

Πρώτον, από το δείγμα της έρευνας οι 63  επιχειρήσεις  βρέθηκαν στη «φωτεινή πλευρά του φεγγαριού» εμφανίζοντας κέρδη. Αντιθέτως 18 επιχειρήσεις (ποσοστό 22,8%) παρουσίασαν ζημιές.

Δεύτερον,  παρατηρώντας τα αποτελέσματα μόνον των κερδοφόρων επιχειρήσεων βλέπει κανείς ότι,

Οικονομικές επιδόσεις επιχειρήσεων

Δείτε εδώ τα οικονομικά αποτελέσματα όλων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Διαβάστε ακόμη:

«Πρεμιέρα» χειμερινών εκπτώσεων με κλειστά μαγαζιά – Σε απόγνωση οι έμποροι

Νίκος Παπαθανάσης: Αυτό είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τις στρατηγικού χαρακτήρα επενδύσεις  

ΟΠΕΚΑ: Όλες οι ημερομηνίες πληρωμής των δικαιούχων για το 2021

Exit mobile version