Επιχειρήσεις

Ρεκόρ τζίρου περιμένουν τα σούπερ μάρκετ στις γιορτές

  • Στέλιος Μορφίδης


Ποιοι απ’ τους μεγάλους «παίκτες» βγαίνουν περισσότερο κερδισμένοι απ’ την ομολογουμένως εντυπωσιακή χρονιά για το οργανωμένο λιανεμπόριο

Για Χριστουγεννιάτικο… ρεβεγιόν ετοιμάζονται φέτος οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που βλέπουν το τζίρο τους να καταγράφει ισχυρή αύξηση χάρη στους περιορισμούς που τέθηκαν λόγω της έξαρσης της πανδημίας. Με την εστίαση σε αναστολή λειτουργίας, οι υπεραγορές τροφίμων ήδη δέχονται μεγαλύτερο κύμα καταναλωτών τον επισφραγίζοντας έτσι μία χρονιά κατά την οποία οι μεγάλες αλυσίδες υπολογίζεται ότι θα βγάλουν πάνω από 1 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με τα περίπου 10 δισ ευρώ πέρυσι!

«Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων του κλάδου, πέραν των περιοριστικών μέτρων λειτουργίας του υπολοίπου εμπορίου συνδέεται και με το γεγονός ότι πλέον μένουμε σπίτι, άρα καταναλώνουμε σπίτι. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει και στην προσεχή εορταστική περίοδο. Ο κόσμος λοιπόν θα συγκεντρωθεί σε σπίτια, έστω με όριο ατόμων. Η διασκέδαση θα μεταφερθεί στο σπίτι. Οπότε τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν στο επίκεντρο των καταναλωτικών αγορών», σημείωνε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, που ελέγχει την αλυσίδα λιανικής MyMarket, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Με δεδομένο ότι η εορταστική περίοδος αποτελούσε ανέκαθεν και για τα σούπερ μάρκετ την ετήσια κορύφωση των καταναλωτικών αγορών, πιθανόν φέτος να καταγραφεί και ρεκόρ τζίρου, όπως εκτιμά η αγορά. Ένα ρεκόρ το οποίο θα «φουσκώσει» παράλληλα και απ’ το γεγονός ότι οι συνταξιούχοι θα έχουν λάβει το δικό τους …μποναμά με την επιστροφή των αναδρομικών!

Ήδη κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown καταγράφεται μία αύξηση του τζίρου των αλυσίδων κατά περίπου 20% με την μερίδα του «λέοντος» να έχουν τα μεγάλα καταστήματα, τα οποία οι καταναλωτές χρησιμοποιούν περισσότερο. Είναι ενδεικτικό πως τον τελευταίο μήνα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen η αύξηση των πωλήσεων στις Υπεραγορές (άνω των 2.500 τμ) είναι 27,2% και των μεγάλων σούπερ μάρκετ (1000 – 2.499 τμ) 19,5%.

Μία τάση βέβαια που έχει βάλει μπροστά έναντι του ανταγωνισμού τους μεγάλους παίκτες που διατηρούν μεγάλα καταστήματα ή υπεραγορές και ιδίως τους τρεις μεγαλύτερους, Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο και Lidl Ελλάς.

Σύμφωνα με τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις της αγοράς η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης υπό την διοίκηση του κ. Γεράσιμου Σκλαβενίτη «τρέχει» φέτος με ανάπτυξη τζίρου γύρω στο 11%, η ΑΒ Βασιλόπουλος υπό τη διοίκηση του κ. Βασίλη Σταύρου έχει επιστρέψει σε αναπτυξιακή τροχιά, η Metro, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη, θα εμφανίσει άνοδο πωλήσεων 5,5%, η Δ. Μασούτης υπό τη διοίκηση του κ. Γιάννη Μασούτη θα έχει αύξηση τζίρου στο επίπεδο των 855 εκατ. ευρώ και η Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας) κινείται γύρω στο +8%. Μεγάλη φαίνεται να είναι και η ανάπτυξη της Lidl Ελλάς, η οποία αν και ως ΟΕ δεν κοινοποιεί οικονομικά μεγέθη, εκτιμάται ότι πλέον αρχίζει να διεκδικεί τη δεύτερη θέση στην αγορά! Κάτι για το οποίο ο κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, ο Πρόεδρος διοίκησης της αλυσίδας, έχει μιλήσει δημοσίως.

Διαβάστε ακόμα: 

Airbnb: Εως 80% η πτώση το 2020 στα έσοδα στην Αθήνα

Το ασύλληπτο πλιάτσικο των Κουτσολιούτσων – Απάτη από το 2001 διαπιστώνει η PwC

Σε ποιον ήθελε ο Μασκ να πουλήσει την Tesla αλλά τον… έστησε στο ραντεβού!