Η Amazon.com θα καταβάλει 2,5 δισ. δολάρια σε πρόστιμα και επιστροφές χρημάτων σε συνδρομητές της Prime, στο πλαίσιο συμβιβασμού με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC), η οποία κατηγόρησε την εταιρεία ότι παραπλάνησε τους πελάτες της για να αυξήσει τις εγγραφές.
Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε την Πέμπτη, θεωρείται νίκη για τους καταναλωτές και την FTC, αλλά μικρή επιβάρυνση για την Amazon, η οποία καταγράφει πωλήσεις ύψους 2,5 δισ. δολαρίων κάθε 33 ώρες. Η μετοχή της εταιρείας παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη.
Περίπου 35 εκατομμύρια συνδρομητές Prime θα λάβουν αποζημιώσεις από τα 1,5 δισ. δολάρια του ταμείου που δημιουργήθηκε, ενώ το υπόλοιπο 1 δισ. αφορά πρόστιμα προς την FTC. Η Amazon δεν παραδέχθηκε ενοχή.
Όσοι εγγράφηκαν στο Prime μεταξύ 23 Ιουνίου 2019 και 23 Ιουνίου 2025 μέσω συγκεκριμένων προσφορών και έκαναν ελάχιστη χρήση υπηρεσιών, θα λάβουν αυτόματα 51 δολάρια. Επιπλέον, πελάτες που προσπάθησαν ανεπιτυχώς να ακυρώσουν τη συνδρομή τους θα έχουν δικαίωμα αποζημίωσης.
Η Amazon δήλωσε ότι η συμφωνία της επιτρέπει να επικεντρωθεί στους πελάτες της. Η εταιρεία θα διατηρήσει αλλαγές που εφαρμόστηκαν το 2022, όπως η ύπαρξη ξεκάθαρου κουμπιού ακύρωσης και η σαφέστερη ενημέρωση των όρων κατά την εγγραφή, ενώ θα επιβλέπεται από ανεξάρτητο ελεγκτή.
Η FTC υποστήριξε ότι, μεταξύ 2017 και 2022, στελέχη της Amazon απέρριψαν αλλαγές που θα έκαναν πιο διαφανείς τις διαδικασίες εγγραφής και ακύρωσης. Τελικά οι αλλαγές έγιναν μόνο όταν ξεκίνησε η έρευνα της FTC, η οποία οδήγησε σε αγωγή το 2023.
Η συμφωνία χαρακτηρίζεται η δεύτερη μεγαλύτερη αποζημίωση που έχει επιβάλει ποτέ η FTC και εντάσσεται στη σκληρή στάση της απέναντι στην τεχνολογία. Ο πρόεδρος της FTC, Άντριου Φέργκιουσον, μίλησε για «νίκη-ορόσημο για εκατομμύρια Αμερικανούς που κουράστηκαν από παραπλανητικές συνδρομές».
Η Amazon, που λάνσαρε το Prime το 2005, έχει αυξήσει επανειλημμένα το κόστος της υπηρεσίας, το οποίο φτάνει σήμερα τα 139 δολάρια ετησίως. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, τα έσοδα από συνδρομές άγγιξαν τα 23,9 δισ. δολάρια, καθιστώντας το Prime βασικό μοχλό ανάπτυξης.
Αναλυτές εκτιμούν ότι, παρά τις αλλαγές, η ελκυστικότητα του Prime δεν θα πληγεί σημαντικά. «Το Prime παραμένει βαθιά ριζωμένο στα περισσότερα αμερικανικά νοικοκυριά», σημείωσε ο Zak Stambor της eMarketer.
Διαβάστε ακόμη
Μικροπλαστικά στην κουζίνα μας: Πώς θα τρώμε λιγότερα
Το αόρατο πρόβλημα στην Ευρώπη: Γιατί οι εργαζόμενοι δεν αλλάζουν δουλειά
Απειλή αλλά και ευκαιρία για την Ευρώπη τα stablecoins (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.