Σαφή στροφή αποκλειστικά στο core business της και οριστικό «πάγωμα» κάθε σκέψης για συστηματική ενασχόληση με το real estate σηματοδοτεί η στρατηγική της AS Company, όπως την περιγράφει στο newmoney ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Στράτος Ανδρεάδης (στην κεντρ. φωτ. με τον μη εκτελ. Πρόεδρο της εταιρείας κ. Απόστολο Πεταλά). Η εταιρεία διατηρεί πλέον δραστηριότητα στα ακίνητα μόνο στα δύο υφιστάμενα projects, στην Ελούντα και στα Μάταλα, χωρίς πρόθεση επέκτασης, ενώ την ίδια στιγμή προετοιμάζεται για μία στοχευμένη εξαγορά μέσα στο 2026, στο ευρύτερο οικοσύστημα του παιδιού και των teenagers.

Η συζήτηση με τον κ. Ανδρεάδη πραγματοποιήθηκε μετά το πέρας της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της AS Company την περασμένη Παρασκευή, κατά την οποία οι μέτοχοι ενέκριναν αφενός την έκτακτη χρηματική διανομή συνολικού ποσού 787.561,20 ευρώ από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη προηγούμενων χρήσεων και αφετέρου την τροποποίηση του άρθρου 4 του καταστατικού, που αφορά τον σκοπό λειτουργίας της εταιρείας.

«Η εταιρεία πλέον επικεντρώνεται στο core business, αυτό που ξέρει να κάνει πολύ καλά, και στο άλλο κομμάτι, με τα οικόπεδα κ.λπ., σταματάει να κάνει κινήσεις και θα κάνει μόνο σε αυτά που έχει ήδη», σημειώνει ο κ. Ανδρεάδης, εξηγώντας ότι η δραστηριότητα της AS Company στα ακίνητα περιορίζεται αυστηρά στις δύο εκτάσεις που διαθέτει σήμερα, στην Ελούντα και στα Μάταλα.

Όπως διευκρινίζει, ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, η στρατηγική είναι αμυντική και όχι αναπτυξιακή. «Αν χρειαστεί να αγοράσουμε κάποια υπόλοιπα οικόπεδα, θα πάρουμε μόνο όμορα. Δηλαδή να είναι εκεί που είναι η Ελούντα και εκεί που είναι τα Μάταλα», αναφέρει, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση δημιουργίας ενός μόνιμου real estate βραχίονα.

Η αλλαγή αυτή αποτυπώνει και τη φιλοσοφία με την οποία η διοίκηση αντιμετωπίζει πλέον τα συγκεκριμένα assets. «Δεν πρόκειται να το κάνουμε σύστημα», τονίζει, προσθέτοντας ότι ακόμη και εάν προχωρήσει κάποια ανάπτυξη, αυτή δεν θα αφορά ξενοδοχειακά projects. «Όχι σε ξενοδοχείο! Μόνο κατοικίες. Τίποτα άλλο… Η αρχική σκέψη σταμάτησε τελείως».

Στόχος, όπως λέει, είναι τα ακίνητα να αντιμετωπιστούν ως projects με ημερομηνία λήξης. «Θα θέλαμε να το διώξουμε κι αυτό σαν project. Άρα δεν θα συνεχίσουμε αυτό το κομμάτι που ξεκινήσαμε να κάνουμε», σημειώνει, υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση αυτή δεν συνδέεται με αρνητική εμπειρία από τις συγκεκριμένες επενδύσεις. «Σαν οικόπεδα μας πήγαν πάρα πολύ καλά! Και ειδικά της Ελούντας πιστεύουμε ότι θα πάει καλύτερα αυτό».

Ανάπτυξη 10%

Το στρατηγικό αυτό reset στα ακίνητα συνδέεται άμεσα, όπως λέει ο κ. Ανδρεάδης, με την πορεία των βασικών μεγεθών και τον τρόπο με τον οποίο η AS Company επιλέγει να αναπτύσσεται. Ο στόχος για το 2025 παραμένει αύξηση πωλήσεων κατά 10%, με τη διοίκηση να επιμένει ότι η επίδοση αυτή θα επιτευχθεί αποκλειστικά μέσα από τη λειτουργική δραστηριότητα της εταιρείας.

«Αυτό το οποίο έχουμε δηλώσει είναι ότι θα κλείσουμε +10% φέτος. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Δείχνει ότι είναι εφικτό, θα τα καταφέρουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά. Όταν το ερώτημα τίθεται αν η εικόνα αυτή συνδέεται με τις κινήσεις στα ακίνητα, η απάντηση είναι κατηγορηματική: «Όχι, καμία σχέση με τα ακίνητα. Μόνο οργανικά!».

Η επιλογή αυτή αποτυπώνεται και στα οικονομικά μεγέθη του εννεαμήνου, με την AS Company να εμφανίζει αύξηση κύκλου εργασιών κατά 26,1%, στα 24,0 εκατ. ευρώ, και σημαντική ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας, με το αναπροσαρμοσμένο EBITDA να ενισχύεται κατά 31,6%, στα 4,87 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο Όμιλος διατηρεί μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και ισχυρή ρευστότητα, με τα ταμειακά διαθέσιμα να υπερβαίνουν τα 16 εκατ. ευρώ, στοιχεία που ενισχύουν τη σταθερότητα του επιχειρηματικού μοντέλου και στηρίζουν τη μερισματική πολιτική της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο 2025 η AS Company προχώρησε και στην πώληση εννέα ακινήτων στη θέση «Πεζούλους» στην Ελούντα Αγίου Νικολάου Κρήτης, έναντι συνολικού τιμήματος 3 εκατ. ευρώ, συναλλαγή που συνέβαλε θετικά στα αποτελέσματα της χρήσης και εντάσσεται στο πλαίσιο της σταδιακής αποεπένδυσης από το real estate. Πρόκειται για μια κατεύθυνση που πλέον η διοίκηση «κλειδώνει» και θεσμικά, μέσω της τροποποίησης του καταστατικού, επιλέγοντας να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο core business της εταιρείας.

Η εικόνα αυτή, σε συνδυασμό με τη σταθερή λειτουργική κερδοφορία και την ισχυρή ρευστότητα του Ομίλου, αποτέλεσε τη βάση για την απόφαση της έκτακτης χρηματικής διανομής προς τους μετόχους, η οποία εγκρίθηκε από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση.

Κερδοφόρα η βρεφανάπτυξη

Καθοριστικό ρόλο στη νέα φάση της AS Company παίζει η δραστηριότητα της βρεφανάπτυξης, η οποία –όπως προκύπτει από τα λόγια του κ. Ανδρεάδη– δεν βρίσκεται πλέον σε πειραματικό στάδιο, αλλά έχει ήδη περάσει σε κερδοφορία.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Ήδη “γράφει” κερδοφορίες στο bottom line. Από τα νούμερα που είχε η προηγούμενη εταιρεία πάει πολύ καλύτερα, με μικρότερο τζίρο φυσικά, και πιστεύουμε ότι έχει δυναμική», σημειώνει, υπογραμμίζοντας ότι η εικόνα αυτή δεν είναι συγκυριακή.

Το κρίσιμο στοιχείο, όπως εξηγεί, είναι ότι η δραστηριότητα έχει ενσωματωθεί πλήρως στον οργανισμό της AS Company, με αποτέλεσμα να έχει συμπιεστεί δραστικά το κόστος. «Το έχουμε πάρει μέσα στην εταιρεία, οπότε λογικά τα κόστη έχουν κατεβεί πάρα πολύ. Οπότε το καταλαβαίνετε ότι και μικρός ο τζίρος να είναι, αυτομάτως φέρνει κέρδη», λέει χαρακτηριστικά.

Η εμπειρία αυτή λειτουργεί πλέον ως «μοντέλο» για τα επόμενα βήματα της εταιρείας. «Αυτός είναι ο στόχος να κάνουμε και με άλλες εταιρείες…», αναφέρει, ανοίγοντας ξεκάθαρα τη συζήτηση για εξαγορές που θα μπορούν να αφομοιωθούν με τον ίδιο τρόπο, ενισχύοντας την κερδοφορία μέσα από οικονομίες κλίμακας και κοινό οργανωτικό DNA.

Προς νέα εξαγορά

Ακριβώς πάνω σε αυτό το μοντέλο «εσωτερικής αφομοίωσης» χτίζεται και ο σχεδιασμός της AS Company για την επόμενη χρονιά. Η διοίκηση αναζητά μία και μόνο εξαγορά μέσα στο 2026, με τον κ. Ανδρεάδη να ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για ώριμο μεν σχέδιο, χωρίς όμως βιασύνη.

«Ναι, ψάχνουμε ακόμη μία εξαγορά την επόμενη χρονιά», λέει, διευκρινίζοντας ότι το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ελληνική αγορά και στο διευρυμένο ηλικιακό φάσμα του χαρτοφυλακίου. «Πάλι στο παιδί. Πάλι στο παιδί και στο teenagers. Δηλαδή πλέον έχει αλλάξει το χαρτοφυλάκιο που έχουμε και δεν είναι πλέον παιδί-παιδί. Πάει και μέχρι teenagers και πάει και μέχρι μεγάλους».

Ο ίδιος απορρίπτει την ιδέα διαδοχικών κινήσεων, τονίζοντας τις δυσκολίες που συνοδεύουν την ενσωμάτωση μιας νέας εταιρείας. «Η απορρόφηση μιας εταιρείας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το είδαμε και με την προηγούμενη εταιρεία… υπάρχει άλλο mentality, δεν είναι εύκολο», αναφέρει, εξηγώντας γιατί ο Όμιλος επέλεξε να μην προχωρήσει σε εξαγορά το 2025.

Η στρατηγική, όπως την περιγράφει, προβλέπει χρόνο και πειθαρχία. «Θέλεις να κάνεις μία εξαγορά και την επόμενη χρονιά να μην κάνεις γιατί θέλεις χρόνο. Γι’ αυτό εξάλλου και φέτος δεν προχωρήσαμε σε κάποια εξαγορά», σημειώνει, προσθέτοντας ότι ακόμη και το 2026 η τελική επιλογή θα γίνει μέσα από 2-3 υποψήφιες περιπτώσεις, με βασικό κριτήριο την ομαλή ένταξη στον οργανισμό.

«Μετοχή… ομόλογο»

Στο ίδιο πλαίσιο πειθαρχίας και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού εντάσσεται και η μερισματική πολιτική της AS Company, την οποία ο κ. Ανδρεάδης περιγράφει με τρόπο που δεν αφήνει πολλά περιθώρια παρερμηνειών. «Η μετοχή είναι ένα ομόλογο, με πολύ καλή απόδοση!», λέει χαρακτηριστικά, συνοψίζοντας τη φιλοσοφία της διοίκησης απέναντι στους μετόχους.

Όπως σημειώνει, η εταιρεία έχει δεσμευθεί για ελάχιστη μερισματική απόδοση 5% σε σταθερή βάση, στόχο που –όπως δείχνει και η πρόσφατη έκτακτη χρηματική διανομή– επιδιώκει να ξεπερνά όταν το επιτρέπουν τα μεγέθη. «Έχουμε υποσχεθεί στους μετόχους να υπάρχει 5% μερισματική απόδοση κατ’ ελάχιστον. Αλλά το ξεπερνάμε…», αναφέρει.

Η στρατηγική για το 2026, όπως την περιγράφει, δεν αλλάζει κατεύθυνση: οργανική ανάπτυξη της τάξης του +10%, πλήρης προσήλωση στο core business και μία στοχευμένη εξαγορά που θα μπορεί να αφομοιωθεί ομαλά. «Ο στόχος είναι την επόμενη χρονιά να “γράψουμε” πάλι +10% των πωλήσεων. Αυτός είναι ο ετήσιος στόχος σε βάθος 5ετίας», σημειώνει, ξεκαθαρίζοντας ότι η AS Company προτιμά τη σταθερότητα και τη συνέπεια από τις κινήσεις εντυπωσιασμού.

Διαβάστε ακόμη

Από τη σόγια επιστροφή στο κρέας: Γιατί τα βίγκαν προϊόντα βγαίνουν εκτός μόδας

Οι νέες στρατηγικές της ΕΕ για Ναυτιλία, Ναυπηγήσεις και Λιμάνια

«Ασπίδα του Αχιλλέα»: Στην τελική ευθεία οι διαπραγματεύσεις με το Ισραήλ – Στο επίκεντρο και ο LORA (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα