Με την τουριστική κίνηση να επηρεάζει δυναμικά το ρυθμό ανάπτυξης της Attica Πολυκαταστήματα τα τελευταία χρόνια, η κλιμάκωση των πολεμικών συγκρούσεων στη Μ. Ανατολή φαντάζει ως τον “άγνωστο Χ” σε μία δύσκολη εξίσωση για τις φετινές επιδόσεις της θυγατρικής του ομίλου IDEAL Holding. Κι αυτό σε μια χρονιά εμβληματική καθώς η εταιρεία γιορτάζει τα 20 χρόνια λειτουργίας.

Στην επέτειο αυτή, τα Attica Πολυκαταστήματα επιχειρούν να εισέλθουν σε μια νέα φάση ανάπτυξης με συγκεκριμένους οικονομικούς στόχους και στρατηγικές επενδύσεις, παρά το απαιτητικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στο λιανεμπόριο. «Είναι η χρονιά που θα ευχαριστήσουμε τους πελάτες μας, τους προμηθευτές μας και τους εργαζομένους μας για την πολύ πετυχημένη πορεία έως και σήμερα», δηλώνει χαρακτηριστικά η διοίκηση υπό τον Πρόεδρο Παναγιώτη Κανελλόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Δημοσθένη Μπούμη στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2024 που αναρτήθηκε χθες στο ΓΕΜΗ.

Για το 2025, η διοίκηση θέτει ως στόχο την ανάπτυξη του κύκλου εργασιών κατά 5% και την αντίστοιχη αύξηση της κερδοφορίας. Η φετινή στρατηγική περιλαμβάνει στοχευμένες ανακαινίσεις στα φυσικά καταστήματα, περαιτέρω ενίσχυση του brand portfolio με νέες μαρκες υψηλής ζήτησης και σημαντικές επενδύσεις στο e-shop και την προσωποποιημένη εμπειρία πελάτη.

Με ισχυρό αποτύπωμα στην ελληνική αγορά του premium λιανεμπορίου και υπό την ομπρέλα της IDEAL HOLDINGS από το φθινόπωρο του 2023, η Attica επιδιώκει να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση της σε ένα κλάδο που φέτος δοκιμάζεται από το αυξημένο κόστος λειτουργίας, τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και την αβεβαιότητα στο μακροοικονομικό πεδίο.

Το πλάνο για το 2025 είναι φιλόδοξο και πολυεπίπεδο. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι στοχευμένες ανακαινίσεις στα πολυκαταστήματα, ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με νέα luxury brands και η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών. “Ο κύριος στόχος μας είναι να εδραιωθεί ακόμη περισσότερο το Attica ως ο απόλυτος προορισμός αγορών προϊόντων ομορφιάς και μόδας παρέχοντας υψηλής ποιότητας αγοραστική εμπειρία στους πελάτες του”, σημειώνει η διοίκηση.

Στην πρώτη φάση υλοποίησης αυτής της στρατηγικής, το 2024, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 231,9 εκατ. ευρώ (+9%), με τα EBITDA να φτάνουν τα 27,4 εκατ. ευρώ (+15%) και τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται στα 12,7 εκατ. ευρώ, από 9,95 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στη λήξη της χρήσης ήταν 33,67 εκατ. ευρώ, έναντι 30,52 εκατ. ευρώ και τα αποθέματα 72,64 εκατ. ευρώ, από 67,81 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία είχε μακροπρόθεσμα δάνεια 23,42 εκατ. ευρώ, από 30 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις μισθώσεων 252,24 εκατ. ευρω, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις προς προμηθευτές και λοιπούς ήταν 114,41 εκατ. ευρώ Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων ήταν βελτιωμένο στα 97,83 εκατ. ευρώ.

Κομβικό ρόλο στην πορεία αυτή έχουν παίξει οι πρόσφατες επεκτάσεις και ανακαινίσεις, κυρίως στο flagship κατάστημα του City Link και στο Golden Hall, αλλά και η ένταξη ηχηρών ονομάτων όπως Jacquemus, Amiri, Gucci make up, Alemais και Elisabetha Franchi. Η ενίσχυση της διαφοροποίησης έναντι του ανταγωνισμού είναι εμφανής, αν και η διοίκηση γνωρίζει ότι το στοίχημα είναι η διατηρησιμότητα του momentum.

Παράλληλα, η άνοδος 24% στις πωλήσεις Tax Free αποτυπώνει τη δυναμική της τουριστικής ζήτησης από αγορές όπως Ισραήλ, ΗΠΑ, Αίγυπτος, Τουρκία και Αραβικά κράτη. Πρόκειται για μια σημαντική ενίσχυση των εσόδων, αν και ελλοχεύει ο κίνδυνος υπερβολικής εξάρτησης από τον τουρισμό, γεγονός που παρακολουθεί στενά η διοίκηση, ειδικά υπό το πρίσμα των γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή, που δημιουργούν αστάθεια και αβεβαιότητα στις τουριστικές ροές της ευρύτερης περιοχής.

Σήμερα το δίκτυο των Attica περιλαμβάνει τέσσερα πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επτά επιπλέον σημεία πώλησης και ένα ισχυρό ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η omni-channel στρατηγική, ο εμπλουτισμός του brand portfolio και η επένδυση στην εμπειρία πελάτη διαμορφώνουν το πλαίσιο στο οποίο επιχειρεί να κινηθεί η Attica. Το εγχείρημα δεν στερείται προκλήσεων, σε μια αγορά με υψηλό ανταγωνισμό, αυξημένο κόστος λειτουργίας και απαιτητικό καταναλωτικό κοινό, όμως η εταιρεία δείχνει διατεθειμένη να επενδύσει για να διασφαλίσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα.

Διαβάστε ακόμη 

Σεμπάστιαν Σάντσεζ: Το «μανιφέστο» του Αργεντίνου νέου CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Τι περιλαμβάνει το νέο 5άστερο project των 100 εκατ. ευρώ στη Ζάκυνθο από τον όμιλο Ξένου

Δεύτερη ζωή για ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια στην παλιά πόλη της Κέρκυρας (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα