Της Μαριάννας Τζάννε

Στην β΄φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας μετά από συνεχείς αναβολές περνά σήμερα η γραμμή 4 του μετρό, το μεγαλύτερο έργο των τελευταίων ετών συνολικού ύψους 1,8 δις, ευρώ.

Τεχνικές και οικονομικές προσφορές προβλέπεται να υποβληθούν και από τα τρία σχήματα που συμμετείχαν και στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού. Πρόκειται για τις Τέρνα-Vinci –Siemens, την J&P ΑΒΑΞ –Ghella Alstom και την Ακτωρ ΑΤΕ-Ansaldo-Hitachi Rail Italy. Ωστόσο ο μεγάλος διαγωνισμός διεξάγεται στην σκιά του πολέμου προσφυγών που έχει ανοίξει στα δημόσια έργα για τις εταιρείες που συμμετείχαν στην διευθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να θεωρείται ότι θα πάρουν πολύ χρόνο οι διαδικασίες για να προχωρήσει το έργο και να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος. Στο υπουργείο Υποδομών και στην Αττικό Μετρό περιμένουν το σκεπτικό της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, με το οποίο το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκανε αποδεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα κατά της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ για την εργολαβία- σκούπα του Άκτιου- Αμβρακία ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι στην προσφυγή που είχε υποβάλλει η GD Infrastrutture η Ιταλική εταιρεία που υποστηρίζεται από τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, στρεφόταν κατά της κοινοπραξίας που μειοδότησε με το σκεπτικό ότι και οι δύο εταιρείες είχαν εμπλακεί σε υπόθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για χειραγώγηση έργων.

Παρά το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες έχουν έλθει σε συμβιβασμό με την Επιτροπή και έχουν καταβάλλει πρόστιμα και θεωρούνται ακόμη και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού πλήρως αξιόμαχες, να διεκδικούν έργα.

Η νέα γραμμή μετρό μήκους 12,8 χιλιόμετρα είναι από τα σημαντικότερα έργα υποδομών που θα γίνουν στην χώρα μας τα επόμενα χρόνια, ανακουφίζοντας περιοχές του κέντρου σημαντικά πυκνοκατοικημένες. Συνολικά η γραμμή 4 από το Άλσος Βείκου έως το Γουδί θα περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή).

Όπως και στην Θεσσαλονίκη, το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια 18 υπεραυτόματων συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό. Η υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται το 2020 και η ολοκλήρωση της κατασκευής 96 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο είναι σαφές ότι το χρονοδιάγραμμα είναι πλήρως συνδεδεμένο με τις ελεγκτικές διαδικασίες της σύμβασης αλλά και με τις προσφυγές.