Η Audi, μέλος του ομίλου Volkswagen AG, αναθεώρησε προς τα κάτω τις χρηματοοικονομικές της προβλέψεις για το 2025, καθώς οι δασμοί που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και το κόστος αναδιάρθρωσης επιβαρύνουν τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο όμιλος Audi — στον οποίο περιλαμβάνονται επίσης οι Bentley, Lamborghini και η κατασκευάστρια μοτοσυκλετών Ducati — αναμένει πλέον λειτουργικό περιθώριο κέρδους 5% έως 7% για το έτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 7% έως 9%, μετά τη σημαντική πτώση της κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο λόγω των δασμών. Η μητρική εταιρεία Volkswagen είχε ήδη μειώσει τις ετήσιες προβλέψεις της την περασμένη εβδομάδα.

Η Audi προσπαθεί να ανανεώσει τη γκάμα των μοντέλων της, καθώς οι παραδόσεις μειώθηκαν στις περισσότερες μεγάλες αγορές το πρώτο εξάμηνο, συμπεριλαμβανομένων της Βόρειας Αμερικής και της πρώην κερδοφόρας αγοράς της Κίνας, όπου οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές χάνουν μερίδιο λόγω του ανταγωνισμού από εγχώριες εταιρείες όπως η BYD Co.. Στις ΗΠΑ, οι δασμοί ύψους 15%, σύμφωνα με συμφωνία που επιτεύχθηκε την Κυριακή ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξάνουν τα κόστη και τη γραφειοκρατία.

«Αξιολογούμε τις επιπτώσεις της πρόσφατης συμφωνίας δασμών μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε.», ανέφερε η Audi σε ανακοίνωσή της. Ο Οικονομικός Διευθυντής Γιούργκεν Ρίτερσμπέργκερ σημείωσε ότι η εταιρεία επιδιώκει επίσης να αποσαφηνίσει τα τελικά επίπεδα δασμών για το Μεξικό, όπου κατασκευάζεται το SUV Q5, ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της στις ΗΠΑ.

Η Audi τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιάσει μελλοντικά μοντέλα για να ανταγωνιστεί την Tesla, όμως αρκετά ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν. Παρά τις νέες ηλεκτρικές εκδόσεις, όπως το Q6 e-tron SUV, αυτά υστερούν σε απόδοση μπαταρίας σε σύγκριση με τα μοντέλα Neue Klasse της BMW που θα παρουσιαστούν τον Σεπτέμβριο. Η Audi, που μειώνει προσωπικό στη Γερμανία, σχεδιάζει την κυκλοφορία δέκα νέων plug-in υβριδικών μοντέλων μέχρι το τέλος του 2025.

«Η εποχή που η Audi θεωρούνταν ηγέτης καινοτομίας στον κλάδο έχει παρέλθει», δήλωσε ο αναλυτής της UBS Πάτρικ Χούμελ πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. «Με προϊόντα που δεν ανανεώνονται, η Audi υπέφερε και μένει να φανεί αν τα νέα μοντέλα θα πείσουν τους καταναλωτές και θα φτάσουν τις σωστές τιμές».

Η κατάρρευση της ζήτησης πολυτελών οχημάτων στην Κίνα και οι δασμοί επιταχύνουν τις συζητήσεις για ίδρυση μονάδας παραγωγής στις ΗΠΑ, κάτι που εξεταζόταν ήδη πριν την εκλογή Τραμπ. Η τελική απόφαση θα ληφθεί εντός του έτους.

Ο CEO της Volkswagen, Όλιβερ Μπλούμε, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η Audi θα βρεθεί σε σημείο κάμψης το 2025, προτού ανακάμψει από το 2026 και μετά.

Διαβάστε ακόμη

Συντάξεις Αυγούστου 2025: Αναλυτικά οι ημερομηνίες πληρωμής στα ΑΤΜ

Kοινοπραξία BMW Brilliance – China Datang Corporation για την παραγωγή πράσινης ενέργειας

Η Samsung θα κατασκευάζει τσιπ τεχνητής νοημοσύνης για την Tesla – Πολυετής συμφωνία $16,5 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα