Υπό την πίεση της αγοράς για τις μειωμένες επιδόσεις σε επίπεδο εννεαμήνου, με πτώση εσόδων κατά 14% και καθαρών κερδών κατά 40%, η διοίκηση της AUSTRIACARD επιχείρησε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές να δείξει ότι το ισχυρό γ’ τρίμηνο που επέτυχε σηματοδοτεί πραγματική αντιστροφή πορείας για την εταιρεία, ενώ παράλληλα άνοιξε τα χαρτιά της για τη νέα καθοδήγηση (guidance) που θα ανακοινωθεί τους επόμενους μήνες.
Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Μανώλης Κόντος προσπάθησε να απαντήσει ευθέως στην κριτική που δέχθηκε ο όμιλος για την απότομη επιδείνωση των μεγεθών στο πρώτο μισό της χρονιάς. Όπως τόνισε, «όλος αυτός ο θόρυβος που ακούστηκε φέτος δεν αποτυπώνει τη σωστή εικόνα, η εταιρεία πρέπει να αξιολογείται σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου και όχι σε τρίμηνα». Πρόσθεσε ότι «δεν είμαστε εταιρεία που λειτουργεί με ορίζοντα τριμήνου», υπογραμμίζοντας πως η στρατηγική του ομίλου παραμένει σταθερή παρά τις πιέσεις της συγκυρίας.
Η επιχειρηματολογία του ενώπιον των αναλυτών στηρίχθηκε στο γεγονός ότι η AUSTRIACARD δεν περιόρισε τις επενδύσεις της, ακόμη και μέσα στο δύσκολο 2025. «Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε λύσεις, σε ανθρώπους και στην έρευνα και ανάπτυξη», είπε, εξηγώντας πως αυτή η επιλογή «ήδη αποδίδει», κάτι που, κατά τον CEO, αποδεικνύεται από το πολύ ισχυρό τρίτο τρίμηνο. Το γ’ τρίμηνο σηματοδότησε ενίσχυση της κερδοφορίας, υψηλότερο περιθώριο και ισχυρή συμβολή από λύσεις με μεγαλύτερη αξία, με τον κ. Κόντο να επιμένει ότι «η στροφή προς υπηρεσίες υψηλότερου περιθωρίου είναι η σωστή».
Κεντρικό σημείο της παρουσίασής του αποτέλεσε το ανεκτέλεστο σε ΗΠΑ και Δυτική Ευρώπη, το οποίο χαρακτηρίστηκε «στερεό» και άμεσα ενεργοποιήσιμο. Όπως ανέφερε, «έχουμε ένα πολύ ισχυρό υπόλοιπο αναθέσεων σε ΗΠΑ και δυτικές αγορές για το δ’ τρίμηνο, που θα αρχίσει να αποδίδει ήδη στις αρχές του επόμενου έτους». Η διοίκηση εμφανίστηκε βέβαιη ότι αυτός ο όγκος έργων θα ενισχύσει τη δυναμική του ομίλου μέσα στο 2026.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συνεργασία με τη Dell για το «GaiaB», το νέο generative AI appliance της AUSTRIACARD. Ο Διευθύνων Σύμβουλος χαρακτήρισε τη συνεργασία «ψήφο εμπιστοσύνης» στο τεχνολογικό αποτύπωμα της εταιρείας, σημειώνοντας πως η Dell προεγκαθιστά το λογισμικό της AUSTRIACARD στους servers της.
«Προσφέρουμε γενετική τεχνητή νοημοσύνη σε ελεγχόμενο περιβάλλον και όχι στο ανοιχτό cloud», είπε, επισημαίνοντας ότι αυτό επιτρέπει στους πελάτες να αξιοποιούν το generative AI «χωρίς να εκθέτουν τα δεδομένα τους». Η διοίκηση θεωρεί ότι το πλεονέκτημα αυτό θα λειτουργήσει καταλυτικά τόσο για τη διαφοροποίηση όσο και για τη διατήρηση υψηλού περιθωρίου στο νέο χαρτοφυλάκιο λύσεων.
Σε ό,τι αφορά τη μελλοντική καθοδήγηση (guidance), ο κ. Κόντος αναγνώρισε ότι το πλάνο ανάπτυξης 6%–7% CAGR (Σύνθετος Ετήσιος Ρυθμός Ανάπτυξης) που είχε ανακοινωθεί στο Investor Day δεν μπορεί πλέον να ισχύσει με την προηγούμενη μορφή του.
Ανέφερε ότι «το 2025 μείωσε τη βάση» και επιβεβαίωσε ότι αυτό οδηγεί σε αναθεώρηση των στόχων για τα επόμενα δύο έτη. Όπως είπε, «εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση μιας ισχυρής, διψήφιας ανάπτυξης», διευκρινίζοντας όμως ότι οι τελικές ανακοινώσεις θα γίνουν αφού ολοκληρωθεί η εσωτερική άσκηση σχεδιασμού.
Σημαντική ήταν και η συζήτηση για τη φύση των εσόδων από το μεγάλο έργο των εθνικών εξετάσεων στην Ανατολική Αφρική, το οποίο συνέβαλε αισθητά στα αποτελέσματα. Ο κ. Κόντος ξεκαθάρισε ότι «οι εξετάσεις είναι επαναλαμβανόμενες, γίνονται κάθε χρόνο», προσθέτοντας ότι ο όμιλος στοχεύει να επεκταθεί και σε άλλου τύπου ασφαλή έγγραφα με ετήσια επανάληψη, ενισχύοντας έτσι τον βαθμό προβλεψιμότητας των εσόδων.
Η διοίκηση κλήθηκε επίσης να τοποθετηθεί για τις προοπτικές του τέταρτου τριμήνου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος εξήγησε ότι το εξαιρετικό περιθώριο του γ’ τριμήνου δεν θα επαναληφθεί στο ίδιο επίπεδο, προσθέτοντας όμως ότι «τα περιθώρια θα κινηθούν βελτιωμένα σε σχέση με πέρυσι». Υπενθύμισε ότι «το δ’ τρίμηνο του 2024 ήταν ένα από τα χαμηλότερα των τελευταίων ετών» και ότι ο στόχος για το 2025 είναι «να κλείσει αισθητά καλύτερα».
Παράλληλα, ανέφερε ότι οι ψηφιακές υπηρεσίες και τεχνολογίες κινούνται «σε περιθώρια αρκετά υψηλότερα από τον μέσο όρο του ομίλου», δίνοντας ένα σαφές στίγμα για το πού θα κατευθυνθεί η επόμενη φάση ανάπτυξης.
Κλείνοντας την τηλεδιάσκεψη, ο κ. Κόντος θέλησε να αφήσει ένα μήνυμα συνέχειας και βεβαιότητας: «Είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι η στρατηγική μας, που εστιάζει σε ολοκληρωμένες λύσεις και υπηρεσίες, είναι η σωστή», είπε, προσθέτοντας πως «τα επόμενα τρίμηνα θα επιβεβαιώσουν την πορεία που έχει χαράξει ο όμιλος».
Υπενθυμίζεται ότι η AUSTRIACARD στο εννεάμηνο του 2025 κατέγραψε έσοδα 262,4 εκατ. ευρώ έναντι 303,5 εκατ. το 2024, σημειώνοντας πτώση 14%, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA υποχώρησε στα 36,1 εκατ. ευρώ από 43,5 εκατ., με περιθώριο 13,7%. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 9,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα από 16,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Στο γ’ τρίμηνο, ωστόσο, ο όμιλος εμφάνισε σαφή ανάκαμψη, καθώς τα έσοδα ανήλθαν σε 98,8 εκατ. ευρώ και το EBITDA αυξήθηκε στα 16 εκατ. ευρώ από 13,7 εκατ. ευρώ το Q3 2024, με τα καθαρά κέρδη να ενισχύονται στα 7,36 εκατ. ευρώ από 5,08 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, επίδοση που η διοίκηση χαρακτηρίζει ενδεικτική της θετικής καμπής που επιχειρεί να επιτύχει ο όμιλος στο δεύτερο μισό της χρονιάς.
Διαβάστε ακόμη
Νέοι ενεργειακοί φόροι: Το «όχι» Πιερρακάκη και οι κίνδυνοι για την Ελλάδα
Το email σας άλλαξε και για αυτό δεν θα μπορείτε να ζήσετε χωρίς αυτό
O τελευταίος σαμουράι του trading – Πώς από τα 13.600 δολάρια έφτασε στα 150 εκατομμύρια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.