Σε υποβάθμιση του αμερικανικού κλάδου αυτοκινήτου προχώρησε η Barclays, λαμβάνοντας υπόψη την τεράστια πίεση που θα δεχτούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σαν αποτέλεσμα των δασμών που επέβαλλε ο Ντόναλντ Τραμπ.
Συγκεκριμένα, η τράπεζα υποβάθμισε τον κλάδο από «ουδέτερο» (neutral)σε «αρνητικό» (negative) εκτιμώντας ότι οι δασμοί θα ασκήσουν πιέσεις στα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών και θα αναστείλουν τα επενδυτικά τους σχέδια.
Η ανάλυση της Barclays έρχεται σε συνέχεια παρόμοιας τοποθέτησης της Goldman Sachs την προηγούμενη εβδομάδα, όταν ο αμερικανικός οίκος περιέκοψε τις προβλέψεις του για τις φετινές πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ κατά σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες.
Παρά το γεγονός ότι ο Αμερικανός πρόεδρος έχει «παγώσει» προσωρινά την επιβολή δασμών σε πολλές εισαγωγές και έχει εξαιρέσει συγκεκριμένα κινεζικά προϊόντα, οι δασμοί στα αυτοκίνητα, το ατσάλι και το αλουμίνιο παραμένουν κανονικά σε ισχύ. Αν και χθες σε δήλωση του άφησε να εννοηθεί ότι εξετάζει κάποια εξαίρεση στις εισαγωγές ανταλλακτικών.
Όπως δήλωσε ο αναλυτής της Barclays, Νταν Λέβι, «σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα απαιτητικό, καθίσταται όλο και πιο δύσκολο να διατυπωθεί ένα πειστικό επενδυτικό αφήγημα για τον κλάδο των αυτοκινήτων σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα».
Τόνισε δε ότι «οι δασμοί στα αυτοκίνητα φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν για καιρό και η αγορά φαίνεται να μην αποτιμά πλήρως τον σχετικό κίνδυνο».
Στο πλαίσιο της νέας αυτής στρατηγικής, η Barclays προχώρησε και σε υποβάθμιση συγκεκριμένων μετοχών εταιρειών του κλάδου.
Συγκεκριμένα υποβάθμισε τη μετοχή της General Motors από «overweight» σε «equalweight», με τιμή-στόχο τα 40 δολάρια από τα 70, επισημαίνοντας ότι σχεδόν τα μισά οχήματα που πουλά η εταιρεία στις ΗΠΑ κατασκευάζονται εκτός χώρας. Σημειώνει δε, ότι τα πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της GM κατασκευάζονται στο Μεξικό.
Αντίθετα διατήρησε αμετάβλητη την αξιολόγηση της Ford Motor, λαμβάνοντας υπόψη πως μεγαλύτερο ποσοστό της παραγωγής της γίνεται εντός των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η τράπεζα υποβάθμισε, ωστόσο, τις μετοχές τεχνολογικών εταιρειών που ανήκουν στους προμηθευτές του κλάδου, όπως οι Aptiv, Mobileye Global και Visteon Corp, αναφέροντας πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να καθυστερήσουν την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών λόγω αυξημένου κόστους.
Διαβάστε ακόμη
Metlen: Ενισχύει την παρουσία της στην Ιταλία με δύο νέα φωτοβολταϊκά (pic)
ΥΠΕΝ: «Πράσινο» στην αναβάθμιση του ΚΕΛ Μεταμόρφωσης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.