Οι εργαζόμενοι της Boeing στον τομέα άμυνας στην περιοχή του Σεντ Λούις θα συνεχίσουν την απεργία τους, αφού απέρριψαν για τρίτη φορά πρόταση σύμβασης από τη διοίκηση, παρατείνοντας μια διαμάχη που διαρκεί πάνω από έναν μήνα και περιπλέκει την προσπάθεια ανάκαμψης του αμερικανικού αεροναυπηγικού κολοσσού.
Η συνδικαλιστική ένωση International Association of Machinists and Aerospace Workers Local 837, που εκπροσωπεί περίπου 3.200 εργαζομένους σε εργοστάσια της Boeing στο Μιζούρι και το Ιλινόι, δήλωσε ότι η τροποποιημένη προσφορά της εταιρείας δεν περιελάμβανε επαρκές μπόνους υπογραφής σε σύγκριση με άλλα παραρτήματα της Boeing ούτε αύξηση στις εισφορές του 401(k). Πρόκειται μόλις για την τρίτη απεργία του σωματείου εδώ και μισό αιώνα.
Η αντιπαράθεση αναδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Κέλι Όρτμπεργκ, στην προσπάθειά του να αλλάξει την εταιρική κουλτούρα. Η εταιρεία έχει ήδη προειδοποιήσει, σε ομοσπονδιακή κατάθεση της 29ης Ιουλίου, ότι η διακοπή της λειτουργίας του στρατιωτικού της κόμβου μπορεί να πλήξει τα οικονομικά του κλάδου άμυνας.
Η μετοχή της Boeing υποχώρησε κατά 1,4% την Παρασκευή στη Νέα Υόρκη, αν και από την αρχή του έτους έχει ενισχυθεί κατά 24%.
«Έχουμε καταστήσει σαφές ότι το συνολικό οικονομικό πλαίσιο της προσφοράς μας δεν θα αλλάξει, αλλά έχουμε προσαρμόσει την πρόταση βάσει των αιτημάτων των εργαζομένων και συνδικάτου», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Boeing, Νταν Γκίλιαν. Η εταιρεία διευκρίνισε πως δεν έχουν προγραμματιστεί νέες συνομιλίες και θα συνεχίσει το εναλλακτικό της σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει την πρόσληψη μόνιμων αντικαταστατών.
Πολλοί εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι οι νέες προτάσεις, όπως και η συμφωνία του 2022, δεν αντισταθμίζουν τις απώλειες που υπέστησαν από τη σύμβαση του 2014, η οποία «πάγωσε» τις συντάξεις και προέβλεπε χαμηλές αυξήσεις μισθών εν μέσω εκτίναξης του πληθωρισμού.
«Τα μέλη μας στο Σεντ Λούις έδειξαν για άλλη μια φορά ότι δεν θα δεχθούν μισές λύσεις», δήλωσε ο πρόεδρος του IAM, Μπράιαν Μπράιαντ.
Με την αγορά εξειδικευμένης εργασίας να είναι περιορισμένη, τα συνδικάτα έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη ισχύ αυτή τη δεκαετία. Παρότι η απεργία στο Σεντ Λούις δεν έχει το εύρος ούτε τον οικονομικό αντίκτυπο της περσινής κινητοποίησης 33.000 μελών του μεγαλύτερου συνδικάτου της Boeing, που διήρκεσε δύο μήνες και παρέλυσε την παραγωγή από την Ουάσιγκτον έως την Καλιφόρνια, οι αναταράξεις συνεχίζονται.
Εκείνη η απεργία είχε αναγκάσει την εταιρεία να αντλήσει 24 δισ. δολάρια από μετοχές και χρέος για να στηρίξει την ανάκαμψή της, σε μια περίοδο που ο Όρτμπεργκ είχε μόλις αναλάβει τα ηνία μετά από μια σειρά κρίσεων και ερευνών, κορυφαία των οποίων ήταν το περιστατικό με το midair blowout πάνελ σε πτήση της Alaska Airlines στις αρχές του 2024.
Διαβάστε ακόμη
«Πρωταθλήτρια» η Θεσσαλονίκη στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τον Αύγουστο με +10% στη διεθνή κίνηση
Επιστολές σε ιδιοκτήτες για ελέγχους -νέου τύπου- στη λειτουργία των Airbnb
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.