Η διακοπή ρεύματος που έκλεισε το αεροδρόμιο του Χίθροου για μια ολόκληρη ημέρα τον Μάρτιο κόστισε στη British Airways 40 εκατ. στερλίνες, αποκάλυψε η βρετανική αεροπορική εταιρεία.

Η BA ανέφερε ότι βρίσκεται στη φάση αξιολόγησης των επιλογών της, ωστόσο δεν έχει δικαίωμα αποζημίωσης από το Χίθροου, παρότι η αναστάτωση προκάλεσε τεράστια οικονομική ζημιά.

Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν εξοργιστεί από την ανταπόκριση του αεροδρομίου, καθώς και τον χρόνο αποκατάστασης μετά τη βλάβη. Η αιτία του blackout ήταν πυρκαγιά σε υποσταθμό ηλεκτροδότησης κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σύμφωνα με έκθεση του Εθνικού Διαχειριστή Ενέργειας (National Energy System Operator) που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη, το Χίθροου χρειάστηκε επτά ώρες για να επαναλειτουργήσει μετά την αποκατάσταση της παροχής ρεύματος, και στο μεταξύ λειτούργησαν μόλις λίγες πτήσεις.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BA, Σον Ντόιλ, δήλωσε ότι δεν υπάρχει αυτόματος μηχανισμός αποζημίωσης για την απώλεια εσόδων, τα κόστη επιστροφών ή τη φροντίδα των επιβατών, είτε μέσω ασφαλιστικών καλύψεων είτε μέσω αποζημιώσεων από το αεροδρόμιο. «Προφανώς αξιολογούμε επιλογές, αλλά υπό το τρέχον ρυθμιστικό πλαίσιο, δεν έχουμε άμεση προσφυγή», υπογράμμισε.

Αναμένεται εντός του μήνα έκθεση για το περιστατικό από την μη εκτελεστική διευθύντρια που έχει αναλάβει την ανεξάρτητη αξιολόγηση εκ μέρους του αεροδρομίου Χίθροου.

Πάντως, παρά την εν λόγω ζημιά, ο όμιλος International Airlines Group (IAG), στον οποίο ανήκει η BA, ανακοίνωσε αύξηση εσόδων κατά 9,6% στο πρώτο τρίμηνο, στα 7 δισ. ευρώ (5,9 δισ. λίρες), με άνοδο των λειτουργικών κερδών κατά 130 εκατ. ευρώ, στα 198 εκατ. ευρώ.

Η IAG ανακοίνωσε επίσης παραγγελία 32 νέων αεροσκαφών από την Boeing ύψους 13 δισ. δολαρίων (9,8 δισ. λιρών) για λογαριασμό της BA, μόλις μία ημέρα μετά την υπογραφή της εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ηνωμένου Βασιλείου.

Ταυτόχρονα, η IAG — η οποία κατέχει επίσης τις Aer Lingus, Iberia και Vueling — ανακοίνωσε επιπλέον συμφωνία 8 δισ. δολαρίων για 21 αεροσκάφη της Airbus, που θα διατεθούν σε διάφορες θυγατρικές του ομίλου.

Οι παραγγελίες ήρθαν μία ημέρα μετά την απόφαση των ΗΠΑ να καταργήσουν τους δασμούς στους κινητήρες Rolls-Royce, που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη Boeing και Airbus, γεγονός που οδήγησε σε άλμα της μετοχής της Rolls-Royce.

Ο CEO της IAG, Λουίς Γκαλέγκο, χαιρέτισε την κατάργηση των εν λόγω δασμών, αλλά υποστήριξε ότι η παραγγελία αεροσκαφών δεν σχετίζεται άμεσα με την εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ, παρότι η παραγγελία είχε ήδη αναφερθεί από την κυβέρνηση Τραμπ και συγκεκριμένα τον Αμερικανό υπουργό Εμπορίου.

Διαβάστε ακόμη

Η Franklin Templeton βλέπει πιθανότητα αύξησης επιτοκίων από την ΕΚΤ έως το τέλος του 2025

Ράιχε (ΥΠΟΙΚ): Η Γερμανία χρειάζεται επενδύσεις και περισσότερα ρίσκα για να ξεφύγει από την ύφεση

Συντάξεις Ιουνίου 2025: Ο e-ΕΦΚΑ ανακοίνωσε τις ημερομηνίες που καταβάλλονται

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα