Με σημαντική άνοδο, στα 34 εκατ. επιβάτες από τα 31,9 εκατ. του 2024, εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2025 για την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας το οποίο «τρέχει» αυτή την περίοδο το μεγάλο πρόγραμμα επέκτασης. Μάλιστα μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει και ο ανάδοχος για το κύριο κομμάτι του έργου, αυτό για την επέκταση του κύριου τερματικού σταθμού, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ.

Τα στοιχεία έδωσε χθες η διοίκηση του αεροδρομίου, ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος κ. Γιάννης Παράσχης, ο οποίος παραδίδει την σκυτάλη το 2026, από τις αρχές Φεβρουαρίου στον κ. Γιώργο Καλλιμασιά.

«Το 2025 ήταν μία πολύ καλή χρόνια για το αεροδρόμιο της Αθήνας», ανέφερε ο κ. Παρασχής, αποδίδοντας τη δυναμική αυτή τόσο στη συνολικά θετική πορεία της Ελλάδας μετά την πανδημία όσο και στην αυξημένη πλέον ταξιδιωτική κινητικότητα των Ελλήνων.

Όπως σημείωσε, το αεροδρόμιο εισέρχεται πλέον σε μια επόμενη ημέρα, έχει ξεκινήσει ένα σημαντικότατο πρόγραμμα επενδύσεων «και είναι μια περίοδος που δίνει την ευκαιρία να αναστοχαστούμε τι έχει γίνει τα τελευταία 30 χρόνια», με ένα νέο κεφάλαιο που ανοίγει τώρα τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε προσωπικό επίπεδο για την ίδια τη διοίκηση.

«Η φιλοσοφία μας ήταν και παραμένει να μιλάμε με έργα», τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι το αεροδρόμιο έχει περάσει εύκολες και δύσκολες περιόδους. Αναφερόμενος στις επερχόμενες αλλαγές στη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας (ΔΑΑ) και την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Καλλιμασιά από το Φεβρουάριο του 2026, έκανε λόγο για μια «φυσική συνέχεια», επισημαίνοντας ότι ο νέος CEO προέρχεται από την ίδια την ηγετική ομάδα του αεροδρομίου, με κοινή πορεία 25 ετών.

«Έγινε η επιλογή από τους μετόχους του ΔΑΑ για έναν άνθρωπο, με τον οποίο «τρέξαμε» μαζί πολλά θέματα όλα αυτά τα χρόνια, σε σχέση με την στρατηγική, την επέκταση της περιόδου παραχώρησης, την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, την περιβαλλοντική δέσμευση του αεροδρομίου ώστε να βάλει και ο αερολιμένας ένα λιθαράκι για την ενίσχυση της Αθήνας ως προορισμού».

Πρόκειται, όπως ανέφερε, για «έναν άνθρωπο των έργων», γνώστη στα επενδυτικά κοινά, στοιχείο που λειτουργεί ως εχέγγυο για τα επόμενα στρατηγικά βήματα. Ο ίδιος ο κ. Παράσχης, όπως δήλωσε, θα παραμείνει στο αεροδρόμιο με συμβουλευτικό ρόλο, «παραδίδοντας τη σκυτάλη» στη νέα διοίκηση.

Από την πλευρά του, ο νέος CEO κ. Καλλιμασιάς, με παρουσία στην εταιρεία από το 1999 και στενή συνεργασία με τον κ. Παρασχή από το 2005, ανέφερε ότι παραλαμβάνει έναν οργανισμό σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο αριστείας, σε μια περίοδο όμως μεγάλων προκλήσεων.

Όπως επισήμανε, η σημαντικότερη πρόκληση αφορά το σχεδιασμό για την επέκταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου. Ήδη έχει ανατεθεί το έργο του νέου χώρου στάθμευσης, ενώ στόχος είναι να ακολουθήσει και η ανάθεση της συνολικής επέκτασης του νέου κεντρικού τέρμιναλ, ένα έργο 1 δισ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2032.

Στη διάρκεια της κατασκευής θα παραδίδονται επιμέρους εγκαταστάσεις. Ο κ. Καλλιμασιάς, αναγνώρισε ότι κατά τη διάρκεια των έργων θα υπάρξει ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό, ωστόσο υπογράμμισε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένα καινούριο, πλήρως αναβαθμισμένο και λειτουργικά άρτιο αεροδρόμιο. «Και αυτή είναι ίσως η πιο σημαντική πρόκληση για τα επόμενα χρόνια».

Διαβάστε ακόμη

Χρονιά ορόσημο στη μείωση του δημοσίου χρέους το 2026 – Πρόωρες αποπληρωμές δανείων 8,8 δισ. ευρώ

Αντίστροφη μέτρηση για το Euronext Athens – Τι φέρνει η επόμενη μέρα

Μύκονος: Βαριά σφυριά για ξενοδοχείο και βίλα της Jackie O’ Bar Mykonos (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα