Αρνητικές προβλέψεις για τον ρυθμό παραδόσεων οχημάτων από την Tesla και τις επιδόσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας EV το τελευταίο τρίμηνο του έτους, διατύπωσε η Deutsche Bank σε έκθεση της.
Συγκεκριμένα, ο αναλυτής της γερμανικής τράπεζας, Έντισον Γιου, σε ανάλυση του υποστήριξε ότι οι παραδόσεις οχημάτων της Tesla, για το τέταρτο τρίμηνο του 2025, θα κινηθούν χαμηλότερα τόσο από τις εκτιμήσεις της αγοράς όσο και από την προηγούμενη πρόβλεψη που είχε κάνει η Deutsche Bank, λόγω των ασθενέστερων όγκων στις ΗΠΑ και, σε μικρότερο βαθμό, στην Κίνα. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η αισιοδοξία γύρω από την ανάπτυξη των ρομποταξί συνεχίζει να στηρίζει μια πιο ανοδική μακροπρόθεσμη θεώρηση για την εταιρεία.
Ο Γιου προβλέπει παραδόσεις περίπου 405.000 οχημάτων στο τέταρτο τρίμηνο, κάτι που συνεπάγεται με πτώση 14% σε ετήσια βάση και μείωση 19% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Η μεγαλύτερη «απόκλιση» εντοπίζεται κυρίως στις βασικές δυτικές αγορές της Tesla, με την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική να αναμένεται να εμφανίσουν σημαντική πτώση κατά 34% και 33%, αντιστοίχως.
Οι όγκοι στην Κίνα προβλέπεται επίσης να υποχωρήσουν, αλλά με μικρότερη ένταση. Ο Γιου εκτιμά ότι οι παραδόσεις στην Κίνα θα μειωθούν περίπου κατά 10%.
Σημειωτέον πως τα στοιχεία ταξινομήσεων έως τον Νοέμβριο κινήθηκαν κοντά στις 100.000 μονάδες, έναντι εκτίμησης της Deutsche Bank για 178.000 παραδόσεις στο σύνολο του τριμήνου.
Ο αναλυτής της γερμανικής τράπεζας σημείωσε, εξάλλου, ότι ο Δεκέμβριος αποτελεί διαχρονικά τον ισχυρότερο μήνα για την Tesla στην Κίνα και αναμένει παρόμοιο μοτίβο και φέτος, ιδιαίτερα καθώς ο υψηλότερος φόρος κατανάλωσης στα NEV το 2026 μπορεί να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να επισπεύσουν τις αγορές τους.
Πάντως, η υπόλοιπη αγορά ξεχωρίζει ως θετική εξαίρεση. Η Deutsche Bank αναμένει ότι οι παραδόσεις εκτός των μεγάλων αγορών της Tesla θα αυξηθούν άνω του 60% σε ετήσια βάση, αντισταθμίζοντας εν μέρει την αδυναμία αλλού.
Σε κάθε περίπτωση, οι χαμηλότεροι όγκοι παραδόσεων θα πιέσουν την κερδοφορία. Ο Γιου προβλέπει ότι το μεικτό περιθώριο αυτοκινήτων, εξαιρουμένων των πιστώσεων, θα διολισθήσει σε τριμηνιαία βάση στο 14,4%, μειωμένο κατά 100 μονάδες βάσης έναντι του τρίτου τριμήνου, κυρίως λόγω ασθενέστερης απορρόφησης του σταθερού κόστους που συνδέεται με χαμηλότερη παραγωγή και παραδόσεις.
Κοιτάζοντας πέρα από το τρίμηνο, ο Γιου θεωρεί ότι οι προσδοκίες για το σύνολο του έτους παραμένουν υπερβολικά υψηλές. Παρότι οι περισσότερες προβλέψεις συγκλίνουν στην εκτίμηση των περίπου 1,66 εκατομμυρίων οχημάτων για το 2025, η Deutsche Bank υπολογίζει μόνο 1,62 εκατομμύρια, κάτι που συνεπάγεται πτώση 9% σε ετήσια βάση με βάση τις υποθέσεις για το τέταρτο τρίμηνο.
Παρά τις πιέσεις στις παραδόσεις και στα περιθώρια της εταιρείας βραχυπρόθεσμα, ο Γιου δήλωσε ότι το αφήγημα των ρομποταξί παραμένει βασικός πυλώνας στήριξης για την αποτίμηση της Tesla.
Ο Έλον Μασκ έχει αναφέρει στο παρελθόν τα σχέδια για έναν στόλο περίπου 1.000 ρομποταξί στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο άνω των 500 ρομποταξί στο Όστιν, αν και η Deutsche Bank από την πλευρά της θεωρεί πως τα νούμερα αυτά είναι απίθανο να επιτευχθούν στο άμεσο μέλλον.
Όσον αφορά την πορεία της μετοχής, η Deutsche Bank αύξησε την τιμή-στόχο της με σύσταση Buy για τη μετοχή της Tesla κατά 30 δολάρια στα 500 δολάρια, βασιζόμενη σε υψηλότερες αποτιμήσεις για τις πρωτοβουλίες στα ρομποταξί και στα ανθρωποειδή, αντισταθμίζοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τις πιο χαμηλές εκτιμήσεις για τον βασικό κλάδο αυτοκινήτου της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί πέφτει το bitcoin – Τι λένε οι αναλυτές (γράφημα)
Ελληνικές επιχειρήσεις επιστρέφουν στα Βαλκάνια με επενδύσεις 10 δισ. ευρώ (χάρτης + pics)
Η σκοτεινή πλευρά της τέχνης – Πώς γίνεται το “ξέπλυμα” χρήματος με τα έργα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.