Σε μια περίοδο που η αγορά του εμφιαλωμένου νερού δείχνει σημάδια κόπωσης, η ΘΕΟΝΗ ακολουθεί αντίθετη τροχιά. Ενισχύοντας την τρίτη θέση που έχει κατακτήσει στην ελληνική αγορά μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η εταιρεία του Ελληνοαμερικάνου επιχειρηματία Δημήτρη Τσέλιου (κεντρ. φωτ.) φαίνεται ότι «φλερτάρει» φέτος με πωλήσεις 35 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια των 32 εκατ. του 2024.

«Σε αντίθεση με την υπόλοιπη αγορά, κινούμαστε ανοδικά», λέει στο newmoney ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Δημοσθένης Αναστασίου προσδιορίζοντας το ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας κατά το α’ εξάμηνο στο 8%. Εξάλλου, όπως σημειώνει η παραγωγή σήμερα πασχίζει να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει και ήδη οι νέες επενδύσεις που έχουν γίνει σε γραμμές παραγωγής αποδίδουν ενώ πλέον ξεκίνησε και η λειτουργία του logistic center που “έχτιζε” επί τριετία.

Την ίδια ώρα η καλή φήμη του προϊόντος ενισχύεται καθώς για δεύτερη χρονιά φέτος το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ τιμήθηκε με το ανώτατο βραβείο στα Berkeley Springs International Water Tasting 2025. Υπενθυμίζεται ότι η ΘΕΟΝΗ εμφιαλώνει φυσικό μεταλλικό νερό που αναβλύζει από την πηγή Γκούρα στα Άγραφα, χωρίς άντληση ή επεξεργασία. «Το νερό φτάνει στο εργοστάσιο με φυσική ροή, εμφιαλώνεται σχεδόν αμέσως και κυκλοφορεί στην αγορά σε PET, χάρτινες και γυάλινες συσκευασίες. «Από τη στιγμή που αναβλύζει, χρειάζονται 19 λεπτά για να μπει στο μπουκάλι», εξηγεί ο κ. Αναστασίου.

Από τη Νέα Υόρκη στην Καρδίτσα

Η ιστορία της εταιρείας δεν ξεκινά στην Καρδίτσα, αλλά στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, όπου ζούσε η οικογένεια Τσέλιου. Εκεί, τη δεκαετία του ’80, ένας Γάλλος γεωλόγος παρότρυνε τον παππού της οικογένειας, που είχε εστιατόριο σε ξενοδοχείο που θα γινόταν ένα απ’ τα πρώτα παγκόσμια συνέδρια διαχείρισης υδάτων να αναζητήσει πηγή στην Ελλάδα, λέγοντας του πως «αυτό είναι το μέλλον». Η πηγή εντοπίστηκε το 1996 απ’ τον πατέρα του Δημήτρη, Βασίλη. Την υλοποίηση όμως του εργοστασίου το 2009 θα αναλάβει ο Δημήτρης, ο οποίος θα “κόψει την κορδέλα” το 2013, καθώς η κρίση κορυφώνονταν στη χώρα! Ο ίδιος που είχε μεγαλώσει στις ΗΠΑ, επέστρεψε και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Καρδίτσα. «Αν αγαπάς κάτι, πρέπει να είσαι παρών. Δεν γίνεται να το διοικείς από μακριά», λέει. «Το ΘΕΟΝΗ είναι η αγάπη μου», λέει στο newmoney o Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Δομή, δίκτυο, διανομή

Σήμερα η εταιρεία διαθέτει πέντε γραμμές παραγωγής: δύο PET, δύο χάρτινες και μία για γυάλινες φιάλες. Η πιο πρόσφατη γραμμή, που τέθηκε σε λειτουργία στις αρχές του 2025, ενίσχυσε σημαντικά τη δυναμικότητα. «Η παραγωγή στα μικρά μπουκάλια τριπλασιάστηκε», αναφέρει ο κ. Αναστασίου. «Ενώ στα μεγάλα αυξήθηκε κατά 50%».

Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων (70%) προέρχεται από την αγορά HORECA, ενώ το υπόλοιπο 30% καλύπτεται από τα σούπερ μάρκετ, όπου η ΘΕΟΝΗ καταγράφει μερίδιο 11% σε όγκο και 12% σε αξία, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας.

Η εταιρεία εξάγει σε 18 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, η Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου 18% του κύκλου εργασιών. «Στο εξωτερικό αντιλαμβάνονται διαφορετικά την αξία του φυσικού νερού. Στην Ελλάδα, λόγω διατίμησης, το νερό θεωρείται σχεδόν δεδομένο», σχολιάζει ο κ. Αναστασίου.

Νέες επενδύσεις, νέες ισορροπίες

Η μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων ετών ήταν το logistics center, σε απόσταση 9 χλμ. από το εργοστάσιο. Το έργο κόστισε 13,5 εκατ. ευρώ, καλύφθηκε εξ ολοκλήρου με ίδια κεφάλαια, και καθυστέρησε λόγω των πλημμυρών του φαινομένου «Ντάνιελ». «Είχαμε σχεδόν τελειώσει το 50% και το ξαναρχίσαμε από την αρχή», λέει ο κ. Τσέλιος. «Αλλά το ολοκληρώσαμε. Μας βοηθά ήδη σημαντικά στην ταξινόμηση και τη διανομή».

Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σταδιακά σε νέες μορφές: δίλιτρα χάρτινα, νέες γυάλινες φιάλες για ανθρακούχο νερό, και σχεδιάζει την αναβάθμιση υπαρχουσών γραμμών. «Το ανθρακούχο έχει ανοδική πορεία. Δεν ξέρουμε ακόμη πού μπορεί να φτάσει», λέει ο κ. Αναστασίου.

Παρά το ενδιαφέρον της αγοράς για νερά με γεύσεις και άλλες καινοτομίες, η ΘΕΟΝΗ διατηρεί αποστάσεις. «Σκεφτήκαμε κάποια στιγμή να βάλουμε γεύσεις στο χάρτινο, αλλά το αφήσαμε», λέει ο κ. Τσέλιος. «Το προϊόν μας είναι το φυσικό νερό. Αυτό κάνουμε. Και θέλουμε να το κάνουμε καλά».

Στο τραπέζι υπάρχουν σχέδια για νέες επεκτάσεις ή αναβαθμίσεις στη γραμμή παραγωγής. Ωστόσο, δεν έχει παρθεί καμία οριστική απόφαση. «Έχουμε πολλά πλάνα, το καθένα με τη σειρά του», λέει ο Αναστασίου. «Ανάλογα με το πώς πηγαίνει η χρονιά, ενεργοποιούνται».

Για την ώρα, η εταιρεία επικεντρώνεται στο να διαχειριστεί την αύξηση της ζήτησης, τη βελτίωση της διανομής και τις επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία πλαστικού και στο RPET. «Δεν είναι η φιλοδοξία που μας κινεί», καταλήγει ο Δημήτρης Τσέλιος. «Είναι η συνέπεια και η συνέχεια».

Διαβάστε ακόμη

Πέντε SOS από τον SSM για την αξιολόγηση των τραπεζών (πίνακας)

Εργασιακό νομοσχέδιο: Αλλαγές σε υπερωρίες, προσλήψεις- εξπρές, άδειες και εισφορά αλληλεγγύης – Τι κερδίζουν οι εργαζόμενοι

Μισό Ταμείο Ανάκαμψης στη μάχη για την ενεργειακή θωράκιση νοικοκυριών και επιχειρήσεων – Νέα αρχιτεκτονική στα προγράμματα Εξοικονομώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα