«Φρένο» στις πτήσεις της εταιρείας ελικοπτέρων Hoper εκτός αεροδρομίων βάζει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Όπως αναφέρεται σε έγγραφο που υπογράφει η αναπληρώτρια διοικητής της ΑΠΑ, Καλλιόπη Λύκου, προς όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, γίνεται σαφές ότι δεν επιτρέπεται να μεταφέρει η εταιρεία επιβάτες ή και αποσκευές εάν το πεδίο αναχώρησης δεν είναι αερολιμένας.

Αυτό συμβαίνει για λόγους ασφαλείας, καθώς, όπως επισημαίνει η ΑΠΑ, «η εταιρεία AIR POWER IKE VIP-AIR HELI/HOPER/FLYHOPER δεν διαθέτει προς το παρόν εγκεκριμένο πρόγραμμα ασφαλείας από έκνομες ενέργειες ούτε ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό για τους ανωτέρω ελέγχους. Για το λόγο αυτό η μεταφορά επιβατών/χειραποσκευών και αποσκευών από την ανωτέρω εταιρεία επιτρέπεται μόνον εφόσον αυτοί αναχωρούν από χώρους αερολιμένων, αφού προηγουμένως έχουν υποβληθεί στους προβλεπόμενους ελέγχους ασφαλείας από τον αερολιμένα. Δεν επιτρέπεται μεταφορά επιβατών με σημείο αναχώρησης από ελικοδρόμιο ή εκτός αερολιμένα».

Η εντολή της διοικήτριας της ΑΠΑ έχει ημερομηνία διανομής στις αρμόδιες υπηρεσίες (δηλαδή τη Διεύθυνση Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, τη Διεύθυνση Ασφαλείας από Έκνομες Ενέργειες και Προστασίας Περιβάλλοντος και το Τμήμα Ασφαλείας Αερομεταφορών και Εξοπλισμού Ασφαλείας) την 22α Σεπτεμβρίου και ημερομηνία υπογραφής τη 19η του ίδιου μήνα, δηλαδή το τέλος της λεγόμενης high season.

Θυμίζουμε ότι η Hoper είναι εταιρεία που ιδρύθηκε και «τρέχει» με επιτυχία ως σήμερα από τον Κώστα Γεράρδο της Πλαίσιο, τον Δημήτρη Μέμο της Marine Traffic, τον Γιώργο Παπαϊωαννίδη της Saronic Ferries και τη Ματίλντα Νατάν, διευθύνουσα σύμβουλο της Borrn. Η εταιρεία είχε ιδρυθεί περίπου προ εξαετίας, όμως πέρυσι έκανε restart με την είσοδο των νέων, ισχυρών επενδυτών, οι οποίοι από τον Ιούνιο του 2024 είχαν ανακοινώσει ότι η εταιρεία εισάγει μια νέα επιλογή στις αερομεταφορές, προσφέροντας γρήγορες, άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις από και προς νησιά του Αιγαίου, και κυρίως αυτά που δεν έχουν αεροδρόμιο.

Η επιλογή αυτή αφαιρείται τώρα από την εταιρεία «για όσο διάστημα η εταιρεία δεν διαθέτει εγκεκριμένο πρόγραμμα ασφαλείας και ειδικά εκπαιδευμένο για διενέργεια ελέγχων ασφαλείας προσωπικό», σύμφωνα με την αν. Διοικητή της ΑΠΑ. Κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνει η κ. Λύκου, η εταιρεία όφειλε, για να επιχειρεί από και σε χώρους εκτός αερολιμένων, θα έπρεπε «να εφαρμόζει με δεόντως εκπαιδευμένο προσωπικό διαδικασίες ελέγχων ασφαλείας επιβατών/χειραποσκευών και αποσκευών, όπως προσδιορίζονται στο πρόγραμμα ασφαλείας», με τους κανονισμούς να έχουν αυστηροποιηθεί μετά από τις τέσσερις αεροπειρατείες που έχουν γίνει σε ελικόπτερα (υποθέσεις Παλαιοκώστα, Ριζάι και Ρούπα) στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Διαβάστε ακόμη

Κυβέρνηση: Ο «συναγερμός» για τις παρελάσεις και τα άλλα crash-test για τον Άγνωστο Στρατιώτη

Εφορία: Στο… «ράφι» 10 δισ. ευρώ χρέη χωρίς ελπίδα είσπραξης

Ρεκόρ πωλήσεων για την Toyota στο πρώτο εξάμηνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα