Σε ανοδική τροχιά διατηρούνται και φέτος οι πωλήσεις της Hellenic Duty Free (Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών) που φαίνεται ότι έχει βάλει πλώρη για νέο ιστορικό ρεκόρ παρά το γεγονός ότι οι τουρίστες στη χώρα μας πάτησαν «φρένο» στις δαπάνες τους επηρεάζοντας την ευρύτερη λιανική. Κι αυτό καθώς φαίνεται ότι οι αγορές Duty Free στα αεροδρόμια εξακολουθούν να αποτελούν βασική τουριστική συνήθεια, υποβοηθούμενη και απ’ τις ειδικές προσφορές.
Όπως εξηγούσε χθες στο περιθώριο εκδήλωσης η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κ. Μαρία Ιωαννίδου (φωτ.) τα μέχρι τώρα στοιχεία φέτος δείχνουν ότι η δυναμική των προηγούμενων ετών συνεχίζεται με τους Αμερικανούς τουρίστες να εξακολουθούν να είναι το «κλειδί» χάρη στη σημαντική αύξηση των απευθείας πτήσεων με ΗΠΑ με τους Τούρκους να ακολουθούν, χάρη στη «βίζα εξπρές» και τη μεγάλη επισκεψιμότητα τους σε νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου, αλλά και τους Ισραηλινούς τουρίστες που πλέον έχουν γίνει υπολογίσιμη δύναμη.
Σύμφωνα με την κα Ιωαννίδου το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τη θυγατρική του Ομίλου Avolta (πρώην Dufry) με ισχυρή διψήφια ανάπτυξη, χάρη στην αύξηση της τουριστικής ροής. Η τελευταία έχει ωθήσει την εταιρεία σε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των σημείων πώλησης σε αεροδρόμια, λιμάνια και συνοριακούς σταθμούς αλλά και επέκτασης τους λόγω των νέων αναγκών, ιδίως στα νησιά.

Το νέο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, όπως σημείωσε η ίδια, εστιάζει στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης αλλά και στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας το οποίο θα ανακαινιστεί μετά την ανάληψη της διαχείρισης του απ’ την κοινοπραξία Fraport AG -όμιλο Κωνσταντακόπουλο και όμιλο Κοπελούζου για τα επόμενα 40 χρόνια. Επίσης η εταιρεία προσβλέπει και στις επενδύσεις επέκτασης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών.
Σήμερα τα Duty Free διαθέτουν 125 καταστήματα σε 47 σημεία (23 αεροδρόμια, 11 μεθοριακούς σταθμούς και 13 λιμένες) σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις οι πωλήσεις της Hellenic Duty Free το 2023 είχαν αυξηθεί κατά 27,7% φθάνοντας τα 398,5 εκατ. ευρώ με αντίστοιχη ενίσχυση της κερδοφορίας.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA είχαν αυξηθεί στα 81,75 εκατ. ευρώ, από 72,8 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, και τα καθαρά κέρδη σε 47,21 εκατ. ευρώ, από 38,23 εκατ. ευρώ. Μάλιστα η εταιρεία διένειμε μέρισμα στον μητρικό όμιλο ύψους 60 εκατ. ευρώ απ’ τα κέρδη του 2023 και παλαιότερων χρήσεων.
Διαβάστε ακόμη
Λαγκάρντ: Η ΕΕ δεν μπορεί να κάθεται με σταυρωμένα χέρια – Να εμπλακούμε σε διάλογο με τις ΗΠΑ
Γκάζι του SSM για τα δάνεια με την εγγύηση του Δημοσίου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.