Θύμα της επιτυχίας της πέφτει η Jumbo του Απόστολου Βακάκη. Με νέα ενημέρωσή της η αλυσίδα κάνει γνωστό ότι δεν πρόκειται να δεχθεί ηλεκτρονική παραγγελία μέχρι νεωτέρας καθώς βλέπει πως το αρχικό πλάνο της να προλάβει να αποσυμφορηστεί η κατάσταση ως τις 26 του Νοέμβρη πηγαίνει περίπατο!

Οι ανεκτέλεστες παραγγελίες που είχαν προλάβει να υποβληθούν ως τις 17 Νοεμβρίου όταν και «κλείδωσε» το e-shop παραμένουν δεκάδες χιλιάδες καθώς η αλυσίδα αφενός δεν έχει την υποδομή να ανταποκριθεί, αφετέρου εξαρτάται αποκλειστικά απ’ τα δίκτυα ταχυμεταφορών που δέχονται τεράστια πίεση λόγω και του Black Friday.

Ως αποτέλεσμα η Jumbo αναγκάστηκε να τροποποιήσει την αρχική ανάρτηση της στο e-shop βγάζοντας την ημερομηνία επαναλειτουργίας του. Πλέον το μήνυμα αναφέρει:

«Αγαπητοί φίλοι του Jumbo, η αγάπη σας μας έβγαλε νοκ άουτ! Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟ μέχρι νεωτέρας, ώστε να εξυπηρετήσουμε απρόσκοπτα τον μέχρι τώρα τεράστιο όγκο παραγγελιών. Σας ευχαριστούμε που προτιμάτε τον κόσμο των Jumbo και λυπούμαστε ειλικρινά για την αναστάτωση. Θα είμαστε σύντομα κοντά σας. Η ενέργεια “Ευχοστολίδια ΟΠΑΠ” πραγματοποιείται κανονικά».

Δεκάδες χιλιάδες οι ανεκτέλεστες παραγγελίες

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney οι ανεκτέλεστες παραγγελίες στις 17 Νοεμβρίου ήταν πάνω από 70.000 και αφορούσαν κυρίως χριστουγεννιάτικα είδη. Μάλιστα οι παραγγελίες που πραγματοποιούνταν τις τελευταίες ημέρες λειτουργίας του e-shop λάμβαναν ενημέρωση ότι θα εξυπηρετηθούν σχεδόν ένα μήνα μετά! Κοινώς μπορεί οι καταναλωτές να ήθελαν να νοιώσουν νωρίτερα φέτος Χριστούγεννα λόγω του lockdown, όμως εάν περιμένουν τις παραγγελίες τους τότε θα φθάσουν στο παρά πέντε!

Οι …προετοιμασίες

Το ενδιαφέρον στοιχείο σε όλα αυτά βέβαια είναι πως η εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα και στο πρώτο lockdown, ιδιαίτερα την πασχαλινή περίοδο. Η επανέναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων ωστόσο που «εκτόξευσε» τις πωλήσεις με αποτέλεσμα σε επίπεδο 10μήνου οι απώλειες στις πωλήσεις να είναι μόλις 10%, μάλλον αδρανοποίησε την εταιρεία με αποτέλεσμα να μην προλάβει να οργανωθεί σε μία νέα κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης μέσω του ψηφιακού καναλιού εστιάζοντας και στο αποκαλούμενο «last mile», τις παραδόσεις, που εξακολουθεί να είναι προβληματικό.

Και αυτό όταν το μερίδιο του ηλεκτρονικού καταστήματος επί των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας δεν ξεπερνά το 6%, όταν προ κορωνοϊού ήταν περίπου στο 2,5% ενώ ο ίδιος ο ισχυρός άνδρας της εισηγμένης Απ. Βακάκης έλεγε τον περασμένο Μάιο σε αναλυτές ότι «βρισκόμαστε στην αρχή της κρίσης και όχι στο τέλος της» εκπέμποντας ένα μήνυμα ότι η εταιρεία κάνει κάθε προετοιμασία για να αντιμετωπίσει αυτή την «τέλεια καταιγίδα», όπως ο ίδιος χαρακτήρισε!

Βέβαια πρέπει να σημειωθεί ότι ο κ. Βακάκης είχε δρομολογήσει προ κορωνοϊού τη δημιουργία ενός νέου νέο logistics center στο 85ο χιλιόμετρο παράπλευρης οδού της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας ώστε να υποστηρίξει το trend ενίσχυσης των ψηφιακών πωλήσεων. Η επένδυση αυτή είναι σε φάση υλοποίησης.