Η καριέρα του Γιοχάνες Τόμας δεν ξεκίνησε με κάποιο μεγάλο σχέδιο κορυφής, αλλά με μια πρακτική άσκηση που έμελλε να αλλάξει την πορεία του. Το 2011, ως φοιτητής στο τρίτο έτος οικονομικών και τουρισμού, βρέθηκε στην Trivago με στόχο να αποκομίσει εμπειρία που θα αξιοποιούσε στη δική του ταξιδιωτική startup. Εκείνο που δεν περίμενε ήταν ότι το περιβάλλον της εταιρείας θα λειτουργούσε σαν επιταχυντής μάθησης – πολύ πιο γρήγορος από οτιδήποτε του προσέφερε το πανεπιστήμιο.

Την εποχή εκείνη, η Trivago αριθμούσε περίπου 50 εργαζόμενους, πολλοί εκ των οποίων ήταν επίσης ασκούμενοι. Η μικρή κλίμακα σήμαινε ευθύνες, έκθεση σε πραγματικά προβλήματα και χώρο για πρωτοβουλίες. Κάπου στα μισά της πρακτικής του, ο Τόμας κατάλαβε ότι η πραγματική γνώση βρισκόταν στην αγορά εργασίας. Όταν του προτάθηκε μόνιμη θέση, δεν δίστασε. Οι σπουδές έμειναν πίσω.

Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, ο ίδιος άνθρωπος βρίσκεται στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Trivago.

Ο ίδιος παραδέχεται ότι ποτέ δεν τον ενδιέφερε μια «παραδοσιακή» καριέρα. Ο πατέρας του διατηρούσε ταξιδιωτική επιχείρηση στη Γερμανία και η προοπτική της οικογενειακής συνέχειας υπήρχε. Όμως τον γοήτευε η ψηφιακή διάσταση του τουρισμού, όχι το κλασικό μοντέλο. Προερχόμενος από οικογένεια που εμπιστευόταν το επιχειρηματικό ένστικτο, ακολούθησε αυτό που τον ενδιέφερε πραγματικά. Η απόφαση να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο δεν ενθουσίασε τη μητέρα του. Ο ίδιος, πάντως, δεν το μετάνιωσε ποτέ.

Μαθαίνοντας αλλάζοντας ρόλους

Η πρακτική του εστίασε στο online marketing για το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια εποχή που το performance marketing της Google βρισκόταν στα πρώτα του βήματα. «Δεν υπήρχε τρόπος να το μάθεις από βιβλία. Μέχρι να εκδοθούν, ήταν ήδη ξεπερασμένα», έχει πει. Η γνώση αποκτιόταν με δοκιμές – κάτι που έδινε πλεονέκτημα στους νεότερους.

Αφού ανέλαβε το marketing στις μηχανές αναζήτησης, παρέμεινε στον ρόλο για τρία χρόνια πριν μετακινηθεί σε στρατηγικά projects. Από τότε, υιοθέτησε μια σταθερή φιλοσοφία: αλλαγή ρόλου κάθε δύο με τρία χρόνια, ώστε να συνεχίζει να μαθαίνει. Από την πρακτική του άσκηση μέχρι σήμερα, έχει περάσει από έξι διαφορετικές θέσεις εντός της Trivago.

Η δοκιμασία της πανδημίας

Η πανδημία αποτέλεσε τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της εταιρείας. «Χάσαμε το 95% των εσόδων μας μέσα σε λίγες εβδομάδες», θυμάται. Η αβεβαιότητα ήταν απόλυτη και, για πρώτη φορά, αποχώρησε από την Trivago για να ιδρύσει μια startup. Σήμερα παραμένει επενδυτής σε αυτήν, αλλά επέστρεψε στην εταιρεία που τον ανέδειξε – αυτή τη φορά ως CEO.

Όταν ανέλαβε εκ νέου, η ψυχολογία της ομάδας ήταν βαριά. «Έπρεπε να ληφθούν δυναμικές αποφάσεις για να σταθεροποιηθεί η εταιρεία», σημειώνει. Η ανάκαμψη των ταξιδιών ξεπέρασε τις προσδοκίες και σήμερα η Trivago απασχολεί περίπου 600 εργαζόμενους, λιγότερους από πριν την πανδημία, αλλά με σαφή στόχο να μεγιστοποιήσει τον αντίκτυπό της μέσω τεχνολογιών όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη.

Παρά τη θέση του, ο Τόμας αποφεύγει να παρουσιάζει την πορεία του ως εξαίρεση. Τρία από τα τέσσερα κορυφαία στελέχη της εταιρείας ξεκίνησαν επίσης ως ασκούμενοι. «Θέλουμε να είμαστε μια εταιρεία όπου οι άνθρωποι μπορούν να εξελιχθούν μακροπρόθεσμα», τονίζει.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Trivago έχει ενισχύσει σημαντικά το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, σχεδόν διπλασιάζοντας τους ασκούμενους από το 2023. Για τον ίδιο, η πρακτική είναι το πιο αξιόπιστο εργαλείο προσλήψεων: «Σε έξι μήνες βλέπεις αν κάποιος μπορεί πραγματικά να συνεισφέρει». Το πτυχίο έχει αξία, λέει, αλλά μικραίνει όταν κάποιος αποδεικνύει στην πράξη τον αντίκτυπό του. «Έχω πετύχει επειδή παίρνω πρωτοβουλίες και υλοποιώ ιδέες. Αυτό μετρά περισσότερο από οποιοδήποτε πτυχίο».

Διαβάστε ακόμη

Αλλάζει η σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με τη Hellenic Train – Υπεγράφη η παραγγελία για 23 νέα τρένα

Καθυστέρηση για τις συμβασιοποιήσεις στα έργα του RRF διαπιστώνει η ΤτΕ (διάγραμμα)

Νέο ρεκόρ 16 ετών για το Χρηματιστήριο Αθηνών – Κινητήριος μοχλός οι τράπεζες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα