Έξι μήνες μετά την αλλαγή διοίκησης, η Groupama Ασφαλιστική γυρίζει σελίδα, εγκαινιάζοντας μια νέα στρατηγική πορεία που έχει ως στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία το 2026 και την είσοδο της εταιρείας στην πρώτη πεντάδα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Παρά τα σενάρια που είχαν κυκλοφορήσει τους προηγούμενους μήνες για ενδεχόμενη αποχώρηση του γαλλικού ομίλου από την Ελλάδα, η εταιρεία όχι μόνο διαψεύδει τις φήμες, αλλά παρουσιάζει ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης, με κεντρικό σύνθημα το «Grow Stronger to Go Further».
«Η Ελλάδα είναι μια οικονομία που αναπτύσσεται, με τεράστιο δυναμικό στην ασφάλιση. Το ποσοστό διείσδυσης παραμένει μόλις στο 2,5%, πράγμα που σημαίνει πως η αγορά μπορεί να διπλασιαστεί», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ασέν Φεκί, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του πριν από περίπου έξι μήνες. «Για εμάς είναι σαφές: μένουμε Ελλάδα, πιστεύουμε στην αγορά και επενδύουμε για να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν», τόνισε.

Το νέο πλάνο
Το νέο στρατηγικό πλάνο στοχεύει στην αντιστροφή του αρνητικού αποτελέσματος του 2024, όταν η εταιρεία εμφάνισε ζημιές 2,24 εκατ. ευρώ, και στη σταδιακή επιστροφή στην κερδοφορία έως το 2026. Παράλληλα, θέτει ως μεσοπρόθεσμο στόχο τη διεκδίκηση μιας θέσης στην πρώτη πεντάδα των ασφαλιστικών εταιρειών της χώρας. Ήδη στο εννεάμηνο του 2025 η Groupama καταγράφει ανάπτυξη της παραγωγής κατά 6%, υψηλότερα από τον προϋπολογισμό, ενώ η διοίκηση προβλέπει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8%-9% για την επόμενη τριετία. «Στόχος μας είναι να επιστρέψουμε στην κερδοφορία το 2026 και να βελτιώνουμε το αποτέλεσμα κάθε χρόνο», ανέφερε ο κ. Φεκί, σημειώνοντας πως η αγορά «είναι πια κερδοφόρα και μπορούμε να το πετύχουμε».
Το στρατηγικό σχέδιο, που παρουσιάστηκε επίσημα στην Αθήνα, στηρίζεται σε έξι πυλώνες: κερδοφόρα και πειθαρχημένη ανάπτυξη, πελατοκεντρική προσέγγιση, εκσυγχρονισμό του δικτύου, νέα εταιρική κουλτούρα, βελτιστοποίηση των λειτουργιών και καινοτομία. «Δεν είναι δουλειά μας να χάνουμε χρήματα», είπε χαρακτηριστικά ο CEO. «Η ανάπτυξη πρέπει να είναι κερδοφόρα, να βασίζεται στη σωστή διαχείριση κινδύνων και στη βελτίωση της αποδοτικότητας». Για την επίτευξη των στόχων αυτών η Groupama σχεδιάζει δώδεκα μεγάλα projects, τα οποία η διοίκηση αποκαλεί «οι 12 άθλοι του Ηρακλή». Όπως τόνισε ο κ. Φεκί, «δεν είναι ακατόρθωτοι, αλλά απαιτούν δέσμευση και σκληρή δουλειά από όλους».
Η έμφαση
Η νέα στρατηγική δίνει έμφαση στην ενίσχυση των πιο δυναμικών κλάδων, όπως οι γενικές ασφάλειες και ειδικότερα το αυτοκίνητο και η περιουσία, όπου η Groupama έχει σήμερα μερίδια 3% και 7% αντίστοιχα. «Υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης», εξήγησε ο κ. Φεκί. «Στην Ελλάδα, το 60% των σπιτιών και των επιχειρήσεων παραμένει ανασφάλιστο, και αυτό αποτελεί τεράστια ευκαιρία».
Παράλληλα, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στον τομέα της ασφάλισης Υγείας, όπου οι πιέσεις από τον ιατρικό πληθωρισμό και τις υπερχρεώσεις των παρόχων έχουν οδηγήσει σε ζημιογόνα αποτελέσματα για το σύνολο της αγοράς. «Η αγορά υγείας είναι δύσκολη για όλους. Οι τιμές αυξάνονται περίπου 10% τον χρόνο λόγω γήρανσης και ιατρικού πληθωρισμού. Πρέπει να ελέγξουμε το κόστος, να βελτιώσουμε τα εργαλεία μας και να προσφέρουμε πιο ευέλικτα προϊόντα», σημείωσε ο CEO, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα αξιοποιήσει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο των τιμολογίων και τη μείωση των δαπανών.
Η αναπληρώτρια CEO κα Βασιλική Κωστάκη επισήμανε ότι η ποιότητα αποτελεί τον κεντρικό άξονα της στρατηγικής. «Η Groupama επενδύει στην ποιότητα, στον τρόπο επιλογής κινδύνων, στον σχεδιασμό προϊόντων και στην εμπειρία του πελάτη. Είναι η βάση για βιώσιμη ανάπτυξη», είπε. Και πρόσθεσε με νόημα: «Πρέπει να προστατεύσουμε τόσο τον πελάτη όσο και τον εαυτό μας από αδικαιολόγητες υπερχρεώσεις των παρόχων. Μόνο έτσι μπορούμε να κρατήσουμε τα ασφάλιστρα σε βιώσιμα επίπεδα».
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να επενδύσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, αναπτύσσοντας μια νέα omnichannel πλατφόρμα που θα επιτρέπει στον πελάτη να διαχειρίζεται τα συμβόλαιά του, να δηλώνει ζημιές και να αγοράζει προϊόντα online. «Οι υποδομές μας είναι πλέον σύγχρονες και ευέλικτες – λειτουργούμε με πάνω από 1.000 APIs», υπογράμμισε ο κ. Φεκί. Ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας κ. Βαγγέλης Οικονομόπουλος από την πλευρά του τόνισε ότι ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια νέα, πελατοκεντρική εμπειρία. «Ο πελάτης έχει σήμερα ελάχιστα θετικά σημεία επαφής με μια ασφαλιστική. Θέλουμε να δημιουργήσουμε νέες εμπειρίες, πιο άμεση εξυπηρέτηση και μεγαλύτερη διαφάνεια».
Δίκτυο, συνεργασίες και εξαγορές
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται και στην ενίσχυση του δικτύου των αποκλειστικών συνεργατών, το οποίο σήμερα αριθμεί περίπου 200 άτομα και προβλέπεται να διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα γενιά managers – όχι απλούς διαχειριστές αλλά δημιουργούς που αναπτύσσουν την αγορά», είπε ο Οικονομόπουλος, αναφερόμενος στο εσωτερικό πρόγραμμα Maverick Project, που στοχεύει στην ανανέωση και την ποιοτική αναβάθμιση του agency network.
Η διοίκηση της Groupama αφήνει επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών ή στρατηγικών συνεργασιών, ιδίως στον τομέα του bancassurance. «Η εξωτερική ανάπτυξη δεν έρχεται από μόνη της», είπε ο κ. Φεκί. «Παρακολουθούμε την αγορά, μελετούμε ευκαιρίες και θέλουμε να είμαστε έτοιμοι όταν παρουσιαστούν», συμπλήρωσε. Για να καταλήξει: «Πιστεύουμε στην ελληνική αγορά, πιστεύουμε στους ανθρώπους μας. Η Groupama μένει Ελλάδα και αναπτύσσεται!».
Διαβάστε ακόμη
ΦΠΑ, εισοδήματα, cryptos, μετοχές και αναδρομικά στο στόχαστρο της εφορίας
«Εκκλησιαστικό» πωλητήριο στην Τσόχα με ελάχιστο τίμημα 6,4 εκατ. ευρώ
Μείωση τεκμηρίων 30% έως 75%: Φορολογική ανάσα για 477.000 νοικοκυριά (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.