Πριν από έναν χρόνο και κάτι μια ελληνική νεοφυής εταιρεία, η Harbor Lab, έκανε αισθητή την παρουσία της στην αγορά όταν κατάφερε να σηκώσει έναν γύρο χρηματοδότησης ύψους 6,1 εκατ. δολ. από ισχυρούς διεθνείς επενδυτές.

Αυτό συνέβη διότι το συγκεκριμένο ποσό αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις πρώτου γύρου για shipping tech startup (seed stage).
Τρία με τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυσή της, το 2020, από τον Αντώνη Μαλαξιανάκη, η Harbor Lab ανεβάζει τον πήχη της και υλοποιεί νέες επενδύσεις οι οποίες θα την βοηθήσουν να πραγματοποιήσει τους βραχυπρόθεσμους, αλλά και πιο μακροπρόθεσμους ίσως στόχους της, ανάμεσα στους οποίους η πιθανή εισαγωγή της σε ένα μεγάλο Χρηματιστήριο όπως το αμερικάνικο, της Wall Street, κατά δήλωση του ιδίου.

Πέρσι, στα τέλη του 2022, είχε αναφερθεί εκ μέρους της startup με έδρα την Αθήνα, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας, ότι σκόπευε να αξιοποιήσει τα κεφάλαιά της, μεταξύ άλλων, για την περαιτέρω ανάπτυξη του λογισμικού της προγράμματος για τη διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων (Disbursements). Δεκέμβριο του 2023, η Harbor Lab, έχει ήδη ολοκληρώσει την εξαγορά των προϊόντων λογισμικού SOFeXchange και DEMeXchange από την βρετανική Osiris Ltd., με σκοπό την ψηφιοποίηση των διαδικασιών καταγραφής των κινήσεων του πλοίου στο λιμάνι (Statement of Facts – S.O.F) και των επισταλιών (Demurrage), και σταλιών (Laytime).

Η συγκεκριμένη εξαγορά βοηθά, εν ολίγοις, για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών της δήλωσης των περιστατικών που λαμβάνουν χώρα στο λιμάνι (SoF) και του υπολογισμού αναμονής για φόρτωση ή εκφόρτωση, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο την αποτελεσματικότητα και την ακρίβεια που προσφέρει η πλατφόρμα της ελληνικής startup.

Η εταιρεία μιλά για στρατηγικές προσθήκες στο οπλοστάσιο της, ικανές να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης πλοίων και εξόδων, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη λύση.

Ο CEO & Founder της Harbor Lab διαθέτει βαθιά γνώση του ναυτιλιακού κλάδου, καθώς άρχισε την καριέρα του από τη Thenamaris, ναυτιλιακή εταιρεία του Νικόλα Μαρτίνου, γιου του εφοπλιστή Ντίνου Μαρτίνου και συνέχισε στη Star Bulk του Πέτρου Παππά. Στα σχέδια της συμπεριέλαβε, μετά την εξασφάλιση της χρηματοδότησης 6,1 εκατ. δολ., την επέκταση του αποτυπώματος της στην παγκόσμια ναυτιλία με γραφεία σε όλη την Ασία και Βόρεια Αμερική και την εδραίωσή της στην αγορά των λιμανιάτικων εξόδων που εκτιμάται στα 200 δισ. δολ. Μέσα στο 2023 δε, ανακοίνωσε την συνεργασία της με τη Zeaborn Ship Management, εταιρεία διαχείρισης πλοίων με παρουσία σε κομβικές ξένες αγορές (η οποία δραστηριοποιείται σε Αμβούργο, Κύπρο, Σιγκαπούρη και Μανίλα) και έχει ανοίξει κύκλο επαφών με άλλες μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές που επιθυμούν να εντάξουν την τεχνολογία στις διαδικασίες τους.

Από 200 πλοία τον Δεκέμβριο του 2020, σήμερα υπολογίζεται ότι είναι εγγεγραμμένα περί τα 1.000 στην πλατφόρμα της. VentureFriends και Speedinvest ηγήθηκαν του περσινού γύρου, με την συμμετοχή μεγάλου αριθμού άλλων επενδυτών όπως οι theDOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC, ενώ έλαβε χρηματοδότηση και από τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, ιδρυτή της Blueground, ενός από τους υποψήφιους «μονόκερους» της ελληνικής startup σκηνής.

Μερικούς μήνες νωρίτερα ο κ. Μαλαξιανάκης προσκλήθηκε στο Xρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE), ανέλυσε σε συνέντευξή του το αντικείμενο, τις δυνατότητες και το γενικότερο προφίλ της Harbor Lab και έκανε συναντήσεις με επενδυτές στις ΗΠΑ, με την προοπτική άντλησης επιπλέον κεφαλαίων (χρηματοδότηση Series A) ενδεχομένως και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Τα νέα λογισμικά

Πώς περιγράφει η εταιρεία τα νέα προϊόντα λογισμικού τα οποία απέκτησε:

– Το SOFeXchange, πάροχος ψηφιακής Δήλωσης Γεγονότων (SoF) για τα πλοία, είναι έτοιμο να μεταμορφώσει και να καθιερώσει τη δημιουργία εγγράφων SoF.
Αυτό το κορυφαίο εργαλείο φέρνει μαζί του διάφορα χαρακτηριστικά, όπως πραγματικού χρόνου ενημερώσεις για τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο λιμάνι, Smart Laytime Events TM για τον υπολογισμό σταλιών για όλους τους τύπους φορτίου και εύκολη διαχείριση εγγράφων και συνημμένων, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων αναγγελίες ετοιμότητας του πλοίου (NOR – Νotice of Rediness) και φορτωτική για παραλαβή φορτίου (BOL – Bill of Lading).

– Το DEMeXchange, ένα ψηφιακό εργαλείο υπολογισμού απαίτησης κόστους αναμονής συμπληρώνει το SOFeXchange, προσφέροντας καινοτόμες λειτουργίες, όπως την άμεση εισαγωγή πληροφοριών, συμβάντων και χρονοσημάνσεων από το λιμάνι μέσω του SOFeXchange με αποτέλεσμα τον άμεσο υπολογισμό laytime και demmurage, βάσει των ειδικών όρων του ναυλοσυμφώνου.

Με την ενσωμάτωση αυτών των νέων λογισμικών στο πακέτο της Harbor Lab, οι χρήστες θα μπορούν να χαρτογραφούν ψηφιακά κρίσιμα γεγονότα κατά τη διάρκεια μιας διαμονής του πλοίου σε ένα λιμάνι για τον υπολογισμό του laytime και demurrage, βελτιστοποιώντας την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών και τη μείωση του χρόνου παραμονής στο λιμάνι.

Τα πλάνα της περιλαμβάνουν επενδύσεις στην τεχνολογία, για την εξέλιξη του λογισμικού της μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης και Machine Learning.

«Η πρώτη μας εξαγορά»

«Είμαστε απίστευτα υπερήφανοι για την πρώτη μας εξαγορά, καθώς αποτελεί έναν γιγάντιο άλμα προς τη μετασχηματιστική αλλαγή που θέλουμε να φέρουμε.
Βρισκόμαστε τώρα ένα βήμα πιο κοντά στο όραμά μας για μια ψηφιακά συνδεδεμένη βιομηχανία που πραγματικά ψηφιοποιεί και βελτιστοποιεί τις διαδικασίες υπολογισμού και ανάλυσης λιμανιάτικων εξόδων. Θέλουμε οι αποφάσεις να παίρνονται με βάση τα πραγματικά δεδομένα, όχι βάση το ένστικτο.
Με την αυτοματοποίηση και τη ροή αυτών των διαδικασιών μέσω μιας μόνο πλατφόρμας, οι διαχειριστές πλοίων μπορούν να επικεντρωθούν σε πιο πολύπλοκες και πιο σημαντικές εργασίες που προσθέτουν αξία και ξεκλειδώνουν ευκαιρίες εξοικονόμησης χρημάτων για την ναυτιλιακή εταιρεία», δήλωσε σχετικά με τη νέα επένδυση ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Harbor Lab, Αντώνης Μαλαξιανάκης.

Από την δική του πλευρά, ο Adrian Challinor, ιδρυτής των SOFeXchange και DEMeXchange, ανέφερε: «Κρίσιμα γεγονότα κατά τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου στο λιμάνι μπορούν τώρα να χαρτογραφούνται αυτόματα, και οι υπολογισμοί των χρόνων αναμονής να δηλώνονται πιο άνετα, εξαλείφοντας τον κόπο της χειρωνακτικής καταχώρησης δεδομένων. Οι εσφαλμένοι υπολογισμοί μπορούν να αποτελέσουν γραφειοκρατικό εφιάλτη για έναν αναλυτή εξόδων, και να επιφέρουν απώλεια χρημάτων και σπατάλη πολύτιμου χρόνου. Η ανάλυση των λιμανιάτικων εξόδων σαν διαδικασία είχε παραμεληθεί και έχει καθυστερήσει η ψηφιοποίηση της, παρόλη την τεχνολογική καινοτομία που βλέπουμε να εξαπλώνεται στον κλάδο. Η απόφασή μου να γίνω μέλος της Harbor Lab έγινε συνειδητά ώστε να ηγηθώ της διαδικασίας ενσωμάτωσης του SOFeXchange και DEMeXchange στο υπάρχον λογισμικό της και να μπορέσω να εξελίξω και να βελτιστοποιήσω τους τομείς που είναι απαραίτητοι για να φέρουν τα μεγαλύτερα οφέλη για όλα τα συμβαλλόμενα μέρη.».

Διαβάστε ακόμη

Γιατί η Ομόνοια μπορεί να γίνει το Soho της Αθήνας

Μαρία Αγγελικούση: «Ο Όμιλος Αγγελικούση πιστεύει στην Ελλάδα. Είναι ένα βασικό στοιχείο του DNA μας»

Λαθραία καύσιμα: Σπάει ρεκόρ η νοθεία – Χάνουμε €300 εκατ. τον χρόνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ