Η EasyJet ανακοίνωσε ότι λαμβάνει αεροσκάφη από την Airbus με αυξανόμενο ρυθμό, βοηθώντας την βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους να βελτιώσει τη χωρητικότητά της, καθώς η ζήτηση για ταξίδια χαμηλού κόστους παραμένει υψηλή.
Η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους παρέλαβε εννέα αεροσκάφη από τον ευρωπαϊκό κατασκευαστή κατά το οικονομικό έτος 2025 και αναμένει να παραλάβει 17 αεροσκάφη το επόμενο έτος, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Κέντον Τζάρβις την Τρίτη. Ως αποτέλεσμα, η χωρητικότητα σε διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 7% το 2026.
«Δεν έχουμε στην πραγματικότητα καμία αλλαγή στο πρόγραμμα παράδοσης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος στο Bloomberg TV μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας. «Η αλυσίδα παραγωγής φαίνεται να ξεκλειδώνεται λίγο».
Οι πιο αργές από το αναμενόμενο παραδόσεις αεροσκαφών έχουν αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο, καθώς τόσο η Airbus όσο και η Boeing αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού και παραγωγής. Τα σχόλια του Διευθύνοντος Συμβούλου της Easyjet απηχούν παρόμοιες δηλώσεις της μεγαλύτερης ιρλανδικής ανταγωνίστριας Ryanair Holdings, η οποία έχει δηλώσει ότι παρατηρεί βελτίωση στις παραδόσεις — τόσο σε αριθμό όσο και σε ποιότητα — από την Boeing μετά από μια μακρά περίοδο καθυστερήσεων.
Τα κέρδη της Easyjet πριν από τους φόρους για το οικονομικό έτος 2025 ήταν 665 εκατομμύρια λίρες (872 εκατομμύρια δολάρια), αυξημένα κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών του Bloomberg για 652,9 εκατομμύρια λίρες.
Αφού πέτυχε νωρίτερα τον μεσοπρόθεσμο στόχο της, η EasyJet αναβάθμισε τον στόχο για τις δραστηριότητές της στον τομέα των διακοπών (EasyJet Holidays) σε 450 εκατομμύρια λίρες κέρδη προ φόρων έως το οικονομικό έτος 2030.
Η αεροπορική εταιρεία πρότεινε επίσης μέρισμα 13,2 πένες ανά μετοχή, το οποίο θα καταβληθεί τον Μάρτιο. Οι μετοχές της Easyjet σημείωσαν πτώση έως και 2,7% στις πρώτες συναλλαγές στο Λονδίνο.
Όπως αναφέρει η εταρεία σε ανακοίνωσή της για τα οικονομικά της αποτελέσματα, η easyJet holidays αναπτύσσεται δυναμικά και εισέρχεται σε νέα φάση ανάπτυξης, ενώ η ίδια η αεροπορική εταιρεία επεκτείνεται με νέες βάσεις που θα ανοίξουν στο Νιούκαστλ και το Μαρακές την ερχόμενη άνοιξη, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα και δημιουργώντας θέσεις εργασίας.
Η easyJet πρόσφατα γιόρτασε την 30η επέτειό της, και παραμένει επικεντρωμένη στον μεσοπρόθεσμο στόχο της επίτευξης κερδών προ φόρων άνω του 1 δισεκατομμυρίου λιρών.
Η EasyJet είναι η τελευταία μεγάλη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους που ανακοίνωσε τα κέρδη της για το τρίμηνο. Οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου έχουν σημειώσει πτώση περίπου 14% φέτος, ενώ η Ryanair έχει σημειώσει άνοδο 43%. Η ουγγρική ανταγωνίστρια Wizz Air Holdings Plc έχει σημειώσει πτώση 21%.
Η ανακοίνωση της easyJet για τα αποτελέσματα
Η easyJet αναφέρει αύξηση κερδών κατά 9% για το οικονομικό έτος 2025, με την easyJet holidays να επιτυγχάνει τον στόχο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα και να αναβαθμίζεται σε 450 εκατομμύρια λίρες προ φόρων (PBT) μέχρι το οικονομικό έτος 2030.
• Τρίτη συνεχόμενη χρονιά αύξησης κερδών
– Κύριο λειτουργικό κέρδος (EBIT) του οικονομικού έτους 2025: 703 εκατομμύρια λίρες, +18% ή 106 εκατομμύρια λίρες ετησίως (easyJet Αεροπορική: +50 εκατομμύρια λίρες, easyJet Holidays: +56 εκατομμύρια λίρες)
– Κύριο κέρδος προ φόρων (PBT) για το οικονομικό έτος 2025: 665 εκατομμύρια λίρες, +9% ή +55 εκατομμύρια λίρες ετησίως (Δηλωμένα Κέρδη προ Φόρων (PBT) 658 εκατομμυρίων λιρών)
o Η αεροπορική easyJet παρείχε κέρδος προ φόρων (PBT) 415 εκατομμύρια λίρες
• Δείκτης διαθέσιμων θέσεων ανά χιλιόμετρο (ASKs): +9% ετησίως (Καθίσματα: +4% ετησίως) • Έσοδα ανά διαθέσιμο κάθισμα ανά χιλιόμετρο (RASK): -3% ετησίως (Β’ εξάμηνο 2025: -1% ετησίως)
• Κύριο κόστος ανά διαθέσιμο κάθισμα (CASK): βελτιώθηκε κατά 3% ετησίως (CASK εξαιρουμένου καυσίμων βελτιώθηκε 1% και CASK καυσίμου βελτιώθηκε 7% ετησίως)
o Η easyJet holidays παρείχε κέρδος προ φόρων (PBT) 250 εκατομμύρια λίρες, επιτυγχάνοντας το μεσοπρόθεσμο στόχο νωρίτερα
– Απόδοση κεφαλαίων (ROCE) 18%, +2 ποσοστιαίες μονάδες (ppt) ετησίως, σε ευθυγράμμιση με το στόχο μας για απόδοση κεφαλαίων υψηλού επιπέδου στη δεκαετία
• Σημαντικές βελτιώσεις στην επιχειρησιακή απόδοση και την ικανοποίηση πελατών
– Ακρίβεια εκτέλεσης (OTP) +3 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως στο 72%
– Ικανοποίηση πελατών (CSAT) +4 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως στο 80%, σε επίπεδα ρεκόρ για πάνω από μια δεκαετία
– Ικανοποίηση πελατών της easyJet Holidays (Holidays CSAT) 83%, +1 ποσοστιαία μονάδα ετησίως
• Πρόοδος προς το μεσοπρόθεσμο στόχο μας για την επίτευξη κερδών προ φόρων (PBT) άνω των 1 δισεκατομμυρίων λιρών
– Ενισχυμένος ισολογισμός: καθαρές χρηματικές ροές 602 εκατομμυρίων λιρών, +421 εκατομμύρια λίρες ετησίως
– Η easyJet holidays εκπλήρωσε και αναβαθμίζει τον στόχο σε 450 εκατομμύρια λίρες προ φόρων (PBT) μέχρι το οικονομικό έτος 2030
– Η υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων συνεχίζεται, με παραδόσεις 17 αεροσκαφών το οικονομικό έτος 2026, αυξάνοντας σε 30 το οικονομικό έτος 2027 και 43 το οικονομικό έτος 2028
– Δομικές επενδύσεις στη χειμερινή χωρητικότητα γίνονται για την ενίσχυση της επιλογής πελατών και τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της αξιοποίησης – τα οφέλη της ωριμότητας των εσόδων γίνονται εμφανή αν και χρειάζονται περισσότερο χρόνο από ό,τι αρχικά αναμενόταν
– Προσπάθειες για περαιτέρω βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα και την απόδοση παραμένουν:
o Ισχυρή επιχειρησιακή απόδοση παρέχει πλατφόρμα για περαιτέρω βελτίωση
• Προοπτική οικονομικού έτους 2026
– Χωρητικότητα:
o Η χωρητικότητα ASK του οικονομικού έτους 2026 αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 7% με μέσο μήκος τομέα να αυξάνεται κατά περίπου 4%
o Οι πελάτες της easyJet holidays οικονομικού έτους 2026 σχεδιάζεται να αυξηθούν έως και κατά 15%, από βάση 3,1 εκατομμύρια πελάτες
– Προ κρατήσεις:
o Το πρώτο τρίμηνο του 2026 έχει πουληθεί κατά 81%, +2 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως
o Το δεύτερο τρίμηνο του 2026 έχει πουληθεί κατά 26%, +1 ποσοστιαία μονάδα ετησίως
o Η easyJet holidays για το πρώτο εξάμηνο του 2026 έχει πουληθεί κατά 80%
– Κόστος:
o Το συνολικό κύριο κόστος ανά διαθέσιμο κάθισμα (CASK) του οικονομικού έτους 2026 αναμένεται να δει μέτρια πληθωριστικές αυξήσεις καθώς οι αποδοτικότητες
o κόστους και λειτουργίας μαζί με ευνοϊκές τιμές καυσίμων αντισταθμίζουν μερικώς το γενικό κόστος πληθωρισμού
• Προτεινόμενο μέρισμα: 20% των κύριων καθαρών κερδών (PAT) του οικονομικού έτους 2025 πληρωτέα στις αρχές του 2026
Ο Kenton Jarvis, Διευθύνων Σύμβουλος της easyJet, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, δήλωσε:
«Από το 2023 που θέσαμε τους μεσοπρόθεσμους στόχους μας, έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο, επιτυγχάνοντας βελτίωση 46% στα κέρδη προ φόρων, προσθέτοντας 9% φέτος μέσω της συνεχούς, επιτυχούς εκτέλεσης της στρατηγικής μας. Σήμερα, η easyJet holidays ξεκινά ένα ακόμη πιο φιλόδοξο στόχο αφού έφτασε το στόχο της νωρίτερα.
Η εστίασή μας στις επενδύσεις στις λειτουργίες και τη βελτίωση της εμπειρίας πελατών, προσφέροντας το πιο θερμό καλωσόρισμα στον ταξιδιωτικό τομέα, έχει οδηγήσει σε βελτιωμένη ακρίβεια, αυξημένη ικανοποίηση πελατών και αποδοτικότητες κόστους φέτος.
Εορτάζοντας πρόσφατα τα 30 μας γενέθλια, είμαι υπερήφανος για όσα έχει επιτύχει η easyJet. Πολύ λίγες εταιρείες μένουν τόσο κοντά στις ρίζες τους όσο η easyJet – κάνοντάς τα ταξίδια εύκολα και οικονομικά ενώ συμβάλλουν σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη μέσω της αυξημένης συνδεσιμότητας, της καταναλωτικής επιλογής και των θέσεων εργασίας.
Είμαστε σε καλή θέση να αξιοποιήσουμε τις σημαντικές ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας, και είμαστε σίγουροι ότι θα επιτύχουμε τον μεσοπρόθεσμο στόχο μας για την επίτευξη κερδών προ φόρων (PBT) άνω του 1 δισεκατομμυρίου λιρών».
Διαβάστε ακόμη
SKY express: Αναμένει περαιτέρω άνοδο το 2025 με νέες συνδέσεις και συχνότητες
Πώς η πορεία του bitcoin μετατράπηκε σε «βαρόμετρο» για τη Wall Street
Πιερρακάκης από Γερμανία: «Στρατηγική μας είναι η υλοποίηση – Σπας Αβγά, κάνεις ομελέτα»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.