Παρά την οικονομική κρίση και την έλλειψη επενδυτικών ευκαιριών, ο κλάδος του gaming και των βιντεοπαιχνιδιών στην Ελλάδα έχει δείξει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια, με ολοένα και περισσότερα αξιόλογα στούντιο παραγωγής να εμφανίζονται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

«Η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει μερίδιο από την παγκόσμια αγορά gaming, καθώς η παραγωγή βιντεοπαιχνιδιών προσφέρει μεγάλο περιθώριο κέρδους και δεν υπόκειται σε περιορισμούς στη διακίνηση μεταξύ κρατών» λένε στο newmoney.gr παράγοντες της αγοράς.

Ειδικά στην περίπτωση των λεγόμενων “Indie Games”, δηλαδή τα παιχνίδια που έχουν σχεδιαστεί με μικρό budget και από ολιγάριθμες ομάδες, έχουν επωφεληθεί από την εξέλιξη της τεχνολογίας και τη μείωση του κόστους που αυτό συνεπάγεται.

Σίγουρα οι ελληνικές εταιρείες παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών δεν είναι του ίδιου βεληνεκούς με τα μεγάλα στούντιο παραγωγής που «βγάζουν» blockbusters όπως τα Think, Grand Theft Auto, Call of Duty, Assassins Creed και League of Legends, καθώς πολλές από αυτές είναι αυτοχρηματοδοτούμενες ή στηρίζονται σε καμπάνιες crowdfunding για να καλύψουν τα έξοδά τους, αλλά αυτό δεν είναι τόσο κακό, σημειώνουν.

Ολόκληρη η αγορά άλλωστε κινείται προς τις μικρότερες παραγωγές ενώ υπάρχουν ευκαιρίες για εταιρείες να αναδείξουν το ταλέντο τους χάρη σε καινοτομίες όπως της Valve, που έχει αναπτύξει ένα διαδικτυακό marketplace, το Steam, όπου τα μικρά στούντιο ή οι ίδιοι παραγωγοί μπορούν να πουλήσουν online τα βιντεοπαιχνίδια τους. Και σε αυτό το κομμάτι η Ελλάδα έχει πολλά να δείξει.

Ένα παράδειγμα ελληνικού πετυχημένου βιντεοπαιχνιδιού είναι το “Apocalypse Now” που πρόσφατα κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό Indie Game Contest στο Στρασβούργο, ξεχωρίζοντας μεταξύ 160 indie video games απ’ όλο τον κόσμο. Το βιντεοπαιχνίδι αναπτύχθηκε από την Monsters, μια εταιρεία με έδρα την Αθήνα, με ισχυρή πλέον παρουσία στην ελληνική αγορά gaming.

Είναι λοιπόν φανερό ότι η ελληνική αγορά, αν και δεν έχει ακόμα ωριμάσει, έχει πολλές προοπτικές.

«Αυτό που δυστυχώς λείπει είναι η εμπειρία, κι αυτό όχι λόγω έλλειψης ικανοτήτων αλλά λόγω έλλειψης έκθεσης. Γι’ αυτό και πρωτοβουλίες, όπως το Game Jam της Corallia, είναι σημαντικά κι αποτελούν ευκαιρίες για τους επαγγελματίες του χώρου αλλά και για φοιτητές να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους. Νομίζω ότι με τον καιρό, όταν η αγορά ωριμάσει λίγο ακόμα, η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα hub για την παραγωγή των βιντεοπαιχνιδιών αλλά και για την προσέλκυση επενδύσεων στον συγκεκριμένο κλάδο και μάλιστα σε ανταγωνιστικούς όρους σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο» σημειώνουν άνθρωποι της αγοράς, με γνώση του αντικειμένου.

Άλλο ένα «δυνατό χαρτί», όπως το περιγράφουν, αποτελεί η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα. «Θα δούμε μεγάλη ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Το 2016 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον κλάδο αυτό ωστόσο υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να γίνουν» τονίζουν, δηλώνοντας αισιόδοξοι ότι η Ελλάδα θα μας… εκπλήξει στο κομμάτι αυτό.

Παράλληλα, οι εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας θα εξελιχθούν σε ένα μεγάλο… πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό, επιτρέποντας στους λεγόμενους digital travelers να δουν και να «βιώσουν», απομακρυσμένα, αρχαιολογικά μνημεία, όπως η Ακρόπολη. Αυτή η τάση θα ανοίξει την αγορά για τις εταιρείες λογισμικού καθώς θα δημιουργηθεί η ανάγκη κατασκευής προγραμμάτων προσομοίωσης, κάτι που θα επηρεάσει θετικά και την ανάπτυξη παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών.

Άλλος ένας κλάδος που θα αποτελέσει μεγάλη αγορά για την Ελλάδα, είναι τα e-sports, καθώς πολλές ελληνικές ομάδες λαμβάνουν μέρος σε διεθνή τουρνουά και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.