Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Iceland στο Ηνωμένο Βασίλειο εφαρμόζει μία πρωτότυπη πολιτική ως αντίδραση στις κλοπές προϊόντων: προσφέρει μία λίρα (£1) σε κάθε πελάτη που αναφέρει την πράξη. Το ποσό αυτό πιστώνεται απευθείας στην κάρτα «Bonus» της αλυσίδας—μια προσπάθεια να περιοριστούν ζημιές ύψους £20 εκατομμυρίων ετησίως.
Σύμφωνα με το BBC, o εκτελεστικός διευθυντής, Ρίτσαρντ Γουόκερ, υπενθύμισε σε δηλώσεις του ότι η κλοπή δεν είναι «έγκλημα χωρίς θύματα», καθώς επηρεάζει τις επιχειρήσεις και τελικά τους ίδιους τους καταναλωτές.
Επίκληση αλλά με ασφαλή όρια
Η ενημέρωση κατατείνει με σαφήνεια: δεν ζητείται οι πελάτες να παρέμβουν σε επίδοξους κλέφτες. Αρκεί η διακριτική ενημέρωση του προσωπικού, ώστε να ξεκινήσει η πίστωση της επιβράβευσης.
Το μέτρο αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο ευρύτερης προσπάθειας αντιμετώπισης κλοπών στο λιανεμπόριο — παρόμοια φαινόμενα καταγράφονται και στα φαρμακεία, όπου εννέα στους δέκα εξυπηρετητές δηλώνουν ότι είχαν επαφή με περιστατικά κλοπής ή και επιθετικότητας.
Ο δημόσιος διάλογος και οι αντιδράσεις
Η πρωτοβουλία της Iceland έχει διχάσει. Μερίδα των πολιτών τη χειροκροτεί ως μια πρακτική λύση, ουσιαστική για τη μείωση της παραβατικότητας. Άλλοι, όμως, εκφράζουν αντιρρήσεις: υπογραμμίζουν ότι μετατρέπει τους πελάτες σε μια μορφή εθελοντών φρουρών.
Παράλληλα, η κυβέρνηση της Βρετανίας εξετάζει την ενίσχυση της αστυνόμευσης, με χιλιάδες νέες περιπολίες προγραμματισμένες μέσα στον επόμενο χρόνο.
Διαβάστε ακόμη
Η ελληνική ναυτιλία σε τροχιά ανανέωσης (pics)
Εξωδικαστικός: Κούρεμα για δύο στους τρεις οφειλέτες και 180-312 δόσεις (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.