Η Action Global Communication, ως μία εταιρεία επικοινωνίας που δραστηριοποιείται ταυτόχρονα σε πολλές διαφορετικές αγορές ναι μεν επηρεάστηκε, όπως όλες οι επιχειρήσεις, αντιμετώπισε όμως αυτή την πρόκληση με μεγάλη ευελιξία, καθώς ήταν σε θέση να βλέπει και να αναλύει τις τάσεις, αλλά και να λαμβάνει πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο από το δίκτυό της σε αγορές που η εξάπλωση της πανδημίας είχε επηρεάσει πρώτα. Έτσι μπορέσαμε να βρεθούμε ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις και να ελιχθούμε πολύ πιο αποτελεσματικά περιορίζοντας το ρίσκο και την έκθεση του εκάστοτε γραφείου. Με αυτή την ευελιξία, ήμασταν σε θέση να διαμορφώσουμε ανάλογα και σε πολύ σύντομο χρόνο τη στρατηγική μας στις νέες συνθήκες, το οποίο ωφέλησε τόσο εμάς, όσο και το πελατολόγιό μας.

Με τις επιπτώσεις στον κλάδο να είναι αισθητές, με μείωση των budgets για επικοινωνία, ακύρωση projects και μια γενικότερη στάση αναμονής, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο κλάδος της επικοινωνίας να προσαρμοστεί, όπως κάθε άλλος τομέας στις τρέχουσες συνθήκες και δεδομένα, για να είναι σε θέση να καλύψει τις νέες ανάγκες της αγοράς. Τα μηνύματα οφείλουν να διαφοροποιηθούν και να γίνουν περισσότερο συμβατά με την κατάσταση, αλλά και να ακυρωθούν συνειδητά ενέργειες που δεν είχαν θέση σε αυτή την πραγματικότητα. Η πανδημία ανέδειξε επίσης την αναγκαιότητα της καλύτερης και πιο ολοκληρωμένης προετοιμασίας από εταιρείες και οργανισμούς για την αντιμετώπιση της όποιας κρίσης, ανεξαρτήτου μεγέθους και διάρκειας. Παράλληλα, δοκίμασε την ετοιμότητα και την προσαρμοστικότητα των εταιρειών.

Στην Action Global Communications διαχειριστήκαμε τις επικείμενες επιπτώσεις της κρίσης από την πρώτη κιόλας μέρα και στηρίξαμε εξίσου εργαζόμενους και πελάτες. Διαμορφώσαμε έγκαιρα μια επιτροπή διαχείρισης, που μελετούσε διαρκώς τα δεδομένα, και καθόριζε τα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν, τόσο σε σχέση με την προστασία του προσωπικού σε όλο το δίκτυο,  όσο και για τη διατήρηση των οικονομικών πόρων και της ρευστότητας της εταιρείας. Ως ένας όμιλος επικοινωνίας με παρουσία σε πολλές χώρες έπρεπε να εξετάσουμε όλα τα πιθανά σενάρια και το πράξαμε με μεγάλη επιτυχία εξασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία των γραφείων μας. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις λήφθηκαν με πλήρη διαφάνεια και με γνώμονα ότι αυτό διασφάλιζε κυρίως τον εργαζόμενο.

Όσον αφορά το μέλλον, εκτιμώ ότι με τη σταδιακή άρση των μέτρων και με την επανεκκίνηση του τουρισμού, η οικονομία θα επανέλθει σύντομα σε μια σχετική κανονικότητα. Σίγουρα ο κλάδος έχει επηρεαστεί και μπροστά μας έχουμε ακόμη πολλές προκλήσεις βραχυπρόθεσμα, θεωρώ όμως ότι αν καταφέρουμε να αποφύγουμε μία δεύτερη έξαρση του ιού, μακροπρόθεσμα η κρίση θα ξεπεραστεί και τα μαθήματα που θα πάρουμε από αυτή θα είναι πολύτιμα για τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων επικοινωνίας από εδώ και πέρα. Ο τρόπος που διαχειρίστηκε η κυβέρνηση, αλλά και το σύνολο της κοινωνίας, την έξαρση της πανδημίας στην Ελλάδα ήταν απόλυτα σωστός, γεγονός που φαίνεται εκ του αποτελέσματος, με την αποφυγή του χειρότερου σεναρίου και με τη διαφήμιση της χώρας σε διεθνές επίπεδο ως ένας από τους ασφαλέστερους τουριστικούς προορισμούς όσον αφορά τον Covid-19. Πιστεύω πως η Ελλάδα, λόγω των δυσκολιών του παρελθόντος έχει μάθει να ανακάμπτει από δύσκολες καταστάσεις και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη, ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα και την ευελιξία και δημιουργικότητα που τον χαρακτηρίζει, ότι θα μπορέσει με τις σωστές ενέργειες να ανακάμψει πλήρως εντός της επόμενης τριετίας.

Σε ότι αφορά τον όμιλό μας, κάθε κατάσταση περιλαμβάνει και προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Αποδείξαμε ως πραγματική οικογένεια, ότι μπορούμε να διαχειριστούμε καταστάσεις και να λειτουργήσουμε ομαδικά έτσι ώστε να ξεπεράσουμε τα όποια προβλήματα, αλλά και να στηρίξουμε ουσιαστικά τους πελάτες μας στο δικό τους έργο αντιμετώπισης της κρίσης. Αυτό, μας ένωσε ακόμη περισσότερο, αλλά και συνέβαλλε στη δημιουργία ουσιαστικών και μακροπρόθεσμων σχέσεων με το πελατολόγιό μας, παράγοντα καθοριστικό πιστεύω για την διατήρηση του business μας.

*Ο Chris Χριστοδούλου, είναι CEO της Action Global Communications