Η Pandora διανύει την καλύτερη περίοδό της στην ελληνική αγορά, η οποία εξελίσσεται σε μία από τις πλέον δεκτικές και δυναμικές για το παγκόσμιο brand κοσμημάτων. Κάτι που αποτυπώνεται τόσο στις επιδόσεις της θυγατρικής Pandora Greece όσο και στη ραγδαία επέκταση του δικτύου της σε κομβικά σημεία της αγοράς.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε η ελληνική θυγατρική, που συστάθηκε μόλις το 2023 προκειμένου να αναλάβει να τρέξει πιο γρήγορα την επέκταση επί ελληνικού εδάφους, το 2024 κατάφερε να πραγματοποιήσει κύκλο εργασιών 13,92 εκατ. ευρώ, έναντι 1,64 εκατ. ευρώ το 2023.

Η άνοδος αυτή συνδέεται με την ωρίμανση της παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα, την ενίσχυση της ζήτησης και την ανάπτυξη νέων σημείων λιανικής σε στρατηγικά εμπορικά κέντρα.

Η κερδοφορία της Pandora Greece βελτιώθηκε σημαντικά. Τα EBITDA ανήλθαν σε 1,56 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων σε 669 χιλ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 489 χιλ. ευρώ, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων έφθασε τα 76 άτομα και η καθαρή θέση ενισχύθηκε στα 511 χιλ. ευρώ. Από την άλλη η ταχεία ανάπτυξη έχει ως αποτέλεσμα αρνητικό κεφάλαιο κίνησης και αυξημένες υποχρεώσεις, που όμως καλύπτονται απ’ την στήριξη της μητρικής.

Στο τέλος του 2024, η θυγατρική λειτουργούσε επτά καταστήματα, ωστόσο το 2025 προχώρησε σε επιθετική επέκταση του δικτύου της με νέα σημεία σε περιοχές υψηλής εμπορικής αξίας. Σημαντικές νέες προσθήκες αποτέλεσαν τα καταστήματα στο River West, στο Smart Park, στην Καλαμάτα και στο Περιστέρι, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το νέο κατάστημα στο Golden Hall, ένα από τα πιο εντυπωσιακά Pandora stores της ελληνικής αγοράς. Η αισθητική του, η τοποθεσία του και η συνολική retail εμπειρία του αντανακλούν τη νέα στρατηγική της μάρκας, η οποία στρέφεται περισσότερο προς την ενίσχυση της φυσικής παρουσίας της σε premium προορισμούς.

Τη στρατηγική της θυγατρικής εποπτεύει Διοικητικό Συμβούλιο που απαρτίζεται από τον Peter Ring ως πρόεδρο, τον Anders Boyer-Søgaard ως αντιπρόεδρο και τη Sara Bergiotti ως διευθύνουσα σύμβουλο. Η Bergiotti, με μακρά πορεία στην Kiko Milano και εννέα χρόνια εντός της Pandora, έχει την ευθύνη της γενικής διεύθυνσης του brand στη Νότια Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

 

Η ανακατάταξη

Την ίδια στιγμή, εξακολουθεί να λειτουργεί η επί σειρά ετών αποκλειστική διανομέας, η Μαραγκουδάκη Ελευθερία ΙΚΕ, η οποία παραμένει ο επίσημος εισαγωγέας των προϊόντων Pandora σε Ελλάδα και Κύπρο. Η εταιρεία κατέγραψε το 2024 κύκλο εργασιών 17,6 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη σχεδόν 3 εκατ. ευρώ, διατηρώντας ισχυρή κερδοφορία, παρά τη μείωση πωλήσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Ωστόσο, το 2025 φαίνεται ότι σηματοδοτεί μια περίοδο σταδιακής αναδιάταξης του δικτύου της. Το κατάστημα της εταιρείας στο River West διέκοψε τη λειτουργία του τον Φεβρουάριο, ενώ τον Απρίλιο ακολούθησε και το κατάστημα στη Μύκονο. Η εξέλιξη αυτή συμπίπτει χρονικά με το άνοιγμα νέων σημείων της Pandora Greece στα ίδια ή παρόμοια εμπορικά σημεία, γεγονός που υποδηλώνει μια σιωπηρή, αλλά σαφή μετατόπιση του κέντρου βάρους προς το μοντέλο ιδιόκτητης λιανικής που εφαρμόζει η Pandora διεθνώς.

Ένα επιπλέον στοιχείο που ενισχύει την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα είναι η απήχηση που έχει αναπτύξει στη νεότερη γενιά των καταναλωτών. Η Pandora έχει καταφέρει να συνδεθεί με το κοινό των Millennials και της Gen Z μέσα από μια ταυτότητα affordable luxury, έναν σύγχρονο και εύκολα αναγνωρίσιμο σχεδιασμό και μια retail εμπειρία που βασίζεται στη φυσική παρουσία σε εμπορικά κέντρα υψηλής επισκεψιμότητας αλλά και σε ισχυρή ψηφιακή παρουσία. Η σύνδεση αυτή δημιουργεί μια πιο σταθερή και διευρυμένη βάση ζήτησης, η οποία συμπληρώνει την παραδοσιακή αγορά κοσμήματος και μειώνει την εποχικότητα.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Τρία σφυριά με… μεγάλη ιστορία για Ελφίκο, Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής και MLS

Σοκ στην αγορά crypto: Απώλειες 1 δισ. δολαρίων από τη βουτιά του Bitcoin (γράφημα)

Ρεύμα: Στα 124 ευρώ η μεγαβατώρα στη χονδρική, ενώ πέφτει το φυσικό αέριο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα